Inlägg från: irmaqueen |Visa alla inlägg
  • irmaqueen

Vi som väntar smått i September 2012

Hej :) Har misstänkt graviditet i över en vecka, och testade positivt i morse på BIM :) Första försöket, hade verkligen inte väntat mig det.. har personer i min närhet som har jättesvårt att bli gravid så det är väldigt verkligt för mig att man kan vara infertil.

Men trots att vi är lite chockade, så är vi väldigt glada :) Om allt går vägen ska vi bli föräldrar för första gången!!

Bf 1 sep enl fl.
    Måste ju få visa för någon så lägger upp en bild här :)
    Hur mår ni andra? :)

• irmaqueen
    LöjligaFamiljen skrev 2011-12-25 20:06:19 följande:
    Min blev glad. vi har ju planerat en liten fyra. Men nu känner både jag och han lite "vad har vi gett oss in på? Vill vi verkligen det här?" men jag tror det är normalt att känna så va?

Fy tusan vad jag mår illa. Förstår inte varför det är värst på kvällen. Har sluppit illamåendet alla andra grav...
    Känns som att jag är jättebakis och det blir värre om jag är uppe och rör på mig. Så fort vi kommit hem och lagt barnen blir det sängläge för mig. Å imornkväll ska vi ha lite kompisar här å spela spel. Får se hur det kommer att gå...

Sjukt att man kan må så illa redan i vecka 4...
    Ja alla känner nog så, vad har vi gjort????? haha. Som väl är berättade min svägerska som har två barn tillsammans med min bror att man känner så, att det kan komma och gå fast man vet att det är vad man vill. Så det hjälper mig när det känns nojigt :) Och inte så konstigt, det är ju det största man någonsin gör i livet, barn! :)
  • irmaqueen
    Skrutt 83 skrev 2011-12-25 22:49:39 följande:
    Makeawish: stort grattis!! :)
    åå tack :) när man inte riktigt vill berätta för nära & kära än så känns det väldigt kul att kunna göra det här, och jättekul att få ett gratis hihi ;)
    <vill hålla mig ett tag med att berätta m,en det lär bli svårt! :P
  • irmaqueen
    sophiejennifer skrev 2011-12-25 23:27:28 följande:
    Jag ligger i soffan med en liten bebis på bröstet, tänk att få ligga här med sin egen om mindre än ett år! 
    En svindlande tanke! :)
  • irmaqueen

fy sjutton, nu är jag orolig! Vid 15 idag gick jag på toa och på pappret kom en färgad flytning. Kan inte säga om den var brun eller rosa. Sen kom det mörkbrunt segt vid 17. Och nu när jag var på toa så tror jag det kom en ljusbrunröd flytning på pappret :(
    Fan och jävla skit! :(((

• irmaqueen
    irmaqueen skrev 2011-12-26 20:34:14 följande:

fy sjutton, nu är jag orolig! Vid 15 idag gick jag på toa och på pappret kom en färgad flytning. Kan inte säga om den var brun eller rosa. Sen kom det mörkbrunt segt vid 17. Och nu när jag var på toa så tror jag det kom en ljusbrunröd flytning på pappret :(
    Fan och jävla skit! :(((

Hej! Inte varit inne här sen juldagen, har inte orkat. Det blev tyvärr ett mycket tidigt mf här. Det var hemskt de första dagarna, men det var ändå så lindrigt mf man kan ha tror jag. Det var väldigt tidigt, ca 4+2. hade inte ont alls och blödde inte särkilt mycket. Blev gravid på första försöket så har ju inte kämpat så mycket heller. Jag har gråtit och varit arg, men nu känns det nästan som det inte hänt. Nu kan jag vara glad över att vi kunde bli gravida iallafall :) Lycka till ni andra, jag är vid gott mod, det kommer bli bebis för oss med förr eller senare :)
  • irmaqueen
    Sandyfication skrev 2012-01-09 21:51:50 följande:
    Usch vad tråkigt att höra Önskar er ny lycka och nya friska tag när ni är redo igen.
    Tackar för era lyckönskningar :) Vi fortsätter som förut redan nu, pratat med BM och de menar att när man blir gravid igen så är kroppen redo. Känner även att jag faktiskt kommit igenom detta mentalt på ett bra sätt redan, sjukskrev mig några dagar efter detta och har varrit mycket ledig. Haft mycket tid att tänka och ta hand om mig själv. Sambon är ett bra stöd, även om han inte förstår riktigt hur det kändes för mig. Men man kan ju inte begära att alla ska fatta heller ;) det är ju annorlunda för oss tjejer som känner i kroppen vad som händer och hinner bygga upp stora förväntningar.

Vill önska er andra ett stort lycka till, ha en underbar graviditet, snart är ni mammor:)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012