Vi som försökt ett tag utan plus
Som sagt hoppas att det nu ordnar sig nu när det ändå är så att du är motiverad att komma tillbaka till jobb Kramar
Håller på att göra lite av en impulsgrej men som ändå har funnits i bakhuvudet och vädrats med sambon flertalet gånger nämligen att ta an en jourkatt från ett katthem i Halmstad som nyss gjorde ett nödrop via FB.
Mattehjärtat klarar inte riktigt av att höra om katter som far illa, men jag är ändå nervös över vad jag ger mig in i.
Häftigt med akupunkturen lillnosen! Det skulle jag också gärna testa att gå på men det verkar vara rätt så dyrt här i Lund i alla fall så det får vänta tills ekonomin ser något ljusare ut
Godkväll i stugorna! Kikar in för att se vad som händer och hur ni mår.
JZ: Jobbigt med biverkningar Oro är ju en sån grej som påverkar övriga livet i hög grad också, jag lever själv med det till och från och har även ångest.
Vet inte alls hur det är med biverkningar efter spray, brukar det lätta med tiden? Hoppas det Lustigt förresten att du också bakade nyttigt bröd idag, det gjorde jag med, Anna Skippers hälsobröd. Experimenterade dock lite med "brödkryddor" så det luktar mer mjuk pepparkaka över mitt
Försöker: Kul att se dig här i tråden igen, även om du återfinns på mejlen nu inför SPA besöket, åh vad pirrigt och roligt det ska bli att träffa alla!
72dagar: Härligt att vara förbi de mest kritiska veckorna och att du mår bättre!
Pastell: Jag ska i alla fall försöka komma ihåg kameran så man kan dokumentera en del, i alla fall sådant som inte avslöjar oss som personer för mycket
Vad mycket som händer här i tråden
Kul att se dig Nellin! Vad skönt att du känner dig lugn och trygg i ditt beslut att avvakta med IVF, det är det viktigaste att man mår bra. Din sambo tycker säkert också att din hälsa är viktigare även om det kanske finns en viss besvikelse i nuläget Duktigt jobbat också med att få tillbaka formen på kroppen, har du några tips att dela med dig av så är de mer än välkomna Kramar
Ciccie: Jättestort Grattis!! Hoppas du kommer att trivas kanon med nytt jobb och nya möjligheter
Maramina: Spännande morgondag för dig! Kan knappt fatta att du faktiskt kommer att vara gravid när vi ses på lördag och veta om exakt när det hände. Jag håller mina tummar tills de domnar och blir blå på att allt går fint imorgon, sen att ägget fäster, växer och resulterar i en ny liten människa om sådär 9-10 månader
Em me: Hade jag blivit gravid såpass tidigt i min utbildning hade jag nog tänkt precis som du om jag hade haft ett jobb på lager. Utbildningar blir sällan lättare med tiden utan terminerna brukar bygga på varandra och då hade jag nog känt att det är lättare att komma ikapp igen om man har pausat tidigt i och med att man ska gå på mammaledighet efteråt också.
Men vad du än bestämmer dig för så tror jag att man får vara nöjd med beslutet och se att man har tänkt efter både en och två gånger. Viktigt tror jag att man inte analyserar för mycket när ett beslut väl är taget för då är risken stor att man blir osäker och att ens dåvarande situation känns som den "felaktiga". Kramar
Imorgon går jag på min andra halva av VFU perioden och nu är det dags att bedriva verksamhet mer självständigt med 8 patienter på avdelningen. Detta görs tillsammans med sjuksköterskastudenter, läkarkandidater och sjukgymnaststudent. Både spännande och skrämmande
När det gäller ÄL & BIM så är jag nu på BIM-4. Har de senaste dagarna varit extremt kissignödig, kan har varit så att jag precis kommit ut från toa men känner att jag behöver gå igen en kvart senare Verkar som att jag samlar väldigt mycket vätska den här cykeln. Kan bara hoppas på att det beror på något gott, och annars i alla fall att mensen vill hålla sig undan till efter SPA besöket. Kramar på bästa tjejerna!
Hej tjejer, kollar bara in snabbt. Det är massa för min del nu med långa praktikdagar/kvällar och ikväll åker jag på ett arbetsterapiforum i Älvsjö. Sen så var jag ju i Gbg med underbar tjejer i helgen. Sambon har jag knappt sett på 4-5 dagar :/
I alla fall är det helt ok med mig att ni skriver ut nick.
Idag har jag mått illa & är yr. Inväntar mensen här som borde komma idag. Känns i magen precis som om den kommer komma nämligen så vågar inte hoppas för mycket på tvärt om Nu blir det pizza och mys med mannen innan nattåget går. Kramar