• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Inelg skrev 2012-06-17 17:57:57 följande:
    Hej söta. Såhär var det för mig:

Jag har en massa flytningar som började redan 2 dagar efter ÄL samtidigt som mensvärken började. Alltså ÄL+2. I början va flytningarna sega med ljust gul färg men efter några dagar ändrade de konsistens till geggiga klumpiga och mer gula i färgen  men vissa vanliljvita. Det känns nästan som att det rinner till och jag tror genast att jag får mensen, jag är livrädd.

Brösten:
    Varje skengraviditet har jag haft superömma bröst men nu båda ggr jag blivit gravid har jag inte känt alls så mkt i brösten. Förra gången ingenting alls nästan och denna gång bara lite mer.

Så min största symptomär mensvärken från ÄL+2 och har hållit sig ända till idag och de äkade flytningarna. Smakförändringar upplever jag denna gång. Det har jag aldrig haft.
    Så att du inte känner något kanske till och med bara är ett gott tecken!!!

Summan av Kardemumman är att jag hade en massa mer symptom när jag varit skenis men nästan inga när jag verkligen varit gravid.

Hoppas det hjälpte lite :)
    Stort tack till dig gumman för att du tog dig tid att svara så utförligt. Du har skänkt mig nytt hopp igen! Hjärta
  • Nellin
    72dagar skrev 2012-06-17 18:15:02 följande:
    Neg grav test igår äl+12.
    Hade förmodligen inte ens äl.
    Ska införskaffa rr idag.
    Dag 33 idag.

Nellin, håller tummarna!
    Rosenrot is the shit! Kämpa kämpa!

Tack för tummarna!
  • Nellin
    Pastell skrev 2012-06-17 18:35:09 följande:
    Nellin: När jag var gravid hade jag verkligen inga symtom förutom liiiite ömma bröst nån dag. Så det är inte kört, särskilt inte när du är på äl+5 och ägget inte ens hunnit fästa Men jag vet hur det är....jag känner efter hela tiden och jag vet inte ens när/om jag haft äl.
    Puss på dig!
  • Nellin
    72dagar, jag fixar det!

{#emotions_dlg.flower}BIM Juni:  {#emotions_dlg.flower} 
    15/6: JZ79, försök 12, första barnet.   
    20/6 mammave, försök 1 efter mf (då tog det 9 försök), andra barnet  
    21/6 Ciccie86, försök 14, ÄL den 7/6, första barnet  
    25/6: Nellin, konstaterad PCO och avvaktar utredning, försök 15, första barnet.  
    25/6: Kravmärkt, försök 2 efter avbrytande i v 14, försök 7 efter mf, försök 11 totalt. Andra barnet. 
    26/6 35-åringen, försök 11  
    29/6 Pastell, konstaterad PCO och under utredning, försök 10 ,första barnet

{#emotions_dlg.flower}BIM Juli{#emotions_dlg.flower} 
    2/7 Rebster, försök 10, första barnet 
    12/7: BVP, försök 12 (försök 3 efter korrigerat TSH), andra barnet.  
    15/7 Stora My, försök 12, tredje barnet.
    15/7 Maramina, försök 11, andra barnet 
    22/7 72dagar, trippeldos pergo, puregon-tid bokad i aug, försök 23, andra barnet

GravidGravida 
    Inelg, försök 1 efter mf, andra barnet  BF 21/2 
    Hoppas 2012, försök 10, första barnet BF 26/2 ? 
  • Nellin

ÄL+6 idag, vilket innebär att ägget borde fästa typ nu eller runt dessa dagar. Om det blivit befruktat såklart. :) Tiden går så långsamt och min optimism går verkligen upp och ner. Jag är sjuukt trött hela tiden och sover mest, men jag är också väldigt utarbetad, så det kan bero på det.

Idag känner jag mig liksom skör i livmodern och har lite värk på vänster sida till och från. Känns nästan som ÄL, men det kan det ju naturligtvis inte vara. :) Jag vet inte vad jag ska tro. Jag försöker bara hålla förhoppningarna nere. Känner absolut INGENTING i tuttarna, och de brukar vara extremstora och ömma nu för det är de varje månad. Inte ett spår verkligen! Inte ett dugg illamående heller.

Nåväl, tiden får utvisa. När får man börja testa då? ÄL+10 kanske? :) 

• Nellin
    Försöker skrev 2012-06-18 21:31:24 följande:
    Men var har min ÄL tagit vägen..? Obestämd Neg test varenda dag...
    Hur många test tar du om dagen? Om jag inte hade testat med två om dagen så hade jag missat min ÄL denna gång. Jag hade iofs känt den dagen efter när den kom med besked, men jag testade med två test om dagen när det började närma sig. Bara ett om dagen i början.

Du kanske är en av de kvinnorna som har en väldigt kort stegring och du kanske måste ta flera test varje dag?
    Inga flytningar eller stickningar?
  • Nellin
    Pastell skrev 2012-06-19 14:47:28 följande:
    Usch vilken deppdag det blev, suttit och läst lite om pco och det känns som det nästan är omöjligt att bli gravid utan hjälp enligt överallt jag läser. Känns ju helt meningslöst att försöka som sjutton om man ändå inte kan bli gravid utan hjälp. Men jag har regelbunden mens ju, och äl då och då, visst borde jag kunna ha lika stor chans att bli gravid som alla andra vid mina få äl? För jag lär ju knappast få några pergotime förrens tidigast augusti eller nått.
    Men har du PCO eller PCO-S? Visst kan du bli gravid på egen hand! Om du får ägglossning så har du ju lika stor chans som alla andra som får ägglossning. Däremot kanske du inte får det lika ofta som alla andra, så därför har du ju liksom färre försök på dig, eller hur man nu ska säga. Men du kan själv om du prickar rätt de månader som du faktiskt får ÄL. Jag har ju också PCO och har fått igång min ägglossning med hjälp av rosenrot och bidrottninggelé. 

Jag har ju iofs inte sätt om jag blivit gravid ännu, men jag har i alla fall fått ÄL så då borde jag kunna bli gravid. Om det inte tagit sig nu så kan det ju bero på att vi helt enkelt inte tajmat, att det blev nåt fel så att kroppen stöter ut det, att det inte har fäst ordentligt, att mannens spermier är dåliga osv... Så visst kan du så länge du får ÄL!
  • Nellin
    Hoppas 2012 skrev 2012-06-19 17:26:42 följande:
    Hej tjejer hur har ni det?
    Hej! ÄL+7 här. Molvärk, extrem trötthet, börjar få ont i tuttarna och har fått ökade flytningar. Så jag hoppas verkligen att detta inte bara har att göra med att jag fått igång min ÄL denna månad, utan att det faktiskt tagit sig! :)

Hur mår du? Hur går det med allt?
    Berätta! 
  • Nellin
    Pastell skrev 2012-06-19 17:37:39 följande:
    Nellin: Har pco bara vad jag vet, än så länge. Men tror de tog andra hormonprover nu senast som jag inte fått svar på, kanske de kollade om jag har pco-s där. Vet bara att jag har äl ibland...så ok, då är det nog inte helt kört då Gud så negativ man är ibland....

håller tummarna för dig,bara en vecka kvar nu ju
    Nej det är absolut inte kört. Testar du med ÄL-test?
    Hoppas 2012 skrev 2012-06-19 17:48:35 följande:
    Nellin
    Symptomen låter ju bra :) som jag känner innan mens så för mig var det ett gott tecken :)
    Jodå, galet att vara gravid och jag är så lycklig. Det jobbiga är att vid plus la jag bort cigg och den abstinensen är oförklarlig.
    Det är inte dåligt att jag slutade utan att man mår dåligt...
    Jag hoppas det är ett gott tecken för mig också. :)
    Ja jag kan förstå lyckan, eller i alla fall föreställa mig den. Nästan alla mina vänner är med barn nu eller har precis fått. Bara jag kvar :) Så jag lääängtar!
    Bra att du slutat röka! Jag slutade snusa i januari och det var VIDRIGT, men jag är glad att jag klarade det och att det är gjort nu. :) Jag dricker inte heller kaffe eller alkohol mellan ÄL och mens, för säkerhets skull. 

Vilken vecka är du i nu?
  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-06-20 06:48:43 följande:
    Mensen kom inte i natt, vilket de absolut kändes som att den skulle.. Har sovit uselt i natt igen och är så trött och har hemsk huvudvärk idag.. Men jag har gett mig tusan på att ej äta sömntabletter längre, en månad utan dem idag. Får rida ut stormen och hoppas på att sömnen blir bättre när semestern kommer om 7 arbetsdagar :)
    BIM-1 idag då (dag 27 i cykeln)..
    Kram
    Ta några timmar i taget Ciccie. Och bra att du inte äter sömntabletter!
    Har du några test hemma? Kommer du att testa?
    Jag håller tummarna!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus