När kommer tänderna ?
Hej !
jag undrar när de första tänderna brukar komma ? Det är väldigt olika, det vet jag, men på ett ungefär ? Och ungefär när börjar barnet krypa ?
/tomcar1
Hej !
jag undrar när de första tänderna brukar komma ? Det är väldigt olika, det vet jag, men på ett ungefär ? Och ungefär när börjar barnet krypa ?
/tomcar1
det undrar jag med, har en dotter å 8 månader och här finns då iga tecken på att några tänder är på g. medans hennes två månader äldre kussin fick sina första i typ augusti och har redan hunnit få 7 stycken.
Jag tänker på mitt "styvbarnbarn", men hon är bara 4 månader ännu så länge.
Min 7 månaders son har 6tänder, fick första vid 4 mån. En i föräldrargruppen fick första tanden vid ett års ålder. Vanligtvis kommer dom nog mellan 6-9 mån, men behöver inte göra de. Var glada ni slipper borsta tänderna
min dotter började få sina tänder 2 månader innan hon fyllde 2år.
3 av barnen har fått sina första vid 6-7 månader, det fjärde fick sina runt 4 månader. Tror jag det var.
Dom tre första fick alla sina sista tänder strax innan eller efter 2 år fyllda. Dvs, 20 tänder då.
Det fjärde verkar få det likadant. Han är in 2 år fyllda än.
Kröp gjorde dom runt 6-7 månader, allihop.
Simon fick sina första vid 4 månader. Kröp gjorde han aldrig utan gick med fotsulorna o handflatorna i golvet från ca 10 månader o gick dagen före ettårsdsgen..
Ebba Tog sina första krypsteg när hon var 5 månader.
När hon var 5-6 månader kom hennes 4 första tänder uppe och nere.
Hon började gå när hon var 11 månader 12 första steg sen gick hon.
Nu är hon 6 år och har tappat redan 10 tänder
Amadeus var 3 månader när han började krypa han var 1 månad när 1:a tanden kom
Han var 8 månader när han började gå 4 första steg
När han var 8 månader hade han redan 9 tänder.
När han var 2 år hade han redan 20 tänder
Elias var 9 månader när han började krypa och var ca 11 månader när tänderna började komma.
Först 2 nere sen 2 st hrntänder uppe och sen mitten tanden där uppe han har nu 5 tänder nr 6 är på G och han är 1 år .-)
Han går inte ännu.
Ebba föddes BF+9
Amadeus BF+10
Elias BF-15 med snitt ..
Det är så olika det där. Allt från fyra månader upptill ett och ett halvt är vanligt...
Ja det verkar vara väldigt olika, bara att vänta och se då : )