• tomcar1

När kommer tänderna ?

Hej !
    jag undrar när de första tänderna brukar komma ? Det är väldigt olika, det vet jag, men på ett ungefär ? Och ungefär när börjar barnet krypa ?
    /tomcar1  

• Svar på tråden När kommer tänderna ?
  • Lillafrejasmamma

det undrar jag med, har en dotter å 8 månader och här finns då iga tecken på att några tänder är på g. medans hennes två månader äldre kussin fick sina första i typ augusti och har redan hunnit få 7 stycken.

• tomcar1

Jag tänker på mitt "styvbarnbarn", men hon är bara 4 månader ännu så länge.

• st elmos fire

Min 7 månaders son har 6tänder, fick första vid 4 mån. En i föräldrargruppen fick första tanden vid ett års ålder. Vanligtvis kommer dom nog mellan 6-9 mån, men behöver inte göra de. Var glada ni slipper borsta tänderna

• whitetrach86

min dotter började få sina tänder 2 månader innan hon fyllde 2år.

• Mevea

3 av barnen har fått sina första vid 6-7 månader, det fjärde fick sina runt 4 månader. Tror jag det var.
    Dom tre första fick alla sina sista tänder strax innan eller efter 2 år fyllda. Dvs, 20 tänder då.
    Det fjärde verkar få det likadant. Han är in 2 år fyllda än.

Kröp gjorde dom runt 6-7  månader, allihop. 

• MammatillSimon

Simon fick sina första vid 4 månader. Kröp gjorde han aldrig utan gick med fotsulorna o handflatorna i golvet från ca 10 månader o gick dagen före ettårsdsgen..

Simon 091215 madelin82.blogg.se
  • 3 barns mamma84

Ebba Tog sina första krypsteg när hon var 5 månader.
    När hon var 5-6 månader kom hennes 4 första tänder uppe och nere.
    Hon började gå när hon var 11 månader 12 första steg sen gick hon.
    Nu är hon 6 år och har tappat redan 10 tänder

Amadeus var 3 månader när han började krypa han var 1 månad när 1:a tanden kom
    Han var 8 månader när han började gå 4 första steg
    När han var 8 månader hade han redan 9 tänder.
    När han var 2 år hade han redan 20 tänder 

Elias var 9 månader när han började krypa och var ca 11 månader när tänderna började komma.
    Först 2 nere sen 2 st hrntänder uppe och sen mitten tanden där uppe han har nu 5 tänder nr 6 är på G och han är 1 år .-)
    Han går inte ännu.

Ebba föddes BF+9
    Amadeus BF+10
    Elias BF-15 med snitt ..            

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Linmin

Det är så olika det där. Allt från fyra månader upptill ett och ett halvt är vanligt...

• tomcar1

Ja det verkar vara väldigt olika, bara att vänta och se då : )

Svar på tråden När kommer tänderna ?