Solrosen 83 skrev 2015-03-04 19:48:53 följande:
Dakine: Utifrån vad du beskrev så hade jag också räknat söndagen som dag 1. Hoppas andra kuren fungerar bättre. Det kan inte varit så att du fått äl senare än cd 21 då så prover missade det? Eller kom mensen som vanligt? Testar du med äl-test eller tempar?
Okej. Jag gjorde då så nu att jag tog första pergotime tabletten ikväll, så jag räknar lördag som dag 1. (Var så rädd att missa annars, och att det kunde blivit på dag 6 om jag väntat till imorgon). Då får vi väl se om det lyckas bättre denna gång helt enkelt!
Alltså jag fick ju ägglossning på CD 15 förra gången, och då togs blodprovet på CD 21. Alltså togs blodprovet endast 6 dagar efter ägglossning, så jag tror att blodprovet togs för tidigt förra gången. Det är min teori. Och det verkar ju som att även kliniken tror att jag ägglossat, men att provet togs för tidigt eller för sent varpå jag kör på enkelkur igen. Denna gång tas mitt blodprov den 23/3.. vilket kommer bli på CD 24. Jag hoppas att ägglossning sker någon gång mellan den 11/3-14/3.. alltså på CD 12-15.
Jag har använt mig av CB äl-tester.
Mensen jag fick nu kom på CD 30-31 (beroende på hur man räknar). Dag 28 om man räknar från första rosa flytningen.