• LDM

Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.

Hej!

Jag "favoritar" den här tråden, behöver alla tips och råd jag kan få efter vårt 3:e mf i natt på 8 mån...

Försökte få kontakt med min läkare idag utan resultat, ska jag i morgon.

Vi har tidigare i år gjort en "vanlig" utredning då vi har haft svårt att bli gravida och där är det mina ägg som spökat så jag har ätit Pergotime två månader, den andra lyckades det.
    Jag har även fått Progesteron vaggisar utskrivet och tog en per dag.
    Till det har jag gått på akupunktur vilket (oavsett resultat) får mig att må bra!

Vet inte vad jag kan förvänta mig för hjälp fram över men jag har ögnat igenom flera trådar och fastnat för kalciumprov, för högt immunförsvar och trombyl (utan inbördes ordning

Hoppas också att kanske en dubbeldos Pergo och tre Prog. vaggisar/dag kan hjälpa vid nästa graviditet, för ja, vi kommer fortsätta, allt annat är väl otänkbart?

Tar som sagt tacksamt emot tips och råd och lovar att delge det jag kommer över! Solig 

Störst av allt är kärleken...
  • LDM

Tack Atyr!

Jag var i ve. 5+5 så det här var mitt i mellan grav, har ett mf tidigare och ett senare än så.
    Fick tag på min gyn läkare men hon ville inte ge Pergo denna månad då hon tycker att kroppen måste vila efter mf, är så arg... Jag har inte bråttom som vill få det att låta som och den bm jag pratat med sa att det inte finns något rätt eller fel ang att försöka direkt efter mf...
    Så vi får väl göra vårt bästa på egen hand nu!

Hon mätte inget Progesteron värde utan jag bad om det då en bm tipsat om att det kunde hjälpa en "sån som mig" Flört 

Håller tummarna för att du slipper skrapa!

Störst av allt är kärleken...
Svar på tråden Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.