Inlägg från: Svarta katten |Visa alla inlägg
  • Svarta katten

Vi som väntar smått i September 2012

Halloj brudar. Testade positivt på nyårsafton! Yippie. Har försökt sen aug-11. För två månader sen tog det sig också för att ett par dagar efter sluta i ett tidigt missfall. Är lite nervös för det nu också. Är idag 4+4, BF 9 sep!

Känner lite molvärk och ibland lite illamående. Inte så mycket annat.'

Kul att kunna följa andra som har kommit ungefär lika långt!

• Svarta katten
    N1987 skrev 2012-01-06 16:09:30 följande:
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
    Beklagar ditt missfall, även jag har haft flera stycken så jag vet hur det känns. Du ska se att den här gången är det vår tur! :)
    Jag plussade också på nyårsafton och är i v 4+3 idag Glad

MiaMy skrev 2012-01-06 16:16:50 följande:
    Grattis och välkommen!
    Även jag plussade på nyårsafton Glad
    Vad kul!

Och tack alla andra också för välkomnandet! 
  • Svarta katten
    splink skrev 2012-01-06 16:56:31 följande:

Jag kan inte sluta testa Det är ju underbart att se positiva test för en gångs skull!!
    Hihi, ja jag har testat 2 gånger hittills.
  • Svarta katten
    fliisan skrev 2012-01-06 17:22:08 följande:
    Hej hej plussade 30/12 och bf är 4/9 om vi räknat rätt :)

Härligt! Grattis grattis!
  • Svarta katten
    Together90 skrev 2012-01-08 16:09:33 följande:
    Nu tjejer är det över...testet är negativt idag.... så nu slutar jag med medicinen och inväntar blödningen och hoppas att kroppen blir normal fort igen.

Börja tänka om det är något fel på min slemhinna då förra månanden var en kemisk och detta blev också typ liknade då ägget måste släppt eller något.. jag vet inte!

Jag är helt förstörd och jag vet inte ut eller in.. vafan är det för fel?

4e missfallet eller 5:e med den kemiska... jag orkar inte, inte rättvist..men livet är väll inte rättvist men jag fattar inte..när är det min tur ?

Det jobbigaste är alla symtomen... illamående, brösten, kissnödigheten, halsbrännan och tröttheten..allt var bara en lögn... vafan !!
    Kram      

Åh nej vad hemskt. Tänker på dig. Har själv haft 2 missfall och det är jättejobbigt. Man hinner ställa in sig sååå himla mycket på att man är gravid även om man försöker att inte bli allför glad ifall det blir missfall. Men som sagt det är ju jättejobbigt. Och du som har haft så många, fy vad orättvist.

Hoppas du kan fån nån mer hjälp av nåt slag. Kram! 
  • Svarta katten

6+1 idag.

Förra veckan kände jag lite illamående, men de senaste dagarna har jag inte gjort det. Blir förstås orolig. Det bästa är ju när symtomen finns kvar. Känns lite i livmodern, men jag tycker inte heller att det känns som det gjorde förra veckan utan nu känns det mer som mensvärk. Hmm bara det inte är på väg ut!

Jag har lite ömma bröst i alla fall.    

• Svarta katten
    Svarta katten skrev 2012-01-10 22:08:10 följande:

6+1 idag.

Förra veckan kände jag lite illamående, men de senaste dagarna har jag inte gjort det. Blir förstås orolig. Det bästa är ju när symtomen finns kvar. Känns lite i livmodern, men jag tycker inte heller att det känns som det gjorde förra veckan utan nu känns det mer som mensvärk. Hmm bara det inte är på väg ut!

Jag har lite ömma bröst i alla fall.    

Herregud, 5+1 menar jag ju! Blandar ihop det här med att jag är i vecka 6
  • Svarta katten
    Karriis skrev 2012-01-10 22:17:34 följande:
    Larven: beräknad till 11 sep? Är också i 5+1 :)

Vad konstigt. 5+1 säger familjeliv, men BF 9 sep?
  • Svarta katten
    Karriis skrev 2012-01-10 22:53:12 följande:
    Larven: neheeeej, enligt familjeliv är jag i 4 + 6 :s

Aha
  • Svarta katten
    Alicias skrev 2012-01-10 23:09:22 följande:
    Skit korkad fråga men räknar barnmorskor ifrån datumet  då man senast hade mens eller från datumet man hade ägglossning.

Jag som är i vecka 6+ är ju egentligen bara i vecka 4+ om man räknar från befruktningen.  

Hon räknar från sista mensens första dag
  • Svarta katten

Hej alla. Läser mest men skriver ibland

6+1 idag!

Jag har tidigare haft molvärk/växtvärk och brösten har ömmat. Nu känner jag inte så mycket längre. Lite ömma bröst är det ju, men inte som innan.

Hmm vad jobbigt det är när symtom försvinner. Men jag har ju sett att fler av er också upplevt färre symtom efter ett tag så det går väl i vågot. Men nojig är man ju alltid. Hoppas ju att allt är bra där inne.

Flytningar har jag också rikligt nu som några andra också skrev. Och trött förstås, men kan ändå inte sova så bra, så då blir man ju ännu tröttare.

Lyckat till ni som ska göra VUL i morrn!              

• Svarta katten

6+4 idag.

känner precis som jag brukar göra veckan före mens, en slags tyngdkänsla i underlivet. Blir skraj.

Så tänkte jag, just nu är jag precis i veckan före mens om jag inte vore gravid? kan det vara det. Man har ju hört om de som blöder varje gång de skulle haft mens. Jag har inte blödit nåt i alla fall, men jag gillar inte känslan, är ju rädd att det är på väg att släppa. Jag har heller inte så ömma bröst längre.

Obestämd   

• Svarta katten

Ni som mått illa och kräkts, har ni även fått besvär med diarré? Jag har mått illa till och från men ändå kunnat äta. Har heller inte kräkts. Idag mådde jag mycket sämre och har känt mig jätteillamående men ändå inte kräkts. Har dock fått springa på dass. Har heller inte kunnat äta nåt idag. Men detta kanske är magsjuka?

• Svarta katten

Ni som har kräkts mycket. Vad säger BM till er om det? Jag tänker på det här med näring och tex folsyra. Kräks man eller mår illa så man knappt kan äta så får man ju inte i sig.

• Svarta katten

V 10+5 idag. Nu börjar jag verkligen bli nervös. Har inte gjort något VUL eller så, så jag har ingen bekräftelse på att det finns nåt liv därinne. Har sett att flera av er känner livmodern, men det gör inte jag. Och det är mitt 3:e barn så jag vet hur det känns. Blir ju rädd att det inte har växt.

Nästa vecka ska jag på inskrivning, det är första träffen med BM. Kanske kan få henne att lyssna på hjärtljud? Har ju sett att flera av er har lyckats höra det så tidigt?

2 veckor kvar till KUB och jag står nästan inte uuuuuut!     

• Svarta katten
    sexhundra skrev 2012-04-18 17:07:47 följande:
    Ska sammandragningar göra ont och hur ofta kan man ha det? I princip varje rörelse gör det skit ont och hela magen spänner, blir hård och så får jag ett tryck ner i underlivet ibland!?

Nej man ska inte ha ont! Magen blir hård av sammadragningar, men det ska inte göra ont. Ring och rådfråga gyn/förlossningen/BM.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012