Wittra skrev 2015-02-07 13:29:42 följande:
Hej, inte varit inne här på ett bra tag. Hoppas allt är okej med er.
Enligt SU nu så har jag fått prel-tid för ÄP i mars vilket innebär påbörjan av behandling inom ett par veckor. Dock sa de till mig att när mensen kommer så ska jag räkna 20 dagar framåt för att veta vilket datum jag ska börja spraya på. Nu är ju min mens sådan att när den kommer så är det ju inte så att det börjar rinna direkt, om ni förstår mig. Utan den smyger sig på, idag har jag liksom svagt brunröda flytningar. Ska jag räkna denna dag som första mensdagen då? Om jag känner min kropp rätt så kommer den "komma igång" imorgon snarare.....så ska jag räkna 20 dagar från och med imorgon eller från idag?
De måste väl också mena att jag räknar med första mensdagen? om jag ska räkna från imorgon så tar jag med söndag, söndagen blir dag 1? Fan vad jag rör...hoppas ni förstår.
Tänker hålla mig fortsatt undan då allt skrivande här oftast för mig mer ledsen. Gräver liksom ned mig,,...:-/ God fortsättning till er alla. Vi ska alla kämpa och streta vidare!
Jag har likadant och kände mig osäker inför starten på hormonbehandlingen. Gyn sa att de brunaktiga blödningarna "innan" mensen tyder på att något gått fel vid ägglossningen. Aldrig någon som sagt det till mig tidigare. Har alltid haft det så.. Sen sa de att jag hade pco, heller aldrig npgon som sagt men ja ja.
De sa till mig att CD1 är första dagen med helt klarrött blod.
Enl mitt tidigare tänk har det varit dag tre typ. Men som sagt.. Första klarröda dagen är det som gäller.