Inlägg från: Josefinasfina |Visa alla inlägg
  • Josefinasfina

Vi som försökt ett tag utan plus

Inelg skrev 2012-04-11 19:38:45 följande:
    Josefina!!!!!! Gratttiiiiissssssssa
    Ååå va kul. Hur många försök? Bdg!
    Symptom????? När började symptomen? Berätta allt nu!
    TACK!!!! Det var vårt tioende försök (tror jag, vi började i juli) Ja BDG gjorde susen!

Hmm.. okej symtom. Jag hade ingen symtom innan mensen skulle komma, men direkt efter Bim (och då testade jag ju negativt) blev jag extremt trött, arg, irriterad och var så less på allting.

Men sen kom ömma bröst och ont i bröstvårtor och det gjorde ont att sova på mage .Något konstigt som hände i helgen var ju att jag fick en akut allergisk reaktion på mina örhängen, och dom har jag haft varje dag i säkert en månad.. det kliade och kliade tills jag fick ta av dom. Har aldrig hänt tidigare. 

NU känner jag mig som att mensen vilken sekund som helst kommer, ömma bröst med mycket blodådrår som är synliga. Sugen på allt hela tiden.  Iriiterad hela tiden. Men idag är jag glad:)
  • Josefinasfina

Alltså tänk att du har pumpat de lite med luft och när man har Bh på sig så känns det som att brösten är helt luftfyllda! Trycker man lätt på dom gör det ont. Jag jobbar ju på förskola och det är ofta kag nästan " måste" skrika till när barnen kramas, kommer åt. Mina bröst känns fylligare och något blå. Men störst förändring är att det känns väldigt öm på bröstvårtorna när jag ligger på mage i sängen! Hoppas det blev klarare:)

• Josefinasfina
    JZ79 skrev 2012-04-12 07:18:38 följande:
    Josefinasfina: hoppas försök nr 10 är det som gäller för mig med, vi har ju försökt lika länge!! Jobbigt med så ömma bröst bör du har ett sånt jobb :) grattis igen!!

Här är det nu 9 dagar till bim.....
    Jag håller tummarna för att runt 9 dagar får du ditt pluss!! 

• Josefinasfina
    72dagar skrev 2012-04-15 07:44:05 följande:
    Jag dricker i princip aldrig så har inte funderat så mycket på det.

Mamma0702, tänker på det också. När ger man upp hoppet?
    Ge inte upp hoppet!!!!! 
  • Josefinasfina
    mamma0702 skrev 2012-04-17 18:00:07 följande:
    Hallo!

Går och tänker på det här med BDG.. Är så rädd att det ska rubba menscykeln så vet inte riktigt om jag vågar äta de.. Är det nån som vet hur mycke den kan ställa till ? Blir det bara nån dag eller hur blir det tro ? Ni som provat eller vet nån som har gjort det som menscykeln blivit rubbad för ?
    första gången jag provade blev den nerkortad från 28 dagar till 24, då prövade jag en månad men det höll i sig i tre månader, sedan gick cykeln upp till 26 dagar och där stannade den tills jag prövade igen en månad och då var den sen första månaden 5 dagar och sedan blev jag gravid. Jag kan inte direkt säga att det var BDG för jag var även på resa till Mexico och cykeln kanske blev lite rubbad då också pga många omständigheter...

:) klurigt det där med BDG... jag har dock hört fler som sagt att de antingen fått längre eller kortade cykel.  
  • Josefinasfina
    Kravmärkt skrev 2012-04-17 19:00:58 följande:
    Oj ni är många som har bim snart, vad spännande!

Själv har jag precis slutat blöda så jag hoppas mensen kommer igång snart så vi kan börja försöka igen. Ang bdg så är jag också nyfiken på hur det funkat för er som prövat?
    Ja jag vet ju inte om det var BDG som hjälpte till men efter 9 månader med BDG sista månaden fick jag ett plus=)
  • Josefinasfina

Helt plötsligt händer det. Det gäller bara att försöka vara positiv och leva på och inte låta det sinka än.  Jag vet precis hur ledsen man vart varje gång mensen kom och stickan visade minus. Jag använde dagen då mensen kom  att känna mig förkrossad, tycka livet var orättvist för att sedan  dagen efter ta nya tag och till slut gick det med sig.  

Jag följer den här tråden och hoppas  att fler plus dyker upp snart. Alla är så tappra. Jag håller tummarna för er.

• Josefinasfina

Jag fick negativt på Bim+1, bim+2 och positivt på Bim+7. Håll ut! Ingen idé att testa innan Bim.

Håller tummarna för fler plus i tråden!!!:) 

• Josefinasfina
    Två döttrar och en son skrev 2012-05-15 15:57:30 följande:
    Ja se där!
    Hur lång lutealfas hade du då?
    Hur går det med graviditeten?
    Grattis!!
    Lutealfas vet jag inte? jag visste inte när jag hade Äl, hade dessvärre inga symtom och "äl testerna" funkade inte på mig. Men efter alla "framtvingade" mysstunder så  vips så var jag gravid:)

TACK! Det går bra! Känner väl inte så mycket av att jag är gravid  men går in i vecka 11 på torsdag:) Var och lämnade blodprov idag....UL om två veckor!!! längtar ihjäl mig....
  • Josefinasfina
    Nellin skrev 2012-05-19 12:01:44 följande:
    Såhär såg det ut... en vanlig bild och en som är trixad med. Ni ser ju själv att det är tydligt spökstreck.
    Så akta er för CB säger jag bara!

Nu vill jag  inte påverka dig med mitt svar men jag tycker du ska testa igen om några dagar. Mitt test såg precis ut sådär på Bim, dagen efter testade jag med "rfsu" och det var negatitvt men fem dagar senare var det positivt. Jag håller med man kan verkligen inte lite på testen.. inget test har gett mig rätt svar förän en vecka senare en Bim.

Så jag håller såklart tummarna! 
  • Josefinasfina

Hoppas: Grattis till plus!! 

Och till alla er kämpande: Kämpa vidare , ni är så starka!

Jag är ju själv i vecka 15 och verkligen prövats som gravid de första veckorna. Vi har sprungit av och an hos läkare, UL och idag fick vi moderkaksprovet. Har inte riktigt  fått glädjas än åt "gravidlyckan" då läkaren inte kan säga vad som är fel utan bara att något är fel.

Mycket tankar och känslor men mitt hopp håller jag uppe. Jag har ju världens finaste i magen.  

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus