• Colourful

Självmedicinera? Vad har ni gjort för att undvika missfall?

Nu har vi gjort två provrörsbefruktningar och båda slutade i missfall efter två veckor. Så jag verkar inte ha problem att bli gravid, men värre är det att få behålla det... Anledningen till at vi gör IVF är att sambons simmare är både få och slöa. Här är ju många som fått ett par missfall och sedan ändå lyckats. Hur har ni gjort? Har ni självmedicinerat med något? Var köper man det och när började ni ta det och hur länge? Berätta allt! :) Funderar även på zonterapi eller akupunktur.

• Svar på tråden Självmedicinera? Vad har ni gjort för att undvika missfall?
  • Tröttimössan

Jag vet en homeopat som har hjälpt många som fått upprepade mf att behålla sina barn. Men jag minns inte vad hon gav dem. Ring till en och fråga! Vissa homeopater jobbar även med zonterapi och akupunktur.

• Sötnostim

fick massa missfall innan min son . började äta hemofer som e järn o folsyra o vips så höll det sig kvar samma sak med dottern :)

• Hjärtefröjd

Sötnistim: Varken järn eller folsyra förhindrar MF, men är ju generellt bra om man planerar att bli gravid.

• Sötnostim

hjärtansfröjd: jag hade grov järn brist så kroppen orkade inte vara gravid och det var därför min kropp framkallade missfall . så när jag började äta det så höll dem sig kvar . Så det var antagligen mitt sätt att förhindra missfall .Men oftast så orkar kroppen inte vara gravid eller så är det nått fel på fostret så undvika missfall kan man nog inte göra men hjälpa till på traven kan man :P

Svar på tråden Självmedicinera? Vad har ni gjort för att undvika missfall?