Vi som väntar smått i September 2012
Hoppas det är okej att jag hoppar in här! Plusade i tisdags 27/12 och även fredag 30/12. Vågar inte riktigt tro detta ännu pga tidigt mf i oktober.
bf 2 sep
Hoppas det är okej att jag hoppar in här! Plusade i tisdags 27/12 och även fredag 30/12. Vågar inte riktigt tro detta ännu pga tidigt mf i oktober.
bf 2 sep
Jag har få symptom men de är starka. Sjukt ont i brösten och blir arg och irriterad på sambon hela tiden.
Vi har ett namn för en pojke men jag tycker att det är jättesvårt med tjejnamn.
Är såååå sugen på att berätta för alla i min närhet men hittills vet bara två andra. Min bästis för att hon var som en hök på mig och en annan kompis som också försöker bli med barn. Förhoppningsvis är hon det nu, igår var hennes mens försenad två dagar. :)
Jag är enormt orolig för ekonomin. Vi har precis köpt hus med stort lån. Vet att vi kommer att klara oss, men jag är lite av en katastrofmänniska, tänker alltid att det värsta kommer att hända liksom.
Jag undrar om det är någon annan som har navelpiercing? Jag har det och den har redan börjat spänna, är i vecka 6 bara. Har inte märkt någon skillnad på magen såklart.
StarStruck: jag har sett sådana, men de är så fula ;p har en kompis som testade en sådan när hon var gravid och hon tyckte inte alls att den fungerade.
N1987: jag har hört både och om det där, både att de kan "gå sönder" och att det inte händer något alls. Men det beror nog på hur pass "känslig" man är mot bristningar. Jag känner på mig att jag kommer få enormt med bristningar :(
N1987: åh, jag visste inte att det fanns oljor mot sådant. Det måste jag testa!
Man får helt enkelt hålla tummarna. Men jag har gått upp några kilo för 1-2 år sedan och fått bristningar av det bara. I puberteten, när mina bröst började att växa, kallades dem för solar ;p
Nu måste jag vara lite äcklig här tjejer, ber om ursäkt för det. Är det någon mer än jag som inte är sådär superfräsch "down below"? Tvättar mig varje dag och duschar som sig bör men blir ändå äcklig där varje dag. Känns inte sååå roligt.
Frokenpilla: har inte mer flytningar än annars. Det är mer att jag känner mig ofräsch och svettas enormt där.
Frokenpilla: har ingen aning, förhoppningsvis!
Hippomamsen: vad skönt att höra att man inte är ensam. Det där var en exakt beskrivning av mig nu! Hoppas det är att man blivit känslig bara.
Jag bor i Härnösand :)
Själv är jag 23 bast, fyller 24 nästa vecka :)
Är det någon mer än jag som tycker att brösten känns stela? Tycker att de är hårdare än vanligt alldeles "bakom" vårtgårdarna också.
Märker nu när jag ligger i sängen för att sova att jag inte kommer till ro. Är jättetrött men kan inte slappna av så pass mycket att jag somnar. Någon mer som känner så?
Min graviditetsblogg är www.ivantanpadu.blogg.se :)
Vi kunde inte hålla oss och berättade för sambons familj ikväll. Ska berätta för min familj när vi träffas nästa gång.