• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Då har min fertila period tagit sin början. På söndag ska jag ha ÄL enligt appen, men alla dagar fram tills dess är fertila dagar. Så vi har redan nu börjat köra på för fullt här hemma! :) Jag klagar inte!

Den här gången tänker jag inte testa med ÄL-test, och jag tänker inte försöka köra på någon varannan-dag-strategi. Vi kör på när vi känner för det, försöker göra det så avslappnat som möjligt och sen kan vi bara hoppas och önska att BDG:n ska ge mig en ägglossning igen. Jag ska ju trots allt starta utredning på onsdag nästa vecka, så då lär läkaren se om jag fått någon ÄL eller inte. Jag tror pressen får negativ effekt när man försöker pricka EXAKT. Så nu är det lugna puckar som gäller.

Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas!!!

Kom igen nu tjejer!

Någon mer som har ÄL till helgen? 

• Nellin
    Rebster skrev 2012-08-07 21:30:10 följande:
    Jepp, jag har äl till helgen! Då vet vi vad vi ska göra iallafallTungan ute
    Japp! :)
    FridaF skrev 2012-08-07 21:30:18 följande:
    slutar med pergotime på fredag... man brukar få äl efter ca en vecka då..men i mitt fall kan den tydligen komma tidigare...när testa med stickor? dom bad mig göra det....
    Jag skulle nog börja testa senast fredag, och så minst en gång om dagen fram till ÄL. Kanske tillochmed två gånger om dagen för att vara säker? Stickorna är ju så billiga, så vad tusan. :)

Eller så kör ni på så ofta ni vill och kan för då lär ni ju inte missa den hur ni än beter er. Hehe. Det är lite så vi jobbar den här månaden. Om man har sex varje eller varannan dag så lär man ju inte kunna göra mycket mer. Resten är upp till kroppen.
  • Nellin
    FridaF skrev 2012-08-07 22:00:52 följande:
    alltså jag ska hårdbevakas denna cykel för min förra pergokur sabbade hela systemet. då fick jag utebliven äl för första gången i mitt liv och istället blev det två cystor. ingen mens på 70 dagar. slutade med en primolut kur så jag fick mens och vul, cystorna borta tack o lov.. en dubbel kur pergotime skrevs ut och jag ska tillbaka på onsdag nästa vecka (alltså 5 dagar efter avslutad kur) för vul och alltså se över äggen...om det nu blir några.. men ifall den inträffar tidigare måste jag själv kolla med stickor och då ringa för en tidigare tid..

suck...
    ja läkaren sa även han att varannan dag räcker.. att vi inte skulla tvinga oss själva till det utan ta det lite coolare... så varannan dag dög, det var bara bra om man gjorde lite innan så simmarna hann sprida ut sig överallt därinne..haha.. han är ganska härlig vår läkare 
    Haha, sprida ut sig. Men det är ju bra att man får höra det från någon som kan. Då ska vi jäklar anamma sprida ut oss här hemma under den här veckan. :)

Ja, men då förstår jag att du måste testa. Kör på två om dagen då så du inte missar. Börja redan på fredag. Och som någon nyss skrev, testa inte på morgonen. Ta ett test typ efter lunch och sen ett till framåt sen eftermiddag/kväll.

Jag ska hålla alla tummar och tår för er! 
  • Nellin
    cindy03 skrev 2012-08-07 22:54:17 följande:
    BIM idag och ingen mens än i allafall.......  Kör ett test imorgon bitti så får vi se vad den visarFlört
    Men jisses vad spännande!
    Vilket försök är det? Använt några preparat, stickor eller nåt?
    Symptom?

Åh, uppdatera så fort du testat!
  • Nellin

Låter lovande! Jag hoppas verkligen för din skull!

• Nellin

Ciiiindyyyyyy! Var är du? Hur går det?

Kanske4a: Hej igen! Roligt att du kikar in! Skönt att ÄL närmar sig för dig. Jag ska hålla tummarna för det. Själv är jag på dag 12.

Eller vänta nu... räknas första dagen som dag 1 eller räknas det som mensdag och sen kommande dag som dag 1? Det kanske är en urdum fråga, men jag ställer den ändå... 

• Nellin
    Rebster skrev 2012-08-08 10:18:16 följande:
    Första mensdagen är dag 1 så du har tänkt helt rätt! Har missat det, men testar du med stickor och tempar eller något?
    Jag tempar inte och testar inte med stickor denna gången. Jag brukar göra det, men det blir för mycket press och jag mår dåligt av det. Och så blir jag så nedstämd när jag inte får någon ÄL. Så denna gången kör vi på när vi har lust, käkar BDG, RR och Bisolvon och hoppas på det bästa.

Vi har sex typ varje dag annars också, så vi lär inte missa ÄL om den nu dyker upp. Vi kan liksom inte göra mer än vad vi redan gör. Resten får läkaren hjälpa till med en 15:e nästa vecka. :)
  • Nellin
    Pastell skrev 2012-08-08 14:24:03 följande:
    Suttit och läst massa positiva historier om pco och folk som gått ner i vikt och blivit gravida. Jag hoppas verkligen det kan funka för mig INNAN jag börjar nån behandling med tabletter. Vore ju underbart! Om vi säger jag har gått ner runt 8 kg om 2 veckor sammanlagt kanske äl kommer igång spontant. Kan ju alltid hoppas. Nu är jag 1 kg från det jag vägde förra gången jag blev gravid oplanerat, även det efter jag gått ner i vikt. (inte för att vi planerade graviditet) .

Hoppas ni alla har en bra dag! Är nyfiken på hur det gått för dig Cindy?? Solig
    Jag hoppas verkligen att din ÄL kommer igång, raring. Duktig du är som gått ner i vikt!
    Jag har också PCO, men ingen övervikt. Så jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt saken, förutom att mixtra med BDG tills farbror doktor ger mig den äkta varan. :) 
  • Nellin
    Fru Zäll skrev 2012-08-08 13:21:28 följande:
    samma här=)

efter att man försökt så många år så känns de mest att kasta ut pengar. jag har en clearblue monitor men fick aldrig hög på den så nu struntar jag i den, känns inte som att det finns så mkt för mig att göra innan mensen kommer denna månaden ändå, då jag ska spolas.
    Längtar nästan till mensen faktiskt.
    Precis. Pengar, tid och en väldigt massa energi och prestationsångest. Rakt ner i ån bara!

När ska du ha mens? Är du helt säker på att det inte är någon bebis denna månad?
    Har du spolats förr?

Det där med spolning tycker jag är otäckt. Jag fasar för det själv! Jag tycker nämligen att en vanlig gynundersökning gör ont, så vad ska inte allt utöver det göra?
  • Nellin
    cindy03 skrev 2012-08-08 19:40:59 följande:
    Hej tjejer! 

Testade idag på morgonen men då blev det fel på testetSkrikandes

så skickade iväg sambon till affären och han kom hem med ett cb med vecko indikatorFlört och förväntansfulla som vi har varit idag så kissade jag på testet och där ståd det med klara svarta bokstäver EJ GRAVID Gråter
    Man ska inte ge upp hoppet för tidigt, men man ska inte heller hoppas för mycket för då kan man bli så ledsen. Men så länge mensen inte kommit så finns det ju faktiskt hopp, och de digitala testen brukar faktiskt inte visa lika tidigt som exempelvis testlagrets. Så än behöver du inte ge upp, men hoppas inte fööör mycket.

Du har väl bara gått någon dag över BIM än så länge, och det är inte alla som får plus redan då. Vänta ett par dagar och testa igen om inte mensen kommer.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus