• jplust

Vi som väntar smått i September 2012

Hej alla :)

är det någon här som haft feber i första veckorna?

Jag har haft feber i 3dagar nu (inte jätte hög längre 37.7 ungefär) Har tagit alvedon men vill ju inte ta för många :s

• jplust
    N1987 skrev 2012-01-07 17:36:40 följande:
    Jag har haft feber i några dagar, är superfrörkyld. Så länge du inte får jättehög feber ska det inte vara någon fara. Jag försökte hålla mig till 1, max 2 alvedon om dagen i typ 2-3 dagar.

Saken är den att jag är inte förskyld, har lite obehag bara i halsen när jag sväljer och har nyst några gånger :p

Första två dagarna tog jag alla 8 man får ta på en dag..idag har jag bara tagit två. Har försökt ta det lugnt och dricka mycket vatten.

Första dagarna var febern så jobbig att jag helt enkelt var tvungen..idag mer uthärdigt.

Har också kraftig mensont/molvärk ibland som sedan försvinner om jag slappnar av.      
  • jplust

Har en hel brieost i kylskåpet och en fårost. Är inget för varm ost så blir väll till att slänga de? Tungan ute

• jplust
    N1987 skrev 2012-01-07 17:47:05 följande:
    Hoppas du mår bättre snart :)

Tack Glad hoppas det med. Tror fästmannen börjar tröttna lite på mig fast han visar det inte Skrattande

Fick kvällsmat på sängen innan, det är lyx. 
  • jplust

Lilla m, hoppas verkligen du har fel. Mina bröst slutar ömma ibland och ibland känner jag inte av någon värk alls. Så länge du inte får hemska ihållande smärtor och/eller blödning så ge inte upp hoppet. Tycker du skall ringa och säga du är orolig så dem kan kolla upp det.

• jplust

Första natten jag kunnat sova normalt sedan 4 veckor. Har märkt en pinsam sak, varje gång jag får ont i magen så får jag gaser. Måste släppa mig för att det onda ska försvinna, vilket resulterar i att jag små tider nästan hela tiden. Förövrigt har jag symtom som kommer och går. Brösten är känsliga, molvärk/mensvärk, illamående, hunger men svårt att äta eftersom inget smakar som det brukar, yrsel,gråter för ingenting...m.m Samma dag som jag skulle haft mens fick jag ljus ljus bruna flytningar,det var också då mensvärken börja komma ibland. Är det för att.kroppen tror den skulle ha mens?

• jplust
    Hbg33 skrev 2012-01-09 09:02:17 följande:
    Jag är också konstig i magen m gaser och så :(
    Brösten värker och mensvärk har jag rätt mkt, mest kvällstid.
    Vecka 5+1 idag, sakta men säkert så..

Min "mensvärk" är oftast mest på kvällen också, precis i lagom tid till man skall lägga sig. Så jag har haft svårt att somna...inte för att det gör så ont alltid...men för att man tänker en massa.
  • jplust

Någon mer som haft bruna flytningar?

Jag hade det dagen jag skulle fått mens och nu idag igen. Väldigt ljus ljust bruna som sedan gick över till vita/genomskinliga igen.

ettplusett: jag hade så första veckan. Kunde bara inte sova,massa tankar och svårt att stänga av liksom.

• jplust

Lillyrose; nej det har inte kommit mer. Är väldigt ljust brunt kanske lite åt det gula hållet.ser mert som flytningarna va lite missfärgade.ärjag tog ett test idag och det har blivit lite starkare så är inte så orolig längre.

• jplust

Lilla m; hur har det gått med testerna? Väntar du och tar morgonurin? Jag köpte precis som dig cb vanligt och digitalt idag för att se så det stiger. Hade biliga tester från Gekås innan och tycker inte dem blir mycket mörkare (går se i mitt bildgalleri) Jag är på 4+4 idag.

• jplust

Lilla m; dina tester såg ju jätte fina ut. Jag tar nog det vanliga testet imorron men väntar med digitala tills ja gått 5v

• jplust

Löjligafamiljen; kan inte knäppa byxorna heller, känns som hela magen trycks in då. Det konstiga är att jag har gått ner i vikt sedan pusslet. Men svullen är man ju helt klart.

• jplust

Jag är arbetslös för tillfället. Hoppas kunna jobba i sommar på samma ställe jag jobbat senaste 3 åren..en turistbyrå. Annars skall jag försöka få lite vikariat. Har vikarierat lite överallt innan.  

• jplust

Vi har berättat för min och hans mamma. Och varsin bästa vän resten får veta längre fram.

• jplust

Verkar som alla fått större bröst? mina är lite ömma men fortfarande lika små :s fast det gör inget om dem väntar med att växa ett tag.

Idag köpte jag mina första mama mysbyxor, så nu kan jag andas igen!

Min ihållande molvärk som flyttat sig från höger till vänster sedan jag fick plusset ungefär är borta nu.

Nu har jag bara lite "mensvärk" på kvällarna till och från...mest när jag rör mig efter att suttit still.        

• jplust

Jag är väldigt orolig idag. Alla symtom är väck, inga ömma bröst,ingen hunger,ingen molvärk eller mensvärk...känner mig inte gravid.
    Och fick en brun flytning imorse. Har fått ljus bruna flytningar ibland sedan jag fick plusset men nu var det mörkare.
    Har gråtit hela morgonen.

• jplust

Tack för alla lugnande kommentarer. Jag skall försöka att inte tänka på det och slappna av. 

• jplust

Jag måste tyvärr säga hejdå till denna gruppen. Mina symtom är borta och graviditettest har blivit svagt och det har börjar komma rosa blod. Sjukvårdsupplysningen gav inga hopp. Tycker det är sjukt att man skall behöva vänta tills det forsar blod och gör jätte ont. Lycka till alla ni andra med era september barn @-}--

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012