Inlägg från: Saradenrara |Visa alla inlägg
  • Saradenrara

Vi som väntar smått i September 2012

Hej alla septembermammor!
     Jag fick veta idag att jag är gravid. Det kom väl som en käftsmäll för både mig och min sambo eftersom jag äter p-piller och bebis var ingenting vi hade i tankarna alls. Men vi har ändå kommit fram till att vi kör. Som man bäddar får man ligga lixom :) Nu till min fråga. vi satt i soffan nyss och funderade på hur vi gör nu?. Vi har ett possitivt grav test och vi vet att jag är gravid. Men nu då? ska jag ringa vårdcentralen eller vad gör vi och vad ska man säga isåfall?.

Kram

• Saradenrara

Edd: Tack tack. ja man vet ju ingenting. jag blir 22 i sommar. Dessutom när man är helt oförberädd så vet man ju ännu mindre:)  men då ringer jag vårdcentralen idag och säger bara att jag är gravid eller?

För o svara på din fråga gällande tatton så gör det ingenting. Du kan tatuera dig om det inte är en jätte stor tatuering du ska göra. nnär jag gjorde min nyligen så frågade jag om just graviditet. Han sa att varför man är försiktig är om man skulle få en infektion. Vilket är mer riskfyllt med en större tatto. Gör du en liten och sköter den som du ska är det ingen fara. :)

Kram

• Saradenrara

(Jag startade en egen tråd för en stund sen men jag behöver verkligen ha feedback så jag skriver den här med. )

Jag har en fråga som jag funderat på ett tag. Jag är ju gravid i v6 (5+5) och ska åka till Sri lanka om 1vecka. Vi ska vara borta i 3 veckor. Det jag är orolig för nu är att man ska få missfall när jag är där. Vad gör jag då?. Jag kan ju inte bada eller använda tampong. Ska jag ta kontakt med sjukvården där eller vad gör man om det blir så?

Allt känns helt hopplöst och så otajmat. Det va en oplanerad graviditet men vi har bestämt oss för att köra. Någon som varit utomlans i början av graviditeten? Hur gick det?  Är det något jag ska tänka extra på när jag är där?

KRAM Sara

• Saradenrara

Ja missfall är nått som jag kom på för några dagar sedan. hade inte heller en tanke på de innan. Man får ju helt enkelt försöka slappna av och njuta. Chansen är ju betydligt större att du får ut en frisk liten bebis än risken för missfall :) Men det är så otroligt lätt att oroa sig i onödan. Jag var på inskrivning hos BM i går och då fick jag en bok om att vänta barn. I den stod de om alla orosmoment under hela graviditeten och även efter när bebisen kommit. 

Det är ju så mycket frågor och funderingar här så man vet ju inte riktigt vad man ska haka på :) Men dom symptomen jag har är ömma bröst, lätt illamående, molvärk ibland, trött, lätt irriterad, HUVUDVÄRK och lite mer flytningar.

finns det någon här från örebro området förresten?

Ha en toppen helg alla blivande mammor.

Kram           

• Saradenrara

Jag tycker det är så kul att vi är så många som ska ha bse. Nästan samtidigt :) nu vet vi vart all bor, dom flesta verkar. ju bo i olika städer. men hur gammla är ni tjejer? själv är jag en ung blivande mamma på 21, snart 22 sommrar.

• Saradenrara
    Sockerärta skrev 2012-01-05 18:54:04 följande:
    Saradenrara: inte Örebro men Västerås i alla fall :)

Nära och bra.:)
  • Saradenrara

Då är vi unga mammor allihopa här. det här kommer bli skit bra tjejer, vi ska bli morsor !!! :)

• Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 21:32:26 följande:
    Jag är 22 år nu om 12 dagar ungefär  :) Så jag en ung tupp :) haha  
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11

Då är vi lika gammla. Vart bodde du?
  • Saradenrara
    ettplusett skrev 2012-01-05 21:32:33 följande:
    Det är heeelt ofattbart! :D

Ja det är verkligen en sjuk känsla att det växer en liten bebis i magen. Och att man ska bli den viktigaste i denna lilla persons liv. Det tar nog ett tag innan man vänjer sig vid tanken :)
  • Saradenrara
    Together90 skrev 2012-01-05 21:42:09 följande:
    hahaa ja det är vi nog :) Bor i sthlm :) du då?:) 
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11

Okej okej. Jag bor i Örebro :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012