• Ducky

Vi som väntar smått i September 2012

Hur ska ni göra på nyår med dricka. Vi är bortbjudna till vänner på nyåret och det kommer med all säkerhet att bjudas på vin till maten och bubbel blir det vid tolvslaget. Ingen där vet att jag är gravid och jag har inte tänkt att berätta det än eftersom det är så nytt. Hur ska man göra för att inte dricka men ändå inte avslöja sig? Några tips?

• Ducky
    Alicias skrev 2012-01-03 13:21:15 följande:
    Ja, jag tycker det är lite märkligt!

Jag ringde för att få tid för inskrivning och då sa tjejen jag pratade med att det blir i slutet av januari och att jag år göra UL hos någon annan någon gång i februari för det kunde inte de göra.

Så jag ringde direkt till en ultraljudsklinik här i Stockholm  och  hon bokade in mig nästa vecka utan problem. Är i vecka 5+1 idag och hon tyckte det var bäst att vänta tills jag är i vecka 6+ för att man lite mer säkert ska kunna se någonting. 
    Får jag fråga till vilken ultraljudsklinik du ringde? Jag vill också göra ul : )
  • Ducky

Jag har en del namn som jag tycker är fina, men sen ska mannen säga sitt också...

Flicknamn: I andranamn vill jag att hon ska heta Sofia som min lillasyster heter. I förstanamn tycker jag Elin och Linnéa är fina namn.

Pojke: Jonathan, Alexander, Andreas eller så blir det något helt annat...

Det är populärt med ovanliga, utländska namn nu. Men jag vill ha något ganska svenskt ( vad som nu är svenskt ), traditionellt namn, men som heller inte är alltför tråkigt och vanligt...

• Ducky

Yihaa, Nu har jag bokat ett privat UL på tittutkliniken, den 14 februari. Alla hjärtans dag : ) Orkar inte vänta till rul i vecka 18. Mannen var emot det först, speciellt eftersom det kostar 900:- han tyckte jag var nojig. Men nu har han gett med sig : ) Längtar sååå…då kommer jag vara i vecka 11. Ska berätta för anhöriga vecka 12, och då är det kul att ha en bild att visa upp. Någon annan som ska till Tittutkliniken, eller har varit där?

• Ducky

Vecka 11 idag!! : ) Och på tisdag ska jag göra ul! Är lite nervös, tänk om den inte lever...hoppas mannen blir frisk så att han kan följa med. Han ligger i influensa nu. Har verkligen ingen lust att åka själv. Vill att han ska se. Då blir han förhoppningsvis lite mer engagerad än vad han är nu...

Kul att det skrivs så mycket här! Har suttit och läst ikapp allt nu. Kram till alla : ) 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012