• mammave

Vi som försökt ett tag utan plus

Sirisue: beklagar mf :( Jag har precis börjat min första mens efter ma och skrapning. Den började som vanligt på dag 26, som var igår. Men idag kom det inget, jag fattar ingenting. Så tyvärr har jag ingen aning om hur det brukar vara efter mf, men skulle oxå gärna vilja veta. I vilken vecka fick du mf?

• mammave

JZ79: vad bra att ni får utredning.

Håller tummarna för er med stundande BIM :)

Ciccie: stress sägs ju kunna påverka att man inte blir gravid. Hoppas det blir lugnare snart för dig.

Någon som har någon teori om min kropp. Efter skrapningen och blödningen började jag blöda lite i lördags (då dag 26, vilket jag haft tidigare), först lite klarrött och sen mörkt med småklumpar i (ursäkta detaljerna). Nästa dag kom det ingenting och idag har det kommit lite lite bruna flytningar. Vad är det som händer egentligen? Var tog min mens vägen som jag blev så glad över att den kommit tillbaka utan bekymmer? Blir så less på allt strul som varit och trodde det var över :( Vad tror ni tjejer?????

• mammave
    Pastell skrev 2012-05-28 19:16:49 följande:
    mammave: jag har hört att det kan ta tid innan kroppen kommer igång normalt igen efter skrapning, läste nånstans upp till 3 månader. Hoppas snart det rättar till sig för dig!
    Enligt läkaren skulle mensen dyka upp en månad efter skrapningen. Jag får ringa nästa vecka om mensen inte kommit igång som den ska, så kanske man kan få hjälp att få igång ÄL om det strular (hoppas jag).

Två döttrar: gillar att du skriver att efter varje mens/försök kommer man närmare ett plus :) Det hade varit ännu bättre om man vetat hur många försök som behövdes bara :P
  • mammave

Hmmm, här är en till med mensvärk men utan mens :( Jag vill ju ha min mens nu ju, blir trött på att vänta på allt. Kan den inte bara komma igång så jag kan börja försöka igen.

• mammave

Testade med både gravtest och äl-test i morse och gravtestet var helt blankt vilket borde innebära att hcg åtminstone fattat att det ska gå ner (det känns positivt) och äl-testet visade svagt streck. Men det jag undrar är om äl-test alltid visar svagt (förutom när de visar starkt vid äl då) eller om de också blir helt blanka mellan mens och äl? Om det är så borde jag ha haft äl elr ska ha det, eller vad tror ni? Jag är inte så bra på äl-test eftersom jag bara har testat dem lite.

Grattis till alla giftermål, det är så mysigt :)

• mammave
    Inelg skrev 2012-05-30 17:29:13 följande:
    Mammave.

Jag hade samma som du nu. Hcg blankt och ÄL test har blivit svagare Har fått ÄL flytningarna som i vanlig ordning 4 dagar innan ÄL så jag hopps verkligen att kroppen ställt tillbaka sig nu efter MF. om jag har ÄL på dag 16 som jag brukar får jag utslag på fredag ;)
    Ja, min kropp har inte ställt sig iordning då jag fick en mensdag i lördags och sen inget. Men jag har mensliknande känningar sen i fredags, men ändå ingen riktig mens. Det är så konstigt. Hoppas du får två lika starka streck på fredag :)
  • mammave
    Inelg skrev 2012-05-30 20:36:17 följande:
    Mammave. Du är välkommen att skriva i vår MF tråd ;)

Har du fått pos i flera dagar?
    Var finns den? Har bara testat igår, men det är ju inte positivt utan svagt streck bara. Kan ju inte testa varje dag känns det som, men tänkte testa imorgon och se om jag ser ngn förändring åt ngt håll.
  • mammave
    72dagar skrev 2012-05-31 14:58:39 följande:
    Ingen äl nu heller. Bokat tid hos ivf klinik i aug. Tar en sista trippelkur pergo under sommaren.
    Tråkigt att höra :( Men bra att ni kommer få hjälp.
  • mammave

Inelg: wow, vilket stark streck! Kör på ikväll, tror inte det är för sent :) Mitt ÄL-test har blivit svagare, så då borde ju mensen komma tycker jag. Men ingen mens i sikte här, bara en massa menskänningar sen 1 vecka typ.

• mammave
    Candypink skrev 2012-06-01 21:47:39 följande:
    Tjejer! Fick ett stort och fint PLUS imorse med clearblue plus. Tänkte köpa ett digitalt någon dag med! Åhhh känns så sjuuukt overkligt! 
    Grattis!!!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus