• Gatto

Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.

Denna gången klarade kroppen det själv, men det var ju väldigt tidigt så det var som en lite rikligare mens. Förra gången var det jättejobbigt, tog evigheter och ingen läkare som tog tag i det så jag gick och småblödde och hade ont i 8 veckor innan jag grät mig till en skrapning. Min ivf läkare blev helt vansinnig när hon fick veta hur läkarna på gyn bara avfärdat oss.

Gott nytt år på er alla kämpar!!

• Gatto

Hej Mia a och välkommen.
    Min mens kom 15 dagar efter äl när jag skrapades och jag hade äl 5 veckor efter ingreppet. Jag visste att det var så för vi kollade med stickor. Vet du om du haft ägglossning ännu?

Ska beställa progesteronkräm idag min man tolkade det som att det blir mys igen nu, hur har ni andra gjort med sex efter mf? Läkaren har inte sagt något denna gången, men det har ju bara varit som en lite kraftigare mens. När jag skrapades sa de att vi skulle vänta en mens så livmodern fick återhämta sig.

• Gatto

Nu blev jag nyfiken, hur får man tag på e-vitamin? Och i vilka doser äter du det? Jag har väldigt lågt blodtryck och dålig blodcirkulation skulle e-vitamin kunna hjälpa då kanske?

• Gatto

Hur kollar man om man har risk för propp? Vi har tagit massor med prover nät vi gjorde vår utredning för ivf förra året. Kollar man det då?

• Gatto

Tror att min biologiska farmor dog av en hjärnblödning, men är inte säker... Hon adopterade bort min pappa då hon var 14 år när hon fick honom, å vi hade ingen direkt kontakt med henne. Kan det vara något att nämna för läkarna kanske?

• Gatto

Atyr: hur gick det gör dig hos läkaren? Hoppas allt såg bra ut.
    Jag är med i en annan tråd ang mf och där skrivs det en del om treo och albyl som innehåller asitylsalisylsyra ( har ingen aning om hur det stavas) någon som vet något om det?

• Gatto

Nej, fy vad jobbigt för dig. Denna graviditeten var ofostrig va? jag hade lite samma problem som du när jag hade det. Dock blödde jag inte så mycket utan mer som en vanlig mens men under lite mer än 2 veckor. Sen avstannade det och en läkare sa då att allt var borta och kroppen klarat det själv. ca 2 veckor senare fick jag jätteont i magen och åkte till akuten igen, då visade det sig att jag hade en cysta som var ca 6,5 cm i livmodern.. läkaren nämnde då, som i förbifarten att det såg ut som att det fanns lite vätska å så kvar i livmodern, men de gjorde ingen åt det. över 4 veckor senare tjatar jag mig till en läkartid på den avdelningen vi ska göra IVF på, den läkaren har jag mycket bra förtroende för och ville att hon skulle göra en bedömning. Då ser hon att hinnor och massa annat är kvar och jag blir skrapad 2 dagar senare. Vad jag förstått är ofostriga svåra för kroppen att hantera.
     Om jag var du skulle jag försöka sätta lite press på läkarna och kräva en skrapning, har det inte kommit ut ännu är ju risken stor att det inte gör det av tabletterna heller. Måste säga att jag tyckte att det var "skönt" att bli skrapad, givetvis jobbigt under tiden men väldigt skönt att veta att det är klart sen, och jag hade inte ont efter heller.

Stort lycka till till er. Lider med dig och tänker på dig. Styrkekram och stå på dig, låt dem inte komma undan med "vänta och se"

• Gatto

Helt med på att man inte ska äta iprem mm under graviditeten, men det började pratas om att vissa i den tråden varit med i en studie där de åt antingen en tiondels treo per dag eller en tredjedels albyl (mina kallar de den...) från + till v 14. Blev nyfiken... är i mot att självmedicinera men då vi "bara" fått två mf så får jag inget av min läkare,dock har hon nämnt att det kan bli tal om Trombyl vid nästa graviditet, men bara i förbifarten så jag tänkte att om jag inte får det kanske man kan prova något annat

• Gatto

Atyr: vet du var de proverna heter? Har tagit så många så jag har svårt att hålla koll på vad de är för några. Ths bar 1,0 och t4 var 17. Det är de jag kommer ihåg som har med sköldköteln att höra

• Gatto

Tack, ska prata med min bm om detta. Vet du vad du har för värden på Tsh och t4? Är ju en hel djungel med alla dessa prover blir galen snart. Ibland önskar jag att man bara kunde lägga ner att försöka hitta anledningar och lyssna på alla som säger att det händer för att det inte var meningen å allt ved de säger för att trösta en..

Svar på tråden Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.