Inlägg från: kavajen |Visa alla inlägg
  • kavajen

Vi som väntar smått i September 2012

Halloj!

Var tvungen att skapa en ny sida då min förra blev hackad? :-/ (Sunliight)

Så det här är mitt nya!  

• kavajen

Grattis Lillafian & Enniie

Jag har berättat för mina två närmaste vänner och min mamma, och det är för att jag är ensam och då ville jag ha någon att prata med men alla andra får vänta tills tidigast v.12! Ska försöka hålla mun till efter RUL  

• kavajen
    Charlotte1987 skrev 2012-01-01 01:49:01 följande:
    Jag har funderat på det. Men vad kan de göra där förrutom att ta deras tester? Hur långt gången var din vän då?
    Dom kan kolla hcg-nivån genom blodprov och/eller göra ett VUL
  • kavajen

Jag har inte trott att jag har haft så mycket symtomer, men efter igår så börjar jag förstå att jag har det! Under hela kvällen så kissade jag ungefär 4 gånger mer än alla andra, jag vart hungrig typ bara 2 timmar efter vi ätit och jag satt och halvsov i soffan vid 10, haha! Men det är väl så det ska vara

Nu har snön kommit, har den kommit hos några fler? Det var rätt omöjligt att köra bil märkte jag då de inte har plogat eller saltat än! 

• kavajen
    StarStruck skrev 2012-01-02 18:52:14 följande:
    Allt känns så overkligt. Jag kan fan inte fatta att JAG är gravid! Herre gud...
    Nej jag håller med, det är helt overkligt!

Idag är det en en vecka sen jag fick reda på att jag var gravid, och jag kan fortfarande inte fatta det! Letar redan lägenheter, haha! Men det är ju tre månaders uppsägningstid på min, så jag kan ju inte säga upp den för sent heller. Vill INTE hålla på att flytta i sommar i värmen och med stor mage liksom! Men folk undrar varför jag letar större lägenhet jag skyller på att jag inte trivs i min nuvarande :-P
  • kavajen
    N1987 skrev 2012-01-02 21:46:36 följande:
    När bör man boka in första tillfället hos BM..? Har ju inga barn så jag vet ju ingenting... ;)
    Jag ringde några dagar efter att jag plussat och fick då komma in på hälsosamtal 2 dagar senare, sen har jag inskrivning den 31/1
  • kavajen
    MissMA skrev 2012-01-02 21:44:51 följande:
    Jag plussa imorse !
    Enligt uträkningarna här på FL så är jag beräknad till den 12 September =D 
    Grattis!
  • kavajen
    N1987 skrev 2012-01-02 21:51:13 följande:
    Ok! Vilken vecka är du i då?
    Ungefär i v.10! 
  • kavajen

Det här väl världens dummaste fråga - men vad är gynakut? Samma som akuten, fast för "gynbesvär" 

Kan säga att något gynakut finns inte i min stad :-/ är finns kvinnokliniken, telefontider 8-14 på vardagar..  

• kavajen
    Alicias skrev 2012-01-02 22:03:27 följande:
    Ja precis. Man kan åka dit för mer akuta gynekologiska besvär så som tillexempel att man misstänker att man får missfall. Jag tror att man kan vända sig till kvinnokliniken vid akuta fall om det inte finns någon gynakut. 
    Okej.. Ja man kan nog vända sig dit - men på dagtid.. Satt nydligen och tänkte på vart jag vänder mig kvällstid eller på helger om det är nått? Akuten?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012