Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Åh vad härligt att läsa Wonders!! Fick rysningar över hela kroppen när jag läste ditt sista inlägg. Så glad för din skull med tanke på hur du kämpat och hela tiden hållt dig så positiv och peppande här i tråden. Fortsätter att hålla tummarna här för morgondagens prov.

• Solrosen 83

JZ: Vilken fruktansvärt onödig kommentar från psykologen. Hon borde ju veta bättre när hon skrivit sådana intyg förut. Skönt att ni blev "godkända" iaf så ni kan komma vidare med ÄD. Tråkigt att foten och ryggen plågar dig så mycket fortfarande. Håller tummarna att det går bra på kontrollerna.

Vad trevligt att du ska träffa Maramina och hennes lilla plutt snart. Det är synd att vi bor så långt ifrån er andra från träffen för hade varit jättekul att ses igen.

Här har vår lilla skrutta hunnit bli hela 8,5 månad nu. Men jag hänger kvar här lite i bakgrunden iaf. Vet ju med mig att med tanke på min PCO så kommer vi antagligen behöva hjälp med pergotime så småningom när det blir dags för syskon vilket vi gärna vill ha. Blir väl kanske dags till våren eller så och då kommer jag definitivt tillbaka hit även om jag så klart hoppas att det inte finns någon kvar här som fortfarande kämpar då. För även om behandlingen lyckades på tredje försöket var det en tuff tid och peppningen och stödet härifrån er underbara tjejer var ovärderligt.

Hoppas ingen tar illa vid sig av mitt inlägg med tanke på att de flesta här kämpar för sitt första barn vilket jag ju redan fått.

• Solrosen 83

Wonders: Stort grattis!

JZ: Håller alla tummar och tår för positivt besked imorgon. Ni har redan gått igenom så mycket så nu får det räcka! Skickar stora styrkekramar

• Solrosen 83

JZ: Åh vad skönt att läsa att ni äntligen fick lite positiva nyheter och att din man inte har sjukdomen. Stor kram ??

• Solrosen 83

Lillajag86: Jag är en av de som hänger lite i bakgrunden i den här tråden då jag till slut lyckades bli gravid och nu har en liten flicka på 9 månader. Jag har också PCO och har väldigt sällan ägglossning av mig själv visade det sig under utredningen. Jag fick därför pergotime för att få igång äl och på tredje omgången blev dottern till. Som jag förstod det så får man oftast testa att få igång ägglossningen med pergotime eller liknande innan man går vidare till ivf när man har pco då man ofta kan bli hjälpt av det. Om det är något du undrar kring pco och pergotime är det bara att du frågar så ska jag svara så gott jag kan.

• Solrosen 83

Jz79: Åh vad härligt att höra att de hittat en donator så snabbt och att ni kan köra igång så snart. Håller alla tummar här att allt går bra och att det lyckas denna gången.

• Solrosen 83

Känner att jag så smått börjar bli redo att återvända till en mer aktiv roll här i tråden istället för att bara läsa allt som skrivs.

Dottern börjar närma sig 1 år nu och slutade amma helt för ett par månader sen. Vill gärna försöka få till ett syskon till henne men vet ju med oss att det inte kommer att bli enkelt. Jag har PCO:s och vid utredningen konstaterades att jag inte hade någon äl. Dottern blev till på tredje omgången med pergotime. Även om chansen att det ska ta sig av sig själv är väldigt liten så hoppas man ju ändå så klart. Kan ju inte göra så mycket för att aktivt försöka heller då min cykel varit så otroligt oregelbunden och antagligen kommer vara det nu med. Känner iaf att kroppen börjar komma igång igen och har senaste veckorna haft mensvärk lite till och från utan någon mens kommit. Igår kom det lite lite blod men försvann igen. Gjorde ett gravtest för säkerhetsskull idag men var så klart negativt

Även om vi inte känner oss redo att kontakta vår läkare för att börja med pergotime igen så försöker vi själva så länge och håller tummarna. Känner att jag redan är tillbaka i de tankar och känslor jag hade när vi försökte tidigare och vet att jag behöver skriva av mig för att orka med en gång till.

Jag hoppas det är ok för alla att jag kommer tillbaka hit till tråden även om jag redan har ett barn.

• Solrosen 83
    JZ79 skrev 2014-11-14 13:11:22 följande:

Wittra, hoppas du får besked snart å får börja med sprutorna!

Wonders, SU brukar inte göra vul så tidigt..de tar bara ev blodprov för att kolla om man är nedreglerad.

Bolltjej, grattis!!! Oj va tiden gåt fort, kändes som du nyss blev gravid smile2.gif

Hallonbacken... Tråkigt vännen smile4.gif kram!!

Söndermarken, gött att ni är på G nu!

Idag fick vi veta att vi ska befinna oss på Fertinova Åbo på måndag!! ET på torsdag. Känner mig helt rörig i huvudet smile2.gif Precis kommit hem från jobbet och ska försöka boka flyg, båt och hotell smile1.gif

Åh vad spännande att ni äntligen fått ett datum! Håller alla tummar och tår här stenhårt för att ni ska lyckas den här gången.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus