• Natasha76

I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?

Testade montera bilbarnstolar rymligt, dvs långt ut på sätet och ändå satt jag som en kung med tio cm till till instrumentbrädan. Vilken bil var det då... (trumvirvlar...) jo, Renault Grand Scenic. :)

• Natasha76

^Jag ska posta bilder snart på bloggen. Man blir nog minst sagt imponerad av Grand Scenic. Och jag tror Scenic är samma bil men med mindre bagageutrymme, visst? Och kanske bara 5 platser.

• Natasha76

Oj, för en årets XC90 i Finland, medkörd bara 100 mil får man betala 75900 EUR dvs 675000 kronor...

Men en sjusitsig från 2006 medkörd ca 13000 mil får man för halva priset...

Tur att Renault är billiga som begagnade :)

Min opartiska bilstolsblogg: www.bloggen.fi/bilstolslotsen
  • Natasha76
    cicci85 skrev 2011-12-21 21:06:40 följande:
    Men fy farao va dyrt! Nån sprillans ny bil blir det absolut inte iaf
    Ja, det är typ 100% bilskatt här i Finland. Så därför kör många med gamla bilar. Och har man en finare bil är det verkligen en statussymbol. Men samtidigt blir det litet bilarnas u-land också, när folk inte har råd med tilläggsutrustning osv. Alltså inte för att de skulle vara fattiga på något sätt, utan för att det helt enkelt är sjukt dyrt med bil här.

När jag köpte min Passat i Sverige för 80000 kronor fick jag betala 30000 kronor i skatt hemma på den... Så "lite" eftersom den var begagnad.
  • Natasha76
    cicci85 skrev 2011-12-21 21:06:40 följande:
    Men fy farao va dyrt! Nån sprillans ny bil blir det absolut inte iaf
    Det är också dumt ur säkerhetssynvinkel (att bilarna i Finland är så dyra). Med bakåtvända barn i bilen behöver man stort baksäte, och dessutom är nyare bilar säkrare än gamla. För att inte tala om miljön.
Svar på tråden I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?