• mammave

Vi som försökt ett tag utan plus

Aaster skrev 2012-06-03 07:50:57 följande:
    Jag har legat lågt nu efter skrapningen för en månad sen och inte skrivit så mycket. Fick ÄL ca dag 19 efter skrapning, och då skyddade vi oss på doktorns inrådan. Nu har jag fått första mensen så snart kööör vi igen!!!

Jag har beställt hem ÄL-tester men ska försöka att inte använda dem. Ska även försöka att inte tempa, allt för att bara försöka slappna av... Jag har i alla fall jobb i åtminstone sex månader till, och det känns sååå bra !
    Testade du varje dag för att upptäcka när du hade ÄL? Jag vet inte hur jag ska göra efter MF eftersom jag inte ha ren aning om när jag ska ha ÄL, mensen har ju inte dykt upp än (jag brukar ha en cykel på 26 dar och nu är jag uooe i 34 dar efter skrapningen). Jag har kanske inte haft ÄL då eftersom mensen inte kommer?
  • mammave

Tråkigt med mensen, sirisue och solrosen :(

72dagar: det översta skulle jag tolka som ÄL på G.

Jo, här har jag testat ÄL nu jag med och idag var det två lika starka streck. Misstänkte det eftersom jag hade som ÄL-flytningar igår :) Jag hoppas verkligen att kroppen kommit över mf nu och tänker fungera som vanligt. Men att få ÄL 35 dar efter skrapningen, kan det bli så? Och så en endagsblödning däremellan.

Ska på vul imorgon för att kolla hur det står till där inne och då kan jag ju få det bekräftat. Men sen blev jag lite nojjig och funderade på om det kan störa/förstöra en eventuell befruktning om man ska göra ett vul? Någon som vet? 

Nellin: Ja, denna väntan är olidligt :(

Aaster: då är det bara att köra på sen då :) Tack för svar :)

• mammave
    Aaster skrev 2012-06-04 18:58:12 följande:
    Mammave - heja! Vad bra med ägglossning. Då är säkert kroppen igång igen nu. Hoppas du inte tycker att jag är alldeles för nyfiken, men kommer ni att hoppa över denna ÄL eller kör ni på som vanligt? Kram
    Vi kör på :)
  • mammave
    Solrosen 83 skrev 2012-06-04 20:32:15 följande:
    Verkar tyvärr inte som om det vil bli någon "normal" mens denna gång heller. Inte blivit mer än någon timmes blödning och sen bara blodfärgade flytningar (ursäkta detaljerna). Har inte direkt mensvärk heller utan det känns mer som om det bubblar och dunkar i tjejmagen. Får väl avvakta lite och se vad det blir av det hela.
    :( Inte nog med att man vill bli gravid, när mensen väl kommit borde den ju åtminstone bete sig normalt tycker man :(

Är det någon som vet om ett ev embryo kan påverkas av min extrema flygrädsla (får panikångest) eller av lugnande (sobril)? Jag ska flyga snart och blir orolig att det kan skada om jag ev lyckas bli gravid igen. Vill absolut inte riskera ett till MF :(
    mamma0702 skrev 2012-06-04 20:23:35 följande:
    Skit oxå ! Typiska menskänningar :) molande värk i magen, illamående, ont i korsryggen mm.. Fan ! Nej detta är tamejsjutton sista mensen jag tänker ha på länge! Och hör sen ! :) har räknat fel så detta va 8:e försöket inte 9:e om man nu ska se nånting positivt..
    Japp, det blir sista hoppas vi på :) eller att den inte kommer :)
  • mammave
    Nellin skrev 2012-06-05 17:28:17 följande:
    Jag tror inte att själva flygrädslan kan skada ett eventuellt embryo, men medicinska preparat ska man aldrig ta när man är gravid utan att rådfråga en läkare först. Jag menar, man ska ju inte dricka alkohol eller kaffe heller om man tror sig vara gravid. Så jag skulle vara försiktig med mediciner, men det är ju min personliga åsikt och det behöver inte alls vara den rätta! Du kan ju fråga 1177 exempelvis, eller ringa till någon barnmorska och höra.

Jag har exempelvis en riktigt allvarlig pollenallergi, och läste på mina allergitabletter att man inte ska äta dem om man är gravid, utan att fråga läkare först. Så jag ringde och hörde om det fanns andra tabletter jag kunde få eftersom vi försöker få barn, men fick då till svar att det inte finns några allergitabletter som man rekommenderar till gravida kvinnor och att jag helt enkelt måste träffa en läkare om jag skulle bli gravid och ändå vill äta dem.

Det är mycket med det där och det är ju så himla svårt att veta var man ska dra gränsen.
    Men ring och fråga någon som är ubildad i alla fall, det är mitt tips.

Lycka till gumman! 
    Tack för svar. Jag får ringa BM.

Testade positivt på ÄL i morse och har fått två brunaktiga äl-flytningar (de två sista, de tidigare var genomskinliga som de skulle). Någon som fått så? Eller vet varför de kan vara bruna?
  • mammave
    JZ79 skrev 2012-06-05 21:31:19 följande:
    Sobril och liknande ska man absolut inte äta om man är gravid enligt min läkare..jag har det v.b mot ångest och han vet vi försöker få barn och han har sagt att jag inte får ta den när jag fått plus.
    Hinner du träffa någon för samtal kring din flygrädsla innan du ska resa? kanske kurator/psykolog el liknande kan hjälpa dig att hantera den?
    kram!
    Vad bra, då vet jag det. Men sa han inte att du skulle låta bli dem typ mellan äl och mens oxå då? Då får jag helt enkelt (inte så enkelt dock) vara livrädd (och hoppas på att det inte kan skada ett ev foster). Man blir ju helnojjig, och ännu mer nu efter mf.
    Tror inte det hjälper med ett samtal dock och troligtvis hinner jag ändå inte träffa någon, vi åker om 1,5 vecka.
  • mammave
    JZ79 skrev 2012-06-06 14:33:50 följande:
    min läkare säger jag kan äta mina mediciner fram till den dagen jag får plus. Därefter måste jag sluta med vissa av dom bla Sobril och värkmedicin jag har mot reumatismen...men som sagt, lev som vanligt innan plus är hans rekommendation. Jag tror att eftersom Sobril kan vara beroendeframkallande så kanske det finns risk för att bebis får abstinens efter födsel och det är därför man inte ska äta sådana mediciner under graviditet? Kan tänka mig att det är så, men inte säker...
    Vart är du i din cykel när ni reser?? före eller efter bim? Om det är före, ta medicin eller drick några drinkar...funkar ju om man ska leva som vanligt.
    Vart ska ni åka?
    Ja, jag fråga BM här på forumet och hon sa att jag kunde ta sobril. Jag kommer åka hem runt BIM (har svårt att veta nu efter mf hur lång min cykel kommer vara men räknar nog att BIM är 14 dar efter ÄL som jag tror var igår). Vi ska till Irland med jobbet :)
  • mammave

Kanske4: spännande :) Hoppas det blir starkare redan imorgon då, men du är ju tidigt ute med ditt testande :)

• mammave

Kanske4: ser skugga på det nedre :)

Funderar på vad min kropp håller på med: testade postivit på äl i tisdags och hade lite brunaktiga äl-flytningar, vilket inte var ngt konstigt. Men efter dessa äl-flytningar har det kommit lite torrt brunt när jag torkat mig i går och i dag. Är det helt kört att hoppas på en bebis då? Vad är det bruna torra? Torkat blod? Varför kommer det hela tiden lite? Någon som kan mer än jag som ha ren idé?

• mammave

Barbamama: jag ser en liten skugga. Jag skulle nog inte kunna hålla mig, utan göra ett nytt idag nu på morgonen. Morgonurin ska ju vara bättre :)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus