Inlägg från: Mamilla |Visa alla inlägg
  • Mamilla

Vi som väntar smått i September 2012

Jag kanske kan skutta in här? Plussade 21 december, så en liten i september låter rimligt :)

• Mamilla

Jag är 22 och väntar mitt andra barn :)

Men som vanligt så har jag ingen koll på mens och liknande så något bf har jag inte kunnat räkna ut.

• Mamilla

Jag försöker räkna på när man ungefär kan tänka sig att den Lill* kan komma till jorden. När hade ni er mens senast? Jag vill räkna lite, men jag känner mig nollställd. Huvudet är inte med alls längre.

Hur har ni räknat? :)

• Mamilla
    Saradenrara skrev 2012-01-05 22:21:41 följande:
    Åh va kul att du fick plus nu :) jag har två aborter bakom mig från 2008. Jag har aldrig plussat tidigare än dag 35 i cykeln. Men den här gången blev det jätte starkt på dag 34 så jag måste haft ägglosning väldigt tidigt förra månaden. Villka veckor fick du mf? är så jäkla orolig för de. åker ju utomlands nästa helg och är borta 3v, är jätte orolig att jag ska få mf när vi är där. vad gör man då lixom?

Jag kom nyss hem från en utlandsresa, testade mig samma dag som vi åkte. Orolig till tusen, ville absolut inte vara i ett främmande land när man inte visste vad som skulle hända. Men allt gick bra :) gick första dagen och letade efter närmsta doktor utifall något skulle gå snett. Allt kommer säkert gå fint! Njut av utlandsresan och planera framtiden ;)
  • Mamilla
    Together90 skrev 2012-01-05 22:27:04 följande:
    Det finns här på familjeliv en uträknare:) 

kram 

Jag är lite trög vad det gäller att räkna med min son räknade jag visst fel med en hel månad visade det sig vid rutin ul.

Min kropp har heller ingen aning om vad mens är, här jätte oregelbunden mens som vissa månader helt utesluts. Under förra graviditeten hade jag "mens" 5 gånger.

Vi får se om jag kanske minns när jag hade min mens sist ;) är det bara jag som inte riktigt har koll?
  • Mamilla
    Saradenrara skrev 2012-01-05 22:35:47 följande:
    TACK det där behövde jag höra! är så sjukt orolig för allt som kan hända. Jag ska verkligen försöka slappna av och njuta av semestern. Det här blir ju sista resan utan barn :)

Ja! Passa på att njuta!! Vi åkte med vår son på 15 månader, inte en lugn stund förutom när han sov :) men det var underbart, spännande och lite läskigt på samma gång.

Men att flyga med en "liten" och ha hormoner hon hoppar och skuttar bäst de vill det är inget att rekommendera.. Haha
  • Mamilla
    Saradenrara skrev 2012-01-05 22:49:08 följande:
    Jag skriver alltid upp i kalendern i mobilen vilken dag jag får mens och vilken dag en slutar. Sen när jag tycker att mensen borde ha kommit så räknar jag bara dagarna från förra gången jag hade mens. Hade jag inte skrivit upp de i mobilen hade jag aldrig kommit ihåg de , just för att mensen var så oregelbunden. Den här månaden fick jag en brun flytning kring mensdagen så då stoppa jag in en tampong och gick o la mig. På morgonen va de inget mer. Då blev jag riktigt irriterad och bad till gud att min kropp skulle bli normal igen. Och det blev den ju på sätt och vis :D

Det bästa är nog att ringa KK och be att få komma på ett vul. Säg att du inte har en aning om hur långt gången du är pga strulig mens.

Kram   

Jag tänkte varenda gång jag hade mens att jag skulle skriva upp när den kom o slutade men visst är det långt från tanke till handling ibland!?

Jo jag får ta och ringa till bm i början av nästa vecka, med förra så fick jag mitt första datum 28/11 men sen vid rutin ul fick jag månaden innan och han är född 8/10, så snacka om att jag har noll koll!. Vill gärna "förneka" graviditeten ett tag till med tanke på att jag ska på arbetsintervju den 12 Jan. Hua, hur ställer sig en arbetsgivare till att anställa en gravid kvinna??
  • Mamilla
    sexhundra skrev 2012-01-05 23:05:39 följande:
    Nån mer än jag som är så jäkla svullen?? Kan inte ha mina byxor och tröjorna sitter jätte tajt. Kommer bli svårt att dölja..

Jag med! Men man brukar nog kunna bli svullen i början av graviditeten om jag inte minns fel. Men jag har iaf också svårt att knäppa knappen på byxorna numera. Hoppas på att det lägger sig lite så det inte börjar syns såhär tidigt!
  • Mamilla

Sitter och längtar ihjäl mig efter en kaffe, en stor kopp svart kaffe. Men jag vet att magen inte vill som huvudet "/

• Mamilla
    Ma JoLi skrev 2012-01-06 10:02:17 följande:
    Jag hoppar in här också. Plussade nu på morgonen...dålig bild men med ett tydligt budskap =)

Första barnet för min del. Första försöket efter MF i november, hoppas det går vägen denna gång.

BF 12/9. 

Grattis!

Hoppas på bättre lycka denna gång! :)
  • Mamilla
    Frokenpilla skrev 2012-01-06 10:37:05 följande:
    Lilla Pluppen: Grattis!!!!

Mamilla: Ballar din mage också ur av kaffe numera? min mage är helt uppochner..

Räcker nästan med att jag tänker på kaffe så blir jag helt upp och ner. Spelar ingen roll vad jag äter lägre. Måste kuta till toan för minsta lilla nu. Inte kräkas eller nått utan nr 2..
  • Mamilla
    sexhundra skrev 2012-01-06 16:20:11 följande:
    Jag har en fråga. Är det nån som blivit riktigt dålig i magen när dom vatt gravida? För jag vet inte om jag spyr och är dålig för jag är gravid eller om jag har åkt på magsjuka! Nån som har som jag?

Jag är dålig i magen, började fundera på om jag ätit något olämpligt men det har hållt i sig länge nu så jag antar att det har med graviditeten att göra..
  • Mamilla
    Svarta katten skrev 2012-01-06 17:48:08 följande:
    Hihi, ja jag har testat 2 gånger hittills.

Jag som bara testat mig en gång. Kanske bör testa mig en gång till för säkerhetens skull. Blir nojig! Haha
  • Mamilla
    MiaMy skrev 2012-01-06 18:16:02 följande:
    Jag har också bara testat mig en gång, och det var på nyårsafton...Det verkar som att många testar många gånger, nästan så man blir nojig och undrar om man själv ska köpa fler tester... Speciellt då jag inte har några symptom just nu, känns som att jag behöver försäkra mig om att den lilla mymlan ligger kvar i magen!

Men det ska nog räcka med ett positivt test egentligen tror jag

Jo men man blir lite nojig ändå. Jag har ju ingen koll alls känns det som ;) haha. Men jag överväger faktiskt att testa mig en gång till, har ett test i skåpet. Visst var det förre testet väldigt tydligt men ändå.

Hoppas att lilla räkan i magen inte är ren inbillning :o
  • Mamilla

Jag vill ha en liten Ellen Elvira. Skulle passa bra till min lille Vincent Joakim :)

Härligt att tänka namn :)

• Mamilla
    StarStruck skrev 2012-01-06 21:50:51 följande:
    Man behöver inte vara så nojlig, alltså, det fanns en tid å alla rekommendationer inte ens fanns och människan har ju uppenbarligen överlevt ändå

Precis, de överlevde förr. Jag är nog inte så nojig med maten. Fisk är väl det jag tänker mest på men fisk är jag noga med oavsett om jag är gravid eller inte.

Jag tar det som det kommer, slutade iaf röka dagen efter jag plussade. Uj vad grinig jag varit!
  • Mamilla
    StarStruck skrev 2012-01-06 22:14:04 följande:
    Ja, sånna uppenbara saker som fisk och visst kött, rökning och alkohol är jag noga med.

Jag slutade också röka samma dag så det är samma här

Jag kommer ihåg att man heller inte bör äta typ mögelost el såna "delikatess" ostar, vilket är det enda jag vill äta nu!

Suck.

Slutade röka när jag väntade sonen men var så jädra dum att jag föll dit igen när han var 6 månader. Men nu är det slut med det igen och den här gången ska jag absolut inte börja igen. Tänker inte heller gå upp så mycket i vikt som förra, ersatte rökning med glass och mina gravid cravings var zoo apor och kexchoklad. Resulterade i +35 kg.

Den här gången blir det frukt och grönt!! Haha
  • Mamilla
    Vili skrev 2012-01-06 22:48:48 följande:
    min craving förra graviditeten var kanelbullar, kunde äta 2 plåtar på en dag. Inte bra! 20kg gick jag upp, gick ner dom igen men denna graviditeten ska jag INTE missbruka kanelbullar!!

Ha, jag missbrukade glass, zoo apor och kex choklad under förra graviditeten. Det resulterade i +35 kg!! Bm tyckte det var för mycket. (sjukligt mycket enligt mig) men har gått ner 30 nu, lagom till den här graviditeten.. Nu vill jag missbruka äpplen och apelsin! Nyttigt iaf
  • Mamilla
    lilly01 skrev 2012-01-06 22:18:32 följande:
    Hej Hej  Jag hoppar in här!! Går in i v.7 imorgon, första barnet..1 tidigare mf.. Så nu hoppas vi att det ska gå bra denna gången! Ömma bröst, sug i magen med illamående o trötthet har kommit den sista veckan nu. Spännande o häftigt o få vara med om detta..

Jag tar mig friheten att hälsa dig välkommen hit! :) Och grattis till plusset! Beklagar ditt tidigare mf "/

Bättre lycka denna gång! :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012