Inlägg från: BlomsterFröken |Visa alla inlägg
  • BlomsterFröken

Vi som väntar smått i September 2012

Har beräknad födelse 28sept... har inte varit  till BM eller nått ännu. funderar på att ringa och få en tid för inskrivning iaf i morgon :)... skulle oxå vilja göra ett VUL lite längre fram så man vet om det är nått som växer där inne!!

• BlomsterFröken

Jag är heller inte speciellt sugen, sen är man ju lite fjantig och tror att man kanske kan bidra till att man får MF om man har sex, vilket inte ska kunna ske, men som tur är så är han förstående änså länge ;).... får väl hjälpa han på nått sätt innnan sexlusten är tillbaka :)

• BlomsterFröken

jag känner att jag kommer försöka få tag på en privat klinik som gör VUL så man får göra ett i vecka 12, så man vet att allt är okej där inne så har ju risken för MF minskat mkt efter det :) så kan man andas ut lite

• BlomsterFröken
    Enniie skrev 2012-02-06 11:37:14 följande:

Jag hörde inget förra veckan när jag provade, men vart faktiskt inte ett dugg orolig eftersom jag vet att det är så tidigt än. Så jag väntade en vecka och försökte igen. Hade jag nu inte hört något idag så vet jag ju fortfarande varför. Även fast jag nog bara kommer att använda min a.s ett par gånger till, så är det en slags trygghet att bara ha den hemma. Hur som haver, jättemysigt var det. Har gått runt och smilat hela förmiddagen.

Härligt att få hörs hjärtat slå!! :)  *avis*

• BlomsterFröken

Hur räknar era barnmorskor?... Här på FL står det att jag är i vecka 7 (6+2) när jag loggade in på liberoklubben så står det att jag är i vecka 6... så då funderar jag på hur barnmorskorna räkar?  :)

• BlomsterFröken
    Lillsolan skrev 2012-02-06 12:37:20 följande:
    Måste tyvärr lämna tråden, då jag fick blödningar och var på gynakuten igår natt och kunde konstatera att graviditeten avstannat med största sannolikhet i v.7, jag skulle vara i v. 9+3. läkaren såg inget hjärta. Ska dit senare i veckan och få det konstaterat av ytterligare en läkare till för att fastställa beslutet.
    Egentligen åkte vi till akuten för akut förtorkning då jag drabbats av extrem magsjuka och inte fått i mig ngt på hela dagen och på kvällen började jag blöda så fick ligga i karantän på gyn..så rolig söndagkväll hade jag.

Så tråkigt är det...:(:(:(

Hoppas alla era andras graviditeter fortskrider bra!

Tråkigt beklagar verkligen :(.... Hoppas du snart får bli gravid igen och att allt går som det ska! kram
  • BlomsterFröken
    Nelliepop skrev 2012-02-06 12:09:59 följande:
    När kommer ni börja handla lite bebissaker???? Och hur tänker ni när ni handlar.. Köper ni båda kill o tjej eller neutralt????

Kläder har jag samlat på mej genom åren när jag gjort lite fynd här och där :) har både flick och pojkkläder... om jag köper nått nu blir det nått som passar både och, eftersom nu vet man ju att man kan få användning för kläderna :)... vagnen kommer vi köpa begagnad så den köper vi väl nångång efter UL när man hittar nån fin... spjälsäng kommer jag börja kika efter redan när vi passerat v.12 :)
  • BlomsterFröken
    Nelliepop skrev 2012-02-09 10:45:23 följande:
    Thjoooooo tjejer....
    Nyss hemkommen från mitt vul... Allt såg kanon ut,ett hjärta som slog. Såg armar o ben.. Blev till o med framflyttad några dagar så jag är nu i v 9Glad Jag blev så glad när jag såg hjärtat att jag fälde en tår. Och det gjorde läkaren oxå... Var samma läkare jag hade vid mitt x...
    Så det ser ut som jag ska bli mamma igen i september... Jag fick oxå lergigan utskrivet mot mitt illamående....

Är så lycklig just nu {#emotions_dlg.flower}         

Grattis.... vad kul att allt såg bra ut.. och att bli framflyttat är kul!! lycka till!!
  • BlomsterFröken
    Edds skrev 2012-02-12 10:03:03 följande:
    jag har också inskrivning , eller ja om 8 dagar , 20e feb :D läääängtar !

Jag ska på första delen av inskrivningen den 20/2 jag med... blir spännande att prata med nån om det iaf... men man får väl inte veta nått om värden och sånt  förän vi ska dit 2a gången tyvärr...
  • BlomsterFröken

har inte berättat för någon ännu... men man vill ju så gärna... men ska vänta till vecka 12 har vi ju tänkt.. om de går att dölja tills dess för föräldrar och så där... men vi får se... första delen av inskrivningen på måndag

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012