Inlägg från: Oh Mira |Visa alla inlägg
  • Oh Mira

Vi som väntar smått i September 2012

Hur har ni planerat med avslöjandet om graviditeten??
    Väntar ni till vecka 12 eller tänker ni berätta för omgivningen redan innan eller kanske ännu senare?
    Vet att vissa pallar vänta ända till UL i typ vecka 18 eller nåt...
    Vi berättade så fort vi fick plusset för våra familjer och allra närmaste vänner
    men tänker vänta åtminstone till VUL (som blir i vecka 8-9) med att berätta för alla andra.
    Skulle gärna vänta till vecka 12 men just nu känns det faktiskt som en total omöjlighet eftersom vi håller på att spricka!!! Så glada och lyckliga juh!!!

• Oh Mira

Jag försöker resonera att vi väntar barn och inte på MF. Och om det värsta skulle hända så kommer vi att vara helt förstörda och då kanske det kan vara skönt om folk har förståelse för varför? Men positivt tänkande, inget ska hända!!! ;o)

• Oh Mira
    Frokenpilla skrev 2012-01-09 15:50:28 följande:

Blä...har ordetnligt ont i höfterna/bäckenet och ner i benet..började igår...Molar helt tiden.  Är det ischias?!

Låter som det nästan.
    Hade också liknande besvär för några dagar sen, när jag var ute och gick. Inte skönt. Men det gick över, tack å lov. Och förhoppningsvis håller det sig borta också!
  • Oh Mira

Liberos gravidapp säger bland annat det där om större MF-risk om man inte mår illa. (ståR så på vecka 7). Därmed inte sagt att jag tror på det... :o)

• Oh Mira

Jag jobbar i en skobutik. Idag var det lite jobbigt med alla lyft och böj hit å dit! Inte alls skönt!
    Berättade idag om graviditeten för min chef också. Lika bra att hon vet nu när jag märkt att jag blir lite illamående och yr ibland av vissa arbetsmoment!
    Resten av kollegorna får vänta med att få veta något än så länge.

• Oh Mira

Mina värsta symptom har också försvunnit, är i vecka 6, och mår alltså inte alls lika illa längre. Har dock ömma bröst om man kommer åt dem.
    Äter också Aco gravid från Apoteket.

• Oh Mira
    StarStruck skrev 2012-01-19 12:16:31 följande:
    Jag kom påt!

Någon som vet nån "gravid app" där man kan räkna från äl?
    Min cykel är så ojämn så datum och sånt blir fel hela tiden, har inte hittat någon till Android som funkar.
    Har inte heller hittat nån app som räknar från ägglossningen och jag har kort cykel, så senaste mens visar juh inte korrekt. Men det finns juh en uträknare bland annat här på FamiljeLiv som räknar från ägglossning och ger en ett beräknat förlossningsdatum. På typ alla appar jag har iaf har man kunnat välja på antingen senaste mens eller BF och då har jag helt enkelt skrivit in den BF jag fått utifrån beräkningen från ägglossning, så jag ska få rätt veckor på apparna! :o)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012