Inlägg från: Ella Jade |Visa alla inlägg
  • Ella Jade

Vi som väntar smått i September 2012

Grattis till er alla! {#emotions_dlg.flower}Skrattande Hoppas jag får kika in här i januari!

Första försöket nu efter mitt utomkveds-op nu vid ägglossningen till nyårshelgen (lämpligt nog). Så hoppas på ett plus i januari så jag får joina er och håller tummarna för er alla!

Solig

• Ella Jade
    yessyca skrev 2011-12-29 09:37:03 följande:
    God morgon brudar!

Tänkte höra med er hur detta ligger till..

Visst ska ett ägg som är befruktat fastnat i livmoderslemhinnan ca 8dagar efter ägglossning?
    Varför säger då de flesta att om man fått tidigt MF så fäste aldrig ägget riktigt. Men om man nu får blödning på ÄL+15, har inte ägget suttit fast 1vecka då för att sedan lossna?

Hcg är väl det hormon som moderkakan producerar? Visst börjar det att producera hcg då ägget har fäst i livmoderslemhinnan? Det är väl därför man kan plussa relativt tidigt?
    Så man kan väl inte plussa om inte ägget har fäst?

Tacksam för svar! Solig

Vad jag vet om HCG så behöver inte ägget har fastnat i just livmodern för att det skall produceras. Behöver mao inte vara en "normal" grav för att HCG skall kicka igång. Man kan plussa ändå.
  • Ella Jade
    Lemis och LillyRose:

När plussade ni? Innan, på bim eller efter? och hur plussade ni med ert x, när mao?
  • Ella Jade
    Dag och natt skrev 2012-01-10 18:54:36 följande:
    När jag hade mitt förmodade X så plussade jag ganska tidigt, BIM-4 (bilder finns i mitt bildgalleri under tester, sida 2 under namnet "tredje gången gillt" och det var starka tester. Konstigt och jag har aldrig förstått varför, har aldrig fått så starka tester så tidigt vid nån graviditet (jag testar alltid innan BIM). Men nu har jag missat om du skrivit det längre bak i tråden, om du oroar dig för det?
    Tack för ditt svar! Ja, har haft ett x och en bortop äggledare. Och har BIM på fredag förmodligen. Så vart lite nyfiken på bla Lemis och LillyRose som jag vet oxå haft x innan o är gravida nu igen, hur skillnaden var. Hört de att det är rätt vanligt med lite senare (efter bim) eller svagt plus för x i början, även de väldigt olika förstås.. :)  Men okej, om du haft starkt redan på bim-4 så kan man aldrig veta egentligen alls. 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012