Vi som försökt ett tag utan plus
Wittra: KRAAM! Förstår att det känns nervöst att vänta på provsvaren. Men snart får ni dem och då får ni samla ny kraft beroende på vad de visar. Kom ihåg det viktigaste, många "fel" går att behandla!
Wittra: KRAAM! Förstår att det känns nervöst att vänta på provsvaren. Men snart får ni dem och då får ni samla ny kraft beroende på vad de visar. Kom ihåg det viktigaste, många "fel" går att behandla!
Wittra: Ja det är verkligen segt att bara vänta. Jag tror inte det är någon allvarsam läkare som berättar negativa besked. Jag tror dem oftast är ganska positiva och lugnande. Även när det är "dåliga" besked.
Jayt: Näääe, blä! Så tröttsamt som du säger att ställa in sig på något och så blir det inte så. Jag hoppas att värdena ser bra ut på torsdag så det kan bli äp till helgen! I efterhand kommer det nog inte kännas som att några dagar hit eller dit spelar roll men just nu, mitt upp i alltihop, fattar jag att det är väldigt frustrerande. Jobbigt att springa på massa extra undersökningar, åka ifrån jobbet osv. Tröttsamt! Men nu håller vi tummarna för torsdag och helgen.
Jaaaa Lillnosen, underbara nyheter!
Det är så spännande att läsa om alla IVF:er, längtar tills vi får vår kallelse som borde komma väldigt snart!
Grymt att ni fick ut 10 ägg Jayt! Snart är du ruvare
Wonders, spännande med två ägg tillbaka! Jag hoppas så otroligt mycket för er nu, minst ett som tar sig men helst båda.
Och en stor kram och hejaheja till alla andra IVF:are i tråden, och alla andra oxå såklart
Idag har vi hängt vid havet precis hela dan, så otroligt skönt och jag är så glad för dem extra sommardagarna.
Grattis Jayt! Nu väntar två (?) låååånga veckor, men det är spännande värre!
Näe usch va jobbigt Jz! Lider och känner med dig. Jag hoppas verkligen att ni inte behöver avbryta, det skulle vara så orättvist! Tänk om motgångarna kunde sprida ut sig lite så inte så många hamnade på er.
Jag har tänkt på dig under kvällen Jz, usch vilka kval ni går igenom hela tiden. Jag hoppas innerligt att det ser okej ut på fredag så ni kan fortsätta. Stor kram
Bolltjej: Det är så segt med all väntan och frustrerande att de inte håller vårdgarantin. Om ni kan tänka er behandling någon annanstans inom västra götaland kan ni åberopa vårdgarantin, även om det skulle innebära längre resor under behandlingen blir det ju ändå billigare än privat. Men jag förstår er att ni överväger det privata alternativet när tiden börjar bli knapp.
Vi ska oxå göra IVF på Sahlgrenska. Var där i juni och borde därför få en kallelse till början av oktober, senast. Men när jag pratade med dem häromdagen sa de att det kunde dröja "några månader". De sa att de har svårt att hålla vårdgarantin just nu men att de skulle börja med kvällsöppet för att beta av kön. Hoppas det hjälper, känns så segt att bara vänta och inte veta hur länge man ska vänta.
Hej brudar!
Nu e jag glad, glöm gnället om väntan som jag skrev för nån timme sen.. Ringde kontaktpunkten för att få veta hur vi ligger till, och de hade fått en återbudstid som vi var uppskrivna på. Så redan på tisdag kl. 13 ska vi dit!! Första besöket lägger man bara upp behandlingen verkar det som, men det betyder ändå att vi är igång!