• Rebster

Vi som försökt ett tag utan plus

Ni har iallafall myst tillräckligt Ciccie86!

• Rebster

Har inte skrivit här på några dagar. Vad tråkigt med missfall Cindy03.
    Håller tummarna för dig JZ79 och för alla andra här inne! Själv knaprar jag BDG och rosenrot och hoppas som tusan. Nu är det inte lika stressigt på jobbet så nu kanske majturen kan drabba mig med

• Rebster

Hm, Nellin. Man kan ju få blödning runt äl också. Har du varit och kollat upp dina spottings hos gyn någon gång? Det är inte meningen att man ska småblöda så långt innan mens, det kan man få hjälp med.

• Rebster
    JZ79 skrev 2012-05-19 14:49:06 följande:
    Vi försöker ju med första barnet..har idag kollat upp telefonnummer och telefontider till gynmottagningen på sjukhuset där jag bor. Ska ringa i veckan. De hade bara telefontider på fm och då har jag oftast fullt upp på jobbet..särskilt i början på veckan, men ska försöka få en stund att gå iväg och ringa. Bara det är gjort, så tror jag allt känns mycket bättre.
    Förstår det tar emot att söka hjälp, men kanske lika bra att ta tag i det? Jag tänker såhär: det kan ju vara en lätt grej att fixa å då vill man ju inte ha väntat flera månader i onödan. Hoppas du snart blir gravid för fjärde gången! {#emotions_dlg.flower} Kram!!
    Jag var också hos gyn i veckan för att påbörja utredning och det känns mycket bättre nu när vi har varit där. Nu är bollen i rullning och jag har iallafall slappnat av mer. Vårt möte tog en timma och jag tror inte att det brukar ta upp till två timmar. Jag gjorde även en gynundersökning under den timman.
    Jag har som du svårt att gå iväg men jag ringde direkt när de öppnade, vid 8 och då blev det ett snabbt samtal. Dock ångrar jag mig lite  att jag sade att jag var hos läkaren för en kollega. Skulle ha ljugit och sagt tandläkaren för hon frågade med lurig min hur det hade gått hos läkaren för hon märkte att jag inte riktigt ville berätta (hon misstänkte nog att jag är gravid).
  • Rebster
    Ciccie86 skrev 2012-05-19 19:13:50 följande:
    Jag förstår hur ni känner tjejer. En av min bästa vänner fick en son för 4 veckor sedan. Hon åt p-piller, men råkade missa två piller när hon var på semester med killen sin. Och hon blev gravid, helt oplanerat. Men jag är självklart glad för hennes skull :)

På måndag ska jag på hälsoundersökning via jobbet, och jag är rätt nervös. Vem vet vilka tester de kommer göra. Jag vet att jag har IBS, astma, kronisk bronkit, depression och panikångest.. Vad mer kan de hitta?
    Det är min chef som fixat tiden eftersom jag varit så mycket sjuk på sistone..

Kram på er
    Bra chef som fixar det!
  • Rebster

Till er som diskuterar B-vitamin. Om man äter Kvinna vitamin och mineraltabletter från apoteket så får du i dig flera olika B-vitaminer.

• Rebster
    Lägger in mig också, men det är väl på ett ungefär. Vet inte när jag har ägglossning riktigt men gissar på onsdag. Ont som sjutton i vänster äggstock iallafall!

BIM Maj:

1/5: yca6pe91, försök 8, första barnet.
    10/5: AnnaJosefine, försök 8, andra barnet.
    14/5: kanske 4a, försök 10, fjärde barnet.
    15/5 cindy03,försök 1 efter MF, tredje barnet. 
    18/5 JZ79, försök 11, första barnet.
    20-21/5 Hoppas 2012, försök 9, första barnet. 
    25/5: Nellin, försök 14, första barnet.
    28/5 Kravmärkt, försök 1 efter avbrytande, andra barnet .
    28/5 Ciccie86, försök 13, första barnet.

BIM JUNI:

7/6: mamma07, försök 9, andra barnet.
    7/6 Rebster
    16/6 Stora My, försök 11, tredje barnet.
  • Rebster

Lägger in mig igen då jag inte kom med (för andra gången typ?).

BIM Maj:
    1/5: yca6pe91, försök 8, första barnet.
    10/5: AnnaJosefine, försök 8, andra barnet. 
    15/5 cindy03,försök 1 efter MF, tredje barnet.
    20-21/5 Hoppas 2012, försök 9, första barnet.
    25/5: Nellin, försök 14, första barnet.
    28/5 Kravmärkt, försök 1 efter avbrytande, andra barnet .
    28/5 Ciccie86, försök 13, första barnet.

BIM JUNI:
    5/6: queenofhearts, försök 18, första barnet
    7/6: mamma07, försök 9, andra barnet.
    7/6 Rebster, Försök 9, första barnet
    10/6: kanske 4a, försök 11, fjärde barnet. 
    12/6 cindy03, försök 2 efter mf, tredje barnet.
    14/6 72dagar, försökt 22 månader, andra barnet.
    15/6 Inelg, försök 1 efter mf, andra barnet
    15/6 JZ79, försök 12, första barnet.
    16/6 Stora My, försök 11, tredje barnet.

• Rebster
    Två döttrar och en son skrev 2012-05-21 22:18:53 följande:

Jag hör inte hit alls eg....Skäms
    Så bara kast ut mig om ni vill!

Men jag har varit ofrivilligt barnlös i 2,5 år tidigare, genomgått utredning och gjort ivf (icsi) så vet iaf hur det känns...
    Lärde mig massa under de åren och även efter. Och nu är jag allmänt intresserad av allt som har med fertilitet/infertilitet att göra...Skrattande 
    Ska inte prata om mig själv i övrigt här inne.

Bara kände lite behov av att kanske försöka hjälpa om jag kan... och sen så spännande att följa er!  
    Du är så välkommen så, vi ska inte kasta ut dig Skrattande. Har du alltså fått dina två döttrar och en son via IVF?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus