Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Varit hos Gyn inga fel. Det är ju skönt men fan vad man känner sig dum.
JZ och Maramina: Trist! På det igen då!
Min är runt knuten också. Jag bara vet att den kommer dyka upp aaaany minute now.
Så det är bara att kämpa vidare!
Söndermarken - jag vet en del om avlastningsfamiljer/kontaktfamiljer. Är socionom. Inboxa mig om du vill.
Småland: Jag förstår att ni är oroliga. Missfall är både otäcka och känslomässigt påfrestande. Jag håller emellertid med Maramina: man måste satsa för att vinna. Om din man däremot behöver vila lite från det hela och samla lite kraft så är ju det förståeligt också. Man måste inte satsa varje månad, ibland behöver man få göra annat också. :)
Själv väntar jag fortfarande på mensen, är på BIM +2 idag. Bruna flytningar fortsätter i sparsam mängd men den kommer inte igång. Ändå så bara VET jag att den är på G. Om den bara kunde hoppa igång!
Ytterligare tre av mina vänner har blivit gravida nu, så egentligen är i princip alla kvinnor jag känner med barn. Jag är så glad för deras skull, och det ska bli härligt att få följa dem i deras graviditet. Alla förutom en har barn sedan tidigare. Jag är avis, jag känner ibland att "varför kan det inte få bli min tur också?" och jag avskyr att jag känner så. Men mest är jag glad såklart!
Det är svårt det här hörrni. Det är en svår balansgång, särskilt känslomässigt.
Kram på er!
Nellin: Är lite i samma situation. Är på BIM +5 men inget plus och ingen mens i sikte.
Har just nu 6 st i min närhet som är gravida. Är självklart glad för dem men samtidigt jobbigt att det går så "lätt" för alla andra. 3 av dem blev på första försöket och 1 även då hon åt p-piller. Känns lite orättvist ibland. Men snart snart är det vår tur!