Inlägg från: Bumblan |Visa alla inlägg
  • Bumblan

Vi som väntar smått i September 2012

Jag plussade den 28 dec och hr BF den 2 september. Är jätteglad men samtidigt supernervös. Rynkar på näsan Försöker att sluta tänka på allt som kan hända och inte hända, men det är ju inte det lättaste.

Längtar efter att kunna berätta för de närmsta. Hur länge tänker ni vänta innan ni berättar?

• Bumblan
    N1987 skrev 2012-01-01 22:18:01 följande:
    Skrutt: Jag beklagar verkligen ditt MF, det är verkligen hemskt..:( Men stackare! 10 veckor av kräk måste ju vara fruktansvärt, förhoppningsvis blir denna graviditet annorlunda för dig :) Jag kommer på mig själv med att bli orolig när det ilar massor i magen för att sedan komma på mig själv med att bli orolig så fort det slutar, man är ju knäpp! ;) Together: Håller alla tummar för att det går vägen denna gång, jag har läst om så många som blivit hjälpta av proggisar och liknande. Kram! Bumblan: GRATTIS!! Jag tänker nog vänta några veckor till, typ tills jag varit på tidigt VUL runt v. 7 och förhoppningsvis har fått se hjärtslag! :)
    Ja, jag skulle oxå vilja göra ett tidigt VUL först så att vi vet helt säkert att det finns ett hjärta som slår därinne. Hoppas att jag kan få göra det vid första besöket hos BM. Ser verkligen fram emot att berätta för mamma. Glad Så nu vill jag att tiden ska gå fort!
  • Bumblan
    Issi skrev 2012-01-01 22:26:58 följande:
    Så roligt att vi kan följa varandras symptom osv :) ngn som har en bra lista på vad man skall undvika i matväg? Blir förvirrad av alla direktiv... :)
    Ja, man blir ju knäpp av kostråden såhär i början. Men livsmedelsverkets sida är nog bäst, går man in på forum och bloggar och sånt blandas lätt andras åsikter in och då kan det bli ännu snårigare.

Jag undrar verkligen vad de andra nyårsgästerna och värdparet trodde igår när jag helt plötsligt skulle ha samma mat och dryck som den nyligen annonserat gravida värdinnan... Jag trodde min sambo hade sagt att jag åt penicillin, men när vi kom hem inatt sa han att det hade han helt missat att säga... Förvånad Så det finns väl en risk att de misstänker något. Men men.
  • Bumblan

Jag fick hem havandeskapsolja och stödstrumpor från mediconline idag. De var supersnabba. Fanns även en olja för mellangården (visst heter det så? Eller?) som man kan smörja med de sista veckorna för att motverka sprickning. Man får väl beställa den i ett senare skede.

• Bumblan

Jag fryser också jättemycket. Men för några dagar sedan var det tvärtom...

Havandeskapsoljan luktade ok tycker jag, typ medicinsk massageolja. En olja jag älskar som luktar gott och milt är Nuxe Dry Oil, men den är ju rätt dyr tyvärr.

• Bumblan

Nuxe finns på bl a Åhléns, Kicks och på vissa apotek. Det är inte en olja speciellt mot bristningar men när man läser om den så står det att den ska vara bra mot även bristningar. Och det är väl fukt i största allmänhet som magen behöver. Själv har jag en hel del bristningar på magen sen innan av att jag gått upp och ner i vikt hela livet. De har bleknat nu så jag är lite rädd att de ska bli fulare igen nu under graviditeten. Men det är ju helt klart värt det. :)

• Bumblan

Jag har haft huvudvärk nästan varje dag. Idag är det dock lite bättre.

Tycker det är svårt att sluta oroa sig. Så dumt ju för man kan ju ändå inget göra åt ett mf.

• Bumblan

Skönt att höra att det är flera som inte känner så många symptom just nu. Vet inte hur många gånger jag stirrat på mina gravtest för att va säker på att det verkligen är ett plus där. :)

• Bumblan

Idag gick jag in i v. 7 (fan vad tiden går långsamt...). Har varit lite orolig då jag inte haft så många symptom. Men idag mår jag illa och är sjukt trött, vill bara hem och sova.

Sen utöver det så verkar det som att jag kommer bli erbjuden ett jobb på ett stort internationellt företag. Vet inte vad jag ska göra. Har inte bestämt om jag vill ha det eller inte. Det blir lite längre restid, men utöver det så är det bättre. Hjärnan går på högvarv om både bebis och jobb...

• Bumblan

Nån mer som har svårt att sova på nätterna? Jag ligger bara och vrider och vänder mig hela natten och måste kissa hur många ggr som helst för att det förmodligen blir tryck mot blåsan när jag ligger som jag tycker är bekvämast.

Nu är jag på jobbet men är helt förstörd. :(

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012