• Enniie

Vi som väntar smått i September 2012

Kliver också in här, med bf 3e september. Väntar fjärde barnet. Men jag kan inte öppna bf-tråden? Kanske bara för att jag är inne via ajfönen. förövrigt så känner jag ingenting. Hade lite illamående några dagar, annars är jag bara trött. testade två starka positiva test bim -1. Har ni berättat för andra än?

• Enniie

Jag hade tänkt vänta till kub. Då har man gått lite längre. Dock så vill sambon gärna berätta nu, men har får gott vänta.

• Enniie

ÄngelnDennis: tillhör du också den "yngre" generationen? Dock så känner jag mig inte som dryga 23, men det är ju en annan femma.

• Enniie

Jag gjorde aldrig kub-test med dom andra, så jag vill gärna göra det denna gång. sen får man med bilder också för den delen, och att då kläcka nyheten och samtidigt visa bild, gör det hela lite mer verkligt.

• Enniie

Yessyca: Jag hoppas att kroppen bara spökar för dig och att det inte är något mer än så! Jag skulle faktiskt lätt kunna gå o sova nu, men snart ska det ätas mat (pizza nu till nyårskvällen) sen ska minstingen läggas. Men dom två stora ska va uppe till 12-slaget för att se fyrverkerierna. Undrar vem som somnar först, jag eller kidsen?

• Enniie

Jag fryser också som en tok, konstant. Inatt fick jag sova med pyjamas på, täcke OCH sängäverkastet för att få upp värmen. Hur mår ni förövrigt? Här är det ganska lugnt. Knappt nå illamående, lite trött, törstig o kissar oftare bara.

• Enniie

KUB-test

KUB-test är ett test för fosterdiagnostik, som innefattar dels ett blodprov, dels ultraljud (graviditet), och företas för att undersöka en eventuell kromosomavvikelse hos fostret.

KUB är en förkortning för kombinerat ultraljud och biokemiskt prov. Testet anger risker för eventuella kromosomavvikelser hos fostret. Blodprovet tas från vecka 9 och ultraljudet kan tas från och med vecka 11. Ultraljudsundersökningen, det så kallade NUPP-testet, går ut på att studera nackgropen hos fostret, och kallas också nackuppklarning. Sedan riskerna för kromosomavvikelser räknats fram utifrån resultatet på KUB, kan den gravida kvinnan erbjudas moderkaksprov eller fostervattensprov för att ytterligare bedöma riskerna för kromosomavvikelser.[1] Testresultatet från KUB har omkring 95% säkerhet för Downs syndrom. Förutom blodprovsresultat och nackuppklarning, vägs den gravida kvinnans ålder och vikt in vid riskbedömningen.[2] (från Wikipedia)

• Enniie

Åh, tänk om man fick sova middag. hungrig är jag jämt ändå. Hoppas på att få gå upp lite snart, men det lär jag ju göra då jag typ nästan lever på choklad och ostbågar. hoppas ni alla hade ett bra nyårsfirande! Här var dom två stora barnen valna till 00.30 inatt, dom kämpade på bra för att få se alla fyrverkerier, och det tog dom inte mer än ett par min att somna. Den minsta sov igenom allt. Själv var jag dötrött redan 3 timmar innan midnatt. Hehe

• Enniie

Från vecka 12 var det när jag köpte min angelsound. Men det var 2007 det. Jag hörde hjärtljudet den veckan iallafall. kolla på Tradera, jag har sett en hel del ute där. Jag sålde min efter andra barnet då vi trodde att det var sista.

• Enniie

Vet inte om jag frågat innan, men gör det igen. (har superdåligt minne) Har ni berättat för omgivningen än?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012