• Leli84

Vi som väntar smått i September 2012

Skulle tro att de där järndepåerna är bra. Har någon gång hört av min läkare att 10 var gränsen för lägsta acceptabla värde. På andra ställen har jag läst 15 för kvinnor och på ytterligare ett annat ställe normalvärden 13-150ug/L. Ev att det kan ligga något högre för gravida. Själv har jag ett par gånger legat på 5. Vilket inte vart direkt poppis.

Hb som är ett annat värde får däremot gärna ligga över 125. Det talar mer om hur mycket järn som finns i blodet just nu och inte hur järnförråden i kroppen ser ut.

I övrigt. Är det bara jag som mår oförskämt bra just nu? Enligt nuvarande beräkningar är jag i v 15. Har inget illamående lägre, tröttheten är nästan borta och jag är nästan helt mitt vanliga jag igen. Ibland tvivlar jag nästan på min graviditet även om jag vet att det är så :).

• Leli84

v 15+3 idag och exakt 2 veckor kvar till RUL. Börjar redan bli nervös. Förväntansfull, men samtidigt också lite orolig. Men antagligen går det ju bra. :)

• Leli84

På de flesta orter behövs ingen remiss till just sjukgymnast Glad

• Leli84

Hej
    Hemkommen från RUL. Allt såg bra ut. Livlig liten pojk där inne. Blev framflyttad 3 dagar så nu är nytt beräknat bf 5 sept. Sista dagen i v 18 (17+6) idag och fick första bebisbuffen mot min hand igår. Underbart Hjärta

• Leli84

Tack. Fortfarande så himla lycklig Solig

Snart är vi halvvägs! Tiden går så sakta men på samma gång så himla fort. Skrattande

• Leli84

Ni som inte gått göra glukosbelastning, men som är oroliga ändå, kan testa att äta stora mängder riktigt vitt bröd (exvis franskbröd) någon timme innan vanligt blodsocker tas. Får ni då inte högt blodsocker på testet bör det inte vara någon fara. Glad

• Leli84

Vart hos BM idag (34+4 enligt föräldraliv). Har vart på semester så sköt på besöket nästan en vecka, men då jag mår så bra som jag gör kändes det inte så "fel" ändå. Nu när magen sjunkit kan jag också lättare andas igen.Glad Har inte ont någonstans och kan göra det mesta som jag gjorde innan jag blev gravid.

Blodtrycket hade ökat något till 115/80, men är fortfarande helt normalt. Allt annat såg med bra ut. Stått still på samma vikt nu i 3 veckor, men antar att det snart ökar igen, och någonstans tycker jag ändå plus 12 sedan inskrivningen räcker bra. Fick dessutom reda på att min lillkille har fixerat sig med huvudet neråt. Han låg med huvudet neråt redan för 3 veckor sedan men nu ligger han fast. Solig

• Leli84

Gratits alla som fått sina små! Hjärta

Själv är jag beräknad till idag men kommer med få gå på övertid. Känns lite sådär, men inte så att man har något val direkt.

Vart iaf till bm idag för sista rutinkontrollen. För första gången vart mitt SF uppe på mitten, nu 39+6 36 cm. Så liten måste växt till sig ordentligt den sista tiden. I övrigt vart allt annat med som det skulle. Nu är tanken att jag ska ringa förlossningen på måndag och boka tid för "överburenhetskontroll" v 41+3. Men förhoppningsvis slipper jag den kontrollen Glad

Känner igen det där med "städmani" nu på slutet. Rensar och städar för jämnan nu. Fönstrena blänker, frysen är avfrostad, duschen avkalkad med mycket mera. Har lite svårt att sitta still och komma till ro. Måste se ganska kul ut när jag håller på Spöke

• Leli84

BF+5 och det händer något! Inatt gick vattnet Solig Väntar nu bara på att värkarna ska bli regelbundna så det blir dags att åka in och föda barn Solig

• Leli84

För min del har väntan slutat. Efter vattenavgång 01.45 den 10 sept utan föregående värkar eller direkta tecken, föddes min lillkille 03.33 den 11e sept (BF+6). Han visar att magstorlek och SF.mått inte talar hela sanningen. Har under graviditeten hela tiden fått påpekningar om min lilla mage och många har trott att jag haft nästan 2 månader längre kvar än vad som vart fallet. Ut kom en kille på nästan 4,2 kg. Så otroligt skönt att han äntligen är här <3

• Leli84

Tackar. :)

Värkarna började så sakta 1-2 timmar efter vattenavgången. Rätt snabbt kom de ganska snabbt men ändå oregelbundet, men ont gjorde de egentligen först 9-10 timmar efter vattnet gått. Nackdelen med den tidiga vattenavgången vart infektionsrisken och att de inte ville kolla hur mycket jag öppnade mig, förrn jag önskade smärtlindring. När jag önskade epiduralen kl 19 på kvällen vart jag öppen 4 cm. Även liten blev extra kontrollerad när han fötts och vi vart exvis tvungen att stanna på bb minst 24 h.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012