• Gatto

Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.

Oj, vilka prövningar.. Jag kan inte ens greppa tanken på den förlusten. Mitt nyårslöfte i år är att tänka mer positivt och inte försöka leta fel att fixa utan ta livet mer som det kommer. Så som jag var innan vi började försöka bli gravida. Hitta tillbaka till mig igen.

• Gatto

Läste precis en artikel om D-vitamin. Verkar vara en viktig del i mycket som kan strula. Det är viktigt för immunförsvaret vad gäller "att hålla det i schack" så det påverkar både dåligt immunförsvar och överskrivit. Samt hjälper massor med celler så de bildas på rätt sätt. Någon mer som läst något om D-vitamin eller provat själva??

• Gatto

Klart du får hänga med oss!!! Som någon sa till mig, kul att du är här men tråkigt att du behöver vara det.
    Jag tror att jag skrivit till dig i en annan tråd, men åter igen, beklagar din historia.

• Gatto

Atyr: skönt att höra att allt såg bra ut. Själv fick jag första mensen efter mf igår så nu kör vi igen har varit och köpt d vitamin idag och fått hem progesteronkrämen. Känns bra!

• Gatto

Hej Småland. Visst är det tråkigt att man måste råka ut för allt detta men det är så skönt att ha andra att dela det med. Mina vänner verkar också bli gravida åt höger och vänster utan minsta problem. Funderar starkt på att dizza Facebook för det enda de skriver om är sina graviditeter och sina barn vill inte vara missunnsam men det gör lite ont i hjärtat...

• Gatto

Har pratat med min bm och de kommer inte göra mer tester på oss nu om vi får ett mf till så hjälper de oss igen men vi har ju visat bra resultat på alla prover och då tycker de inte att det finns anledning att gå vidare så det var det! Funderar på att ringa vår ivf läkare på måndag, känns ju lite jobbigt att gå igenom hela ivf-resan om man sen inte får behålla det. Usch, nu känner jag mig lite nere igen. Hoppas Sahlgrenska är lite mer intresserade av att hjälpa oss då det är de dom ska göra ivf behandlingen.

• Gatto

Provade spikats några gånger men blev yr och höll på att svimma efter (har haft mycket problem med yrsel, visade sig bero på ett virus på balansnerven) men kanske ska damma sv den igen då provar ALLT som kan hjälpa nu!!!

• Gatto

Vad gäller selen och nötter mm tror jag att det är jättenyttigt med nötter. Försöker äta mycket orostade och osaltade, nötter innehåller massor med antioxidanter.

• Gatto

Mariamx: hej, har helt missat dina svartklädd mig! Tack snälla, jag har köpt d-vitamin nu och överdoserar lite får se vart det leder. Hoppas slippa min vår depp som jag brukar få så här års iaf, d- vitamin kallas ju lyckovitaminen

• Gatto

Hej Minus75, har hört mycket om Lennart och hans studie på acetylsalicylsyra. Vad äter du för tabletter? HAr för mig att en del fått treo som ska delas i 1/10 och en del får Albyl 1/3 och en del får hjärtmedicin.

Är ju så jobbigt med osäkerheten och väntan tycker jag, först ska man bli gravid och jag har inte så lätt för det, tog 14 månader innan det tog första gången sen när man väl är gravid ska man få behålla det också!
    Att det ska behöva vara så svårt för vissa och så himla lätt för andra.

• Gatto

Jag har läst att just paranöten kan vara giftig och att det inte är ovanligt med härskna nötter som är giftiga. Nötter innehåller antioxidanter och selen som är väldigt nyttigt men just paranötter ska man inte ära gör mycket av. Äter själv mycket nötter och kärnor men försöker hålla mig lite lugn med paranötter.

I övrigt äter jag multivitamin för gravida ( började när jag var gravid och har fortsatt) D-vitamin +kalcium, omega3+ e-vitamin och så självmedicinerar jag med 1/3 dels albyl per dag å efter äl ska jag smörja med progestronkräm... Puh!! Rena Apoteket hemma, högen med tabletter är ganska imponerande...

• Gatto

Hjärtefröjd: inte provat, men jag har hört att en fel gör det innan ivf för att få bättre blodcirkulation i livmodern.

• Gatto

Oliven: tack för din berättelse. Att ni orkade kämpa vidare efter 13 mf!!! Fantastiskt starkt. Stort grattis till det lilla pyret.

Själv är jag mitt emellan äl och bim så jag vääääääännnntttar, att två veckor kan kännas som flera år helt galet. Vi har denna månadens försök och nästa kvar, har det inte tagit då är det ivf i slutet på mars.

• Gatto

Hej Småland.

Jag köpte albyl minor på apoteket utan recept, delar dem i 4 delar och tar en del om dagen.
    Har hört om en del som tar 1/3 del men jag vill inte få för mycket.

Sen smörjer jag ju med progersteronkrämen också, har bar gjort det någon dag så jag har inte känt någon bieffekt ännu, hoppas jag inte blir deppig det är jag ju av vår barnlöshet så det räcker och blir över...

Svar på tråden Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.