• Anna jkp

Flera snitt

Första snittet fick jag med de 2:a barnet. Då sövdes jag pga urakut snitt. Vaknade och hade hysteriskt ont fick massor av morfin. Det blev som en dimma efteråt. Det kändes som jag hade förlorat det första ögonblicket.

3:an jag gick förbi maxdatumet. Blev snittad igen. Eftersom jag visste att jag skulle få en operationstid för att ta bort cystan så var jag hemma i stillhet. Cystan togs bort efter tösen kom till världen. Bedövningen tog inte som den skulle. Jag kände allt. Låg o plågades under hela snittet. Dessvärre var de inte någon som pratade om komplikationer i tarmarna. Hade hysteriskt ont i många dagar. Kom inte upp på fötterna förren nästan 1 v.

4:a Jag vet att jag skall bli snittad. Frågan är om jag skall vara vaken eller bli nedsövd.     

Synlig gör kvinnovåldet
  • Svar på tråden Flera snitt
  • Anna jkp

Det skulle vara skönt att diskutera möjligheten, nya kompikations risker osv. Frågaqn är nog varför tog inte bedövningen förra gången? Det är nog det som är skräcken för mig. Även det är långt kvar till bf som blir någon gång i april. Fick åka in akut till förlossningen igår pga misstänkt vatten avgång samt kraftiga sd.

Synlig gör kvinnovåldet
Svar på tråden Flera snitt