Inlägg från: LyckligFru |Visa alla inlägg
  • LyckligFru

Vi som väntar smått i September 2012

Fick ett plus den 29:e på bim-2 och har inte riktigt förstått att det är sant :) det bli andra barnet, har en dotter som är född i mars-11 så alltså lite på 9 månader nu.
    Ungefärligt BF blir väl 7 september. Känns härligt att vara gravid igen :) 

• LyckligFru
    yessyca skrev 2011-12-31 17:26:23 följande:
    Häjj brudar!
    Tror tyvärr det är MF på gång för mig å Gråter
    De bruna flytningarna har eskalerat under dagen och är typ brunröda nu.
    Inget färskt blod har kommit, men känns ganska hopplöst Obestämd
    Det enda som skiljer sig från förra månadens MF är att testen idag har visat en hcg höjning.
    Åkte in på akuten pga att jag haft kraftig molvärk ett tag, men dom kunde inte hjälpa mig mer under jourtid än att jag skulle avvakta och ringa kvinnokliniken på måndag Skrikandes

Hoppas på ett fint 2012 för oss alla Hjärta

Gott Nytt År! Skål
     Vi ska hålla tummarna för det bästa! jobbigt att dom inte kunde undersöka dig osv... skulle kanske känts bättre att få något sorts svar även om det är svårt för dom att kunna se något på vul men ändå... hoppas på det bästa!!

Gott nytt år alla, 2012 är året då vi ska få våra små även om det i mina öron låter som en heeel evighet till september :)
  • LyckligFru
    N1987 skrev 2011-12-31 23:05:17 följande:
    Är vi många 87or smurfen? Kul i så fall! Har inte hunnit gå igenom tråden men jag ser fram emot att lära känna er alla! :)
    jag är också 87:a
  • LyckligFru

Ni som väntar syskon (2,3,4 osv) , hur mår ni? mår ni likadant som tidigare graviditet/graviditeter?

• LyckligFru
    entrea skrev 2012-01-04 08:36:17 följande:
    Jag väntar mitt tredje och än så länge mår jag bra, men jag har inte passerat BIM än, så det är väääldigt tidigt... Imorgon är det BIM. Så jag räknar kallt med att symptomen börjar dyka upp nästa vecka...Har mått jätteilla med båda barnen, så det är väl bara att vänta in Hur mår du själv?
    Okej! men hoppas du slipper illamående eller får en lindrig variant iaf!

Jag mår ganska bra, lite illamående som kommer o går men jag kräks inte alls o gjorde det inte heller med dottern men det kom tidigare denna gång.
    Dock ingen svullen mage och inte speciellt trött heller som sist men sedan har jag ju en snart 10 månaders att springa efter dagarna i ända så man hinner kanske inte känna av tröttheten :) 

har några små egenheter som skiljer sig denna gång från sist, för förra gången hade jag inte alls nå cravings och nu är jag titt som tätt sugen på fet mat och den här gången är humörsvängningarna hemska, jag blir irriterad på allt och alla för ingenting... 
    www.danielaback.nu ♥ Mathilda 9.3.2011 ♥
  • LyckligFru
    LyckligJ skrev 2012-01-04 09:09:55 följande:
    Jag väntar också nr 2 och hittills känns det ganska lika, illamåendet har precis börjat :( hoppas att det inte blir lika illa som förra gången!! Lyckligfru, då är vi i samma sits :) min 9 månaders kille är född 22 mars, när din dotter född och hur långt gången är du?
    Hoppas du slipper må illa för det är verkligen tröttsamt att må så hela tiden, det kan ju vara bättre den här gången :)

Å vad spännande att vi sitter i samma båt :) dottern är född 9 mars och nu idag så är jag i vecka 4+4 men det är ju bara på ett ungefär för jag tror bf är omkring 7 sep. Längtar till UL när man får veta mer exakt. Så det kommer väl troligen blir rätt så precis 1,5 år emellan.

Vilken vecka är du i? 
  • LyckligFru
    Enniie: Ja återstår att se men vi ska hoppas på så lite krämpor som möjligt. Jobbigt att ha så mycket förvärkar eller hur upplevde du det? jag hade väldigt lite förvärkar i mitt tycke.

colan84: ja det blir ju rätt tätt :) men det kommer nog gå bra med orken ska du se man får göra sitt bästa men är man mycket trött o mår illa så kan det ju nog kännas tungt men man får tänka att det inte är för alltid :)
    Skönt att du hade en lätt graviditet, det hade nog jag med.. eller den var väl sådär som jag hade tänkt mg, mådde lite illa och var trött de 3 första månaderna.
    Dottern har ända sedan hon föddes sovit bra om nätterna och sover nu från 20.00 - 09.00 så sova på natten får jag göra så här har hon sovit från ungefär 6-7 månader när hon slutade äta på nätterna. Dagtid sover hon 2-3 timmar.

Angelinfear: ja olika sidor räknar tydligen olika :/ 

katharina: ja tänk hur olika den kan vara? jag kände nog mycket mer i fösta än nu, då visste jag verkligen innan jag testa att jag var gravid, det gick liksom inte att ta miste på, den här gången testa jag för att magkänslan sa att jag nog kunde vara gravid... det är först nu som jag kan känna lite av det men det är ju så tidigt så det hinner komma än som det gjorde sist. 

Angående KUB så vet jag inte ännu, gjorde inte det sist men jag har lite betänketid ännu så får se.

• LyckligFru
    sexhundra skrev 2012-01-06 15:23:24 följande:
    Symptomen kommer.. Vänta bara :)
    ja det gör väl det, förra gången hade jag ju så tidigt o så tydliga symptom, nu är illamåendet rätt så lindrigt o svullen är jag ju inte alls, el så har jag men inte känner det? kan svullnaden vara lindrigare med barn nummer 2? o molvärk har ja nästan inget.
  • LyckligFru

Intressant vad olika där är beroende på var man bor gällande UL/VUL

Med dottern gjorde jag två UL ett i vecka 12+2 och ett i vecka 24+0 det var dom obligatoriska som man gjorde där jag bodde då
    Nu har vi flyttat och här har också nyligen införts nya direktiv så här är det numera rutin att man gör ett tidigt UL/VUL i vecka 9+0- 11+0 då får man också välja om man vill göra KUB oavsett ålder, bor ju i Finland o här erbjuds alla kvinnor kub gratis. Sedan gör man ytterliggare RUL då i vecka 17-18 och sedan görs ytterligare i vecka 37 så sammanlagt så gör man 3-4 UL här.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012