• Dakine

Vi som försökt ett tag utan plus

Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 
  • Dakine
    Gweny skrev 2015-02-24 13:44:37 följande:

hallonbacken>> uch tråkigt det inte verkar båda så gott.  får hoppas det ligger 4 superägg och väntar i frysen på er.  

JZ79>> så spännande att ni snart ska åka iväg. Hoppas allt går bra och ni dessutom får gott väder och kan strosa runt lite ihop.

Dakine>> det är verkligen så depp med negativa test, men samtidigt kanske det är lite för tidigt, ge inte helt upp förrän mensen kommer! vad är planen annars? en ny kur?

Nej, ska inte testa mig nå mer förrän fredag. Så vi får se då. 
    Om det inte blir något nu, är planen en ny kur pergotime. Men exakt hur vi ska gå vidare har vi inte samtalat om än. 

Här är mina test för idag. På CD 11 efter ÄL. 

Har plockat isär testet och lagt det i lite olika vinklar.... 
  • Dakine
    Fick besked från progesteron blodprovet som jag tog förra veckan. Enligt det resultatet har jag inte haft någon säker ägglossning denna menscykel. Känner mig helt tom. Jag skulle ägglossa enligt läkaren i slutet på veckan, vilket jag också gjorde både i känningar och enligt äl-test. Fattar ingenting. Det blir nog inget plus då. FAN OCKSÅ! Nu ger jag upp. Jag orkar inte det här nå mer. 
  • Dakine
    Fick ytterligare detta besked .... "Jag har nu pratat med dr om ditt progesteron och  ditt omslag på ÄL-testet. Hon säger att progesteronet inte visar på en ägglossning men du kan ändå ha haft en ägglossning eftersom ÄL-testet var positivt. Anledningen till det lite låga progesteronet kan vara att provet inte togs när ditt progesteron var som högst efter ägglossningen. Antingen kan provet ha tagits för tidigt eller för sent, det är svårt att säga vilket. Dessutom finns det individuella variationer för när progesteronet är som högst som gör att det ibland kan vara svårt att fånga ett högre värde. Så med andra ord är hoppet inte ute!"
  • Dakine
    JZ79 skrev 2015-02-25 15:34:06 följande:
    Dakine, nej hoppet är inte ute. Testa inte mer..vänta till fredag, minst. Håller tummarna!! Visst har du tagit Pergotime? Fick du ÄL-spruta? En del verkar få det efter att ha gjort vul och sett äggblåsor.. Är inte så insatt, har inte själv använt Pergo men jag har ju snappat upp ett å annat eftersom jag försökt få barn i flera år nu.

Hallonbacken, vad sa kliniken idag? Hoppas ni får köra direkt.

Gweny, när skulle ni sätta igång igen?

Wittra, är du här? Visst har du startat behandlingen? Lycka till!
    Nej, jag ska inte testa mer förrän fredag. 
    Jo jag har tagit en enkelkur pergotime. 
  • Dakine

Jag vet inte :( Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.

• Dakine
    hallonbacken skrev 2015-02-27 14:08:38 följande:

Tog ett test igår som var helt klart negativt. Pratade med kliniken och de vill invänta nästa mens och sedan kör vi insättning av en blasto. Deras motivering var att alla mediciner skulle hinna gå ur kroppen och att insättningen skulle ske i naturlig cykel.

Känns både bra och segt. Vi vill ju köra igång direkt men samtidigt är det lite skönt att få hinna landa lite och kunna träna mm. Det som stressar dock är att det inte kommer att bli någon bebis 2015 heller... Även om det förhoppningsvis blir en graviditet så rinner liksom tiden bara iväg, suck!

Jag känner precis som du, att tiden bara rinner iväg... Vill också ha mer tid till träning och sluta stressa men det är svårt. Tiden rinner iväg och man blir bara äldre...
  • Dakine

Jag blir så himla frustrerad. 
    IVF kliniken skulle höra av sig till mig senast igår, hurvida vi skulle gå vidare nu efter att första enkelkuren pergotime inte fungerade (enligt blodprov) även om allt såg bra ut. Så de är inte säkra helt enkelt på om det fungerade eller inte, men gravid blev jag uppenbarligen inte. 

Antingen skulle jag fortsätta på en enkelkur igen, eller så skulle jag börja med en dubbelkur. Jag väntar besked. Men måste börja ta tabletterna imorgon, eftersom det är min dag 5 i cykeln. 

Om de inte hör av sig vad gör jag då !? Mixtrar jag och tar en dubbelkur på egen hand, eller tar jag en enkelkur igen eller måste jag vänta flera månader tills jag får en ny mens och sen kan göra igång!? 

Blir så arg att de inte hör av sig... känner mig bara helt åsidosatt. Skit dålig stil. De brukar annars svara direkt.... 

• Dakine
    Ska ni köra på min andra kur pergotime enkel. 
    Ska köra samma som förra gången, dag 5-9. och blodprov på dag 21 (vilket dock infaller en lördag) så lär väl bli på dag 23. 

Men nu när jag pratat med dem blev jag osäker vilken dag jag ska räkna som dag 5. Idag eller imorgon. 

Min mens kom först igång rikligt och ordentligt natten till söndag. 
    Kom lite rött sent på kvällen på lördagen, men nästan inte ens så att jag behövde binda. Jag antog att jag skulle räkna söndagen som dag 1. 

Torsdag och fredag var det mest ljusrosa flytningar blandat med brunt. 

Hur skulle ni tänka? 
  • Dakine
    nikki06 skrev 2015-03-04 17:05:23 följande:

Är med i andra grupper men ser att det är ungefär samma personer här , hoppas det är okej att jag hoppar in :)

Vad konstigt Dakine att de inte hört av sig! Men skulle du bara försöka en gång med enkelkur? Vi ska försöka tre gånger med enkelkul innan vi kan göra något mer, det är inte så för er med då?

Som jag skrev i ovanstående inlägg har de nu hört av sig och jag ska påbörja min andra enkelkur pergotime :) 

Har dock hört att en del äter dem mellan dag 3-7, 4-8 och en del 5-9.. Vad är det egentligen för skillnad ? 
  • Dakine
    Solrosen 83 skrev 2015-03-04 19:48:53 följande:

Dakine: Utifrån vad du beskrev så hade jag också räknat söndagen som dag 1. Hoppas andra kuren fungerar bättre. Det kan inte varit så att du fått äl senare än cd 21 då så prover missade det? Eller kom mensen som vanligt? Testar du med äl-test eller tempar?

Okej. Jag gjorde då så nu att jag tog första pergotime tabletten ikväll, så jag räknar lördag som dag 1. (Var så rädd att missa annars, och att det kunde blivit på dag 6 om jag väntat till imorgon). Då får vi väl se om det lyckas bättre denna gång helt enkelt! 

Alltså jag fick ju ägglossning på CD 15 förra gången, och då togs blodprovet på CD 21. Alltså togs blodprovet endast 6 dagar efter ägglossning, så jag tror att blodprovet togs för tidigt förra gången. Det är min teori. Och det verkar ju som att även kliniken tror att jag ägglossat, men att provet togs för tidigt eller för sent varpå jag kör på enkelkur igen. Denna gång tas mitt blodprov den 23/3.. vilket kommer bli på CD 24. Jag hoppas att ägglossning sker någon gång mellan den 11/3-14/3.. alltså på CD 12-15. 

Jag har använt mig av CB äl-tester. 
    Mensen jag fick nu kom på CD 30-31 (beroende på hur man räknar). Dag 28 om man räknar från första rosa flytningen. 
  • Dakine

Går på min andra enkelkur pergo. Första kuren kändes jätte bra & jag fick ägglossning. Denna kuren har jag inte känt någonting, varit lite öm vig äggstockarna men har inte fått pos på äl - testerna än... är på dag 16 nu. Fick äl på dag 14 förra gången. Så det känns rätt kört & tråkigt. Förstår inte varför jag inte fick dubbelkur denna gång.... suck.

• Dakine
    Solrosen 83 skrev 2015-03-15 21:09:15 följande:

Fick du äl på cd 14 förra kuren fanns ju ingen anledning att öka dosen även om du inte blev gravid. Hormonmängden räckte ju bra då och att öka dosen innebär ju risk för överstimulering. Tycker inte du ska ge upp hoppet än om du är på cd 16 då äl fortfarande kan komma. Hur har det sett ut vid vul denna kuren?

Saken är den att jag fick pos äl test förra gången på dag 14 & 15. Dock visade blodprovet att jag inte hade en säker ägglossning. Så det råder tveksamheter om jag hade det eller inte. Har för mig att om äl sker senare än dag 16 så är den inte bra... men lär väl visa sig på blodprovet den 24e. Jag har inte varit på något VUL denna gång.
  • Dakine

Tack allihopa! :) 

Härligt att höra att det går framåt för er andra också. 2015 ska verkligen vara vårt år. 

Vet inte om jag sagt att jag har en blogg, där jag bland annat skriver om denna kampen... Ni är välkomna in att läsa :) 

bjorklundhanna.blogg.se

• Dakine
    Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. 
    Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. 
    Ska testa mig imorgon bitti också!
    Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

• Dakine

Tack för alla grattis! 
    Jag kan fortfarande inte tro att det är sant, känns verkligen overkligt. Och jag är SÅÅÅÅÅÅ nojjig! Har mensvärk till och från också, så tänker bara att nu blir det ett missfall ! :( Kan som inte riktigt glädjas än... 

Vill bara göra VUL sen i v 7 för att se att allt är ok! 

Tänker bara på ofesterlig grav, kemisk grav, mola, mf, ma och allt möjligt.... 

• Dakine

Alla mina symtom är puts väck, förutom ömma bröst.. Känns verkligen som att fostret antingen dött, eller att det inte var något alls. Är inte heller trött, vilket jag var med första barnet jätte länge! Allt känns så annorlunda denna gång. Oroar ihjäl mig. Vi har sagt att vi ska vänta med sex till efter v 12, men har gett varann orgasm ändå på andra sätt. Nu är jag skit nojig över att orgasm ska ha lett till att fostret dött... VUL på måndag. Vill bara få det överstökat....

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus