Inlägg från: ThereseS80 |Visa alla inlägg
  • ThereseS80

Vi som väntar smått i September 2012

LöjligaFamiljen skrev 2011-12-25 07:37:13 följande:
    Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

Hej

Jag vet inte längre efter att ja läst här om ja vågar tro på att man är gravid. Men den 31/12 plusa ja och idag 1/1 va de plus igår va de så konstigt blev ett svagt sträck och ett starkare och test rutan var de ett starkt streck att de funkat. Idag va pluset lite starke kan de vara så att ja är gravid och ska ha barn i september?
  • ThereseS80

Hej vet ju inget om inget känns de som

Igår den 31/12 kissa ja plus men de liggande stäcket va lite starke än de stående sen försvann de stående.

Imorse på morgon urin 1/1 blev de ett plus igen båda lika starka eller svaga =) och i båda fallen har test strecket varit blått och fint. Kan bara gått 2 veckor kanske 3 vågar man tro? ja vågar inte. eller?    

• ThereseS80

Hej

Jag undrar hur alla kan veta att dom är gravida. Man får ju inget veta förens ultraljudet. Ska man bara gå och tro fram tills dess?

Jag är i vecka 7 om man ska tro att de 12 plus ja kissat fram är sanna. Men ja vet ju inte va ja ska tro.

Jag har inte 100 procent chans att bli gravid så ja är så orolig nu att de inte ska stämma. För vi vill ju ha barn och detta va absolute inte planerat så glädjen är stor men ändå inte för att man inget får veta.

Ja mår inte illa har inga ömmande bröst har svällt som fan över magen och kan inte använda nå kläder och gått upp 10 kilo redan under december. Sjukt men sant. Ändå lever ja än efter vv. Som ja gjort i nästan 3 år.

Jag är trött och törstig mer än vanligt de är de enda.

Men ja undrar hur man kan veta och när man kan börja vara glad för de vill vi vara och vill ha ett lite under i min famn i sept.              

• ThereseS80
    LillyRose skrev 2012-01-13 09:40:23 följande:
    Ja själv har jag gjort flera gravtest av olika märken, har ont i tuttarna, molvärk i magen och illamående så jag räknat kallt med att jag ÄR gravid

Tycker inte du ska oroa dig utan istället njuta av de första veckorna, för det är barn du väntar inte missfall! 

Jag tror inte att ja ska få missfall ja tror bara inte att testen visat rätt. Är liv rädd för att vara glad åt nått som inte finns. Får ju inte göra ultraljud förens vecka 16-20 och de är många veckor kvar. Är i vecka 7 nu.

Har ju inga symptom igentligen. Svälld i magen och trött men inga onda bröst inge illamående. Mest bara sur för att ja inte kan röka. Eller inte får röka.
    Jag vill ju ha barn så är de ju eller ja vi vill ja och min man. Har inskrvning den 7 feb men då får man ju inte heller veta om man är gravid utan man får gå och tro till vecka 16-20 ja gillar inte de.
    Har väl lite ont i magen ibland men inte så mycket.
    jag vill glädjas =)

Jobbar på och försöker inte tänka men svårt =) Har ett tungt och krävande jobb där vi jobbar mest ensamma med. Jobbar på en bensin mack och de är stå 10 timmar om dagen och bära tungt så ja hoppas de går vägen med allt. Svårt att komma på toa när man behöver. så ja hoppas att ja kan hålla mig lika länge som nu sen annars blir de svårt.

• ThereseS80
    LillyRose skrev 2012-01-13 09:54:18 följande:
    Har du inte gjort gravtest? De visa mycket sällan fel! Jag har som sagt gjort flera av olika märken..du får hel enkelt lite på testerna just nu tills magen börja växa

jo har gjort 12 st 3 olika fabrikat.

vill inte ha nån mer mage =) är redan så svälld och gått upp 10 kilo sen november. Kommer inte i några kläder och mamma kläder finns inte att köpa här. alla buitker har slutat med de. Jobb kläderna får ja inte på mig så ska hem till chefen idag och försöka sy ut byxorna. Men underbart om detta går vägen =) Vill verkligen ha ett barn för jag är snart för gammal så de är väl nästan sista chansen nu. Första gången i livet ja är gravid eftersom ja har liten chans att bli de. så ja vill ju bara lycklig =) försöker vara de. =)  
  • ThereseS80
    Eddies skrev 2012-01-13 09:56:45 följande:
    thereseS80: om du har gjort 12 positiva graviditetstest så är du hundra procent gravid

ja alla har varit plus eller 2 rosa sträck eller stått gravid. men svagt men man har sett de tydligt inte behövt kisa för att se de. men ändå vara svaga. men ja alla har varit positiva och alla test sträck har alltid varit där så man vet att testen gått till som dom ska
  • ThereseS80
    Hellize skrev 2012-01-13 19:22:17 följande:

Vad kul!! Grattis!! Jag har med pco och har försökt i många år utan att lyckats, och är nu med gravid! Dock efter en Gastric ByPass operation och viktnedgång! Vad härligt att du lyckades utan hjälp! Glad

Hej ja har med pco och är nu gravid om man ska tro på 12 test ja får inte komma in på VUL och ja får inte träffa nån bmorska förens den 7 feb är nog i vecka 7 nu räkna från den 25-28 nov. minns ju inte riktigt. Stort grattis och ja önskar dom tog min oro på allvar. ja vill veta eftersom ja troligen inte skulle kunna bli gravid och eftersom ja har min älder lite emot mig så tycker ja att dom borde vara lite mera till mötes gående. ja har aldrig varit gravid aldrig gjort abort. men ja är så orolig för vill verkligen att detta ska gå hela vägen
  • ThereseS80
    Kickioh skrev 2012-01-14 12:54:49 följande:
    Men shit vad konstigt att du inte ens får träffa en barnmorska tidigare än så! Förvånad Särskilt om du förklarat att du är orolig. Tycker du ska ringa igen och ligga på dom tills du får en tid! Om du inte redan gjort det kanske?

jag tror ju inte på att ja är gravid gjort 12 test och 3 olika fabrikat och alla har visat plus eller rosa streck eller stått gravid. och test rutorna har alltid blivit som dom ska så man vet att testet utförts riktigt. men ja tror inte på de. är nånstanns vecka 7-8 nu räknar från 25-28 nånstanns där.

jag har ringt och mejlat och ringt och mejlat men får bara svar nej den7 feb sen får du tro tills ultraljudet vecka 16-20  
  • ThereseS80
    Den lilla M skrev 2012-01-14 13:54:40 följande:
    vart bor du?

jag bor i dalarna.
  • ThereseS80

Jag är förhoppnings vis första gångs mamma och ja blir 32 i år och min man blir 34. Och ja hoppas verkligen och vill verkligen med tanke på min pco. Väldigt oplanerat men så välkommet =)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012