Inlägg från: LillaPluppen |Visa alla inlägg
  • LillaPluppen

Vi som väntar smått i September 2012

äntligen kan jag joina en grupp=) dagens skörd av test såg ut såhär!! tjohooo=)
    är andra barnet för oss och det blir BF den 15 sept!
    peppar peppar på att allt går bra!  

• LillaPluppen

Tack alla!=) 

känns som en fantastisk start på året. Hoppas verkligen att det blir en septemberbebis! eller ja tidigast augusti. Första barnet kom nämligen spontant i vecka 27+3 så jag är liiiite inställd på att få lite för tidigt. Men bara för det så får man väl gå till vecka 42=)

• LillaPluppen
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-06 21:06:06 följande:
    jag har en liten fråga. jag är lite nojjig med maten nu när jag är gravid (uppdaterat mig på livsmedelsverkets hemsida) och det va det här med ägg. tillagat ägg är ju ok, men rått ägg är inte ok. och ikväll åt vi kött och jag orkade inte göra sås så vi tog sån färdig bearnaise sås på tub, sånn kall. och nu till frågan; när man gör bearnaisesås själv på bla smör och ägg så hettar man ju upp allt och äggulorna sjuder med i såsen, alltså tillagade, men i denna kalla såsen står det att den är gjord på rapsolja och äggula (som man gör majonnäs tex) och då borde den vara kallrörd? och ägget fortfarande rått... hänger ni med? så är det ok att äta eller inte
    va jag har läst och hört så är det salmonella läkarna varnar för när det gäller råa ägg. Men i svenska ägg förekommer det extremt sällan tydligen så det står på många kostrådgivningssidor att det är bara att mumsa på så länge äggen är svenska som används=)
  • LillaPluppen
    entrea skrev 2012-01-06 22:07:06 följande:
    Usch och fy! jag har haft det värsta migränanfallet genom tiderna... Det började med att jag började sladdar och flimra framför ögonen. Efter ca 10 min kom huvudvärken. det var en fruktansvärd sprängande känsla och jag kunde inte röra mig på 8 timmar.. nu känns det bättre men måste göra långsamma rörelser för att det inte ska göra ont... Hade mkt migrän när jag var gravid med sonen, men det här slog alla rekord... är det någon som ger i fall det finns andra värktabletter än alvedon man kan ta? de hjälpte inte ett dugg nämligen...
    Du kan ju använda eeze ända fram till graviditetens sista 3 månader står det på bipacksedeln. Provat det?
  • LillaPluppen

nån mer än jag som dricker mycket light läsk i vanliga fall?  Har lite av ett pepsimax beroende men ska sluta illa kvickt nu när jag är gravid tänkte jag. Det får bli smaksatt bubbelvatten eller i värsta fall vanlig läsk om det är akut:P haha

känns ju som ett väldigt lätt beslut att ta när det inte bara är mig själv jag "förstör"

• LillaPluppen

Gällande det där med kramper och värk så hittade jag detta i en tråd som jag skrev o börja av förra graviditeten.
    Hade dessa kramper i 1-2 veckor men usch va obehagliga de va. Kändes typ som panikmagsjuka men ändå inte.

Får molvärk, börjar svettas blir yrslig och illamående. Det kommer lite då och då under dagen men är inte så jättefarliga dagtid.
    Värken håller i sig från 5-15 minuter och sen är allt frid och fröjd igen.

Men inatt vaknade jag av en sån extrem molvärk, illamående och svettningar, var hur trött som helst så jag försökte somna om men det gick inte. Värken känns typ som när man är magsjuk. Värken höll nog i sig över 30-40 minuter och jag var upp och gick på toaletten, tog en ipren och gick och la mig igen. Lyckades till slut somna om men satan va obehagligt det va. Ska man stå ut med sånt här varje natt nu???

• LillaPluppen
    Den lilla M skrev 2012-01-07 08:51:21 följande:
    lilla pluppen va du än gör som gravid ta inte värktabletter med ibuprofen i!!
    som sagt i andra tråden har jag stenkoll på det nu=) och fick reda på det bara någon dag efter att jag skrev det inlägget 2009=)

Tack för att du bryr dig=)
  • LillaPluppen

Tog ett test idag på BIM eller BIM+1 för att få se ett starkt streck.....men till min besvikelse är det iaf lika svagt som fredagens test som tillråga på allt bara va taget med 1 timmes kiss.

jag vet att det eventuellt ser lite starkare ut på bilden men det är eftersom det är "färskt" och inte torkat helt heller. Får se exakt om det är svagare eller lika svagt när jag kommer hem när alla är torra.

Det borde verkligen ha skett en höjning av hcg sen dess=(  känner mig lite uppgiven.
  • LillaPluppen
    Choccolat skrev 2012-01-09 09:10:34 följande:
    Ge absolut inte upp.. Vad är det för test egentligen? Alla test blir ju inte särskilt starka.. och stegringen sker inte alltid i raketfart...
    det är RFSU testa tidigt som är urplockat ut skalet. Går typ inte att ta bild på det annars iom plastfilmen som sitter framför.
  • LillaPluppen
    Choccolat skrev 2012-01-09 09:28:36 följande:
    AHMEN!!! Testa tidigt ger ALDRIG starka test... det är för lite färg i dom! =)
    men jag har ju sett andra som fått starka streck med dessa, och söker man efter det så finns det väldigt många starka positiva streck=(
    Det e väl bara de där som äter 10miu som har klent med färg i sig?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012