• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • intetnyttpåplusfronten

Hej hörrni. Jag var ju lite nere i lördags för att jag inte verkade ha någon ägglossning denna månad. Fick ju svag stegring i torsdags, svag i fredags och så ännu svagare i lördags. Igår hade jag grymt ont i min äggstock helt plötsligt, och idag likadant. Började fundera på cystor eller nåt, men tänkte att jag kan ju ta ett äl test iallafall även om jag är rätt säker på att det blir neg, speciellt då det inte är morgurin och jag drack vatten för ett par timmar sen.
    Så döm om min förvåning när teststrecket faktiskt är starkare än kontrollstrecket! :D Äl idag/igår alltså :D Myste i söndags och mannen ska minsann få sig en omgång ikväll också varesig han vill eller ej ;D

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Vårväntanochlängtan

Hej tjejer, har inte varit inne på ett tag då jag har varit hemma hos mamma & pappa på besök. Kul att man ser pluss i tråden i alla fall när man kommer tillbaka :) Grattis till det! 
    Ser att ni pratar utredningar, men hur fungerar det med sådant egentligen? Kan man få vanlig undersökning för allt det där med pco, vikt, för låga halter av något ämne osv redan tror ni? (vi är på försök 6) och vart vänder man sig i så fall?

• Hoppas 2012
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-01-31 15:40:57 följande:
    Hej hörrni. Jag var ju lite nere i lördags för att jag inte verkade ha någon ägglossning denna månad. Fick ju svag stegring i torsdags, svag i fredags och så ännu svagare i lördags. Igår hade jag grymt ont i min äggstock helt plötsligt, och idag likadant. Började fundera på cystor eller nåt, men tänkte att jag kan ju ta ett äl test iallafall även om jag är rätt säker på att det blir neg, speciellt då det inte är morgurin och jag drack vatten för ett par timmar sen.
    Så döm om min förvåning när teststrecket faktiskt är starkare än kontrollstrecket! :D Äl idag/igår alltså :D Myste i söndags och mannen ska minsann få sig en omgång ikväll också varesig han vill eller ej ;D

Härligt, go for it!
  • Hoppas 2012
    livet med barn skrev 2012-01-31 15:58:42 följande:
    Här verkar mensen vara på gång- igen!!
    Styrkekram!
  • intetnyttpåplusfronten

Söndermarken: Därför söker inte vi heller utredning, för jag kommer inte att få någon hjälp förrän jag gått ner i vikt heller :) Så jag ska ner en del och sen kanske det tar sig, vem vet ^^

Köpte hem äl test i ett svagt ögonblick men ska inte göra det igen, så detta blir sista försöket sen fokuseras det på vikten endast.  

• intetnyttpåplusfronten

Om nån vet det nya BMI värdet så vore det intressant att veta! :) 
    Strävar dock efter att ha BMI 20 när jag är klar, har 36 nu :s 

• mammave

Många som pratar om utredningar. Hur går det till och vad testar de och vad kan man få för hjälp om man redan har ett barn med samma man som man nu försöker med? Jag antar att man inte kan göra något innan ett år gått. Men det är inte så långt bort längre, tyvärr. Så jag funderar på vad man sen har rätt till o vad man testar, samt var man vänder sig?

• livet med barn
    Hoppas 2012 skrev 2012-01-31 16:13:15 följande:
    Styrkekram!
    tack.. hade fått pytte pytte blod i trosan och pytte pytte ljust på pappret men sen inget mer, så det är nog på gång =(. vet inte om jag orkar mer nu Rynkar på näsan
    ~ William 13/2 -10~
  • Maramina
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-01-31 15:55:01 följande:
    Hej tjejer, har inte varit inne på ett tag då jag har varit hemma hos mamma & pappa på besök. Kul att man ser pluss i tråden i alla fall när man kommer tillbaka :) Grattis till det! 

Ser att ni pratar utredningar, men hur fungerar det med sådant egentligen? Kan man få vanlig undersökning för allt det där med pco, vikt, för låga halter av något ämne osv redan tror ni? (vi är på försök 6) och vart vänder man sig i så fall?

Jag satt och var väldigt omotiverad till att jobba idag så jag satt och småsurfade på gynekologer här i Göteborg då jag funderar på att söka hjälp pga mina problem med mensen och så nu med illamående och allt det andra. Vad jag har hört innan så kan det skilja något mellan landstingen, men såg idag att här i Västra Götaland är det ett år man måste försöka själv innan man får utredning. Är man 35 eller äldre så kan man få snabbare. sedan så kan man ju alltid få hjälp snabbare men då måste man nog ha problem av något slag, tex mensrubbningar eller liknande. Jag kan även tänka mig att vissa privata kliniker gör utredning tidigare
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus