• Pimpinellan

Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.

Det finns mediciner att få av läkare. Levaxin om TSH är för högt,Folacin (folsyra i extrema doser),Progesteron,Trombyl (blodförtunnande i lågdos),Fragmin eller Innohep eller t.o.m Waran (blodförtunnande i större dos) och Prednisolon (mot för bra immunförsvar) . Två stora orsaker till upprepade missfall är just anlag för blodproppar eller för bra immunförsvar och då måste dessa problem motverkas. Privata läkare är mycket mer benägna att tro på orsaker till missfall istället för att envetet upprepa att det  alltid är fostrets fel och därmed mer benägna att skriva ut mediciner också. Sök hjälp privat och ge inte upp!

• Pimpinellan
    Gatto skrev 2011-12-23 11:57:07 följande:
    Pimpinellan: hur vet man om det är immunförsvaret som strulat?
    Ja,alltså,jag är för dåligt insatt,men det finns en aktiv tråd om just detta under "missfall".
    Progesteron i vilken form det än är ska man börja med två dar efter äl-börjar man för tidigt kan man stoppa äl!
  • Pimpinellan

Progesteron kan aldrig skada så prova det du. Från äl +2 och till v.12 kan man ta det.

• Pimpinellan

E-vitamin finns på alla hälsokost. Har jag tatt mellan varven för det sägs kunna motverka missfall. Men jag har ätit/tatt så otroligt många piller och sprutor under dessa år så man tröttnar! Inget har ju hittills hjälpt heller tyvärr så man undrar ju hur pass mycket enskilda preparat påverkar. Numer tar jag bara regelrätta mediciner plus rosenrot. Det är ju dock inte farligt att testa vitaminer förutom då a-vitamin och järn i stora doser.

• Pimpinellan
    Gatto skrev 2012-01-01 22:38:24 följande:
    Hur kollar man om man har risk för propp? Vi har tagit massor med prover nät vi gjorde vår utredning för ivf förra året. Kollar man det då?
    Nej,det kollas inte inför IVF. Man går på anlag-har nån/några nära släktningar haft propp/hjärtinfarkt och om man haft flera m.f. Jag har tydligen haft en stroke-visste inget!- vilket syntes på hjärnröntgen. Andra tester vet jag inte vilka man kan ta. Högt kolesterol kanske?

Happies: ja,säg vad jag inte testat under dessa år!? Rosenrot kan ge kortare och mer regelbundna cykler och bättre äl eller t.o.m äl ö.h.t. Jag får tydligare äl,utom denna gång,nu var det en "vanlig" äl-omgång.
  • Pimpinellan

Cytotec funkar inte på alla första gången,jag fick ta 2 omgångar,men då kom det ut med besked... Av mig själv blödde jag inte en droppe vid mitt MA så jag hade kunnat gå jättelänge med ett dött foster om jag inte gjort VUL.

Ska tydliggöra detta med Treo m.m. Vid graviditet och även när man försöker bli gravid ska man inte ta några mediciner som är inflammationsdämpande -s.k NSAID-medicin- och dit hör alla utom de med paracetamol. Ipren.Treo,Magnecyl,Voltaren,allihopa totalförbjudna. Men... och här är det stora "menet",vid upprepade missfall kan de bero på anlag för bldodproppar och då kan blodförtunnade hjälpa och dit räknas förutom den mildaste receppföreskrivna Trombylen till extremavarianten Waran även vanlig barnalbyl. Finns många som självmedicinerat med dem,men då är dosen max en tredjedels tablett! Förr gav IVF-kliniken i Falun alla Trombyl och de har bra resultat vid IVF så det är jättesällan Trombyl skadar.

• Pimpinellan
    Gatto skrev 2012-01-04 16:17:34 följande:
    Helt med på att man inte ska äta iprem mm under graviditeten, men det började pratas om att vissa i den tråden varit med i en studie där de åt antingen en tiondels treo per dag eller en tredjedels albyl (mina kallar de den...) från + till v 14. Blev nyfiken... är i mot att självmedicinera men då vi "bara" fått två mf så får jag inget av min läkare,dock har hon nämnt att det kan bli tal om Trombyl vid nästa graviditet, men bara i förbifarten så jag tänkte att om jag inte får det kanske man kan prova något annat
    Om du inte har lågt antal trombocyter,är jättelättblödande och får blåmärken jättelätt skadar det nog inte med 1/3dels tablett barnalbyl. Motsvarar en Trombyl.
Svar på tråden Svårt att behålla graviditet. Erfarenheter och metoder.