• mamma0702

Vi som försökt ett tag utan plus

Hallo!

Går och tänker på det här med BDG.. Är så rädd att det ska rubba menscykeln så vet inte riktigt om jag vågar äta de.. Är det nån som vet hur mycke den kan ställa till ? Blir det bara nån dag eller hur blir det tro ? Ni som provat eller vet nån som har gjort det som menscykeln blivit rubbad för ?

Oliver 20070210
  • mamma0702
    Josefinasfina skrev 2012-04-17 20:05:22 följande:
    första gången jag provade blev den nerkortad från 28 dagar till 24, då prövade jag en månad men det höll i sig i tre månader, sedan gick cykeln upp till 26 dagar och där stannade den tills jag prövade igen en månad och då var den sen första månaden 5 dagar och sedan blev jag gravid. Jag kan inte direkt säga att det var BDG för jag var även på resa till Mexico och cykeln kanske blev lite rubbad då också pga många omständigheter...

:) klurigt det där med BDG... jag har dock hört fler som sagt att de antingen fått längre eller kortade cykel.  
    ja svårt..tror jag avvaktar nån/några månader  till få se om det händer nåt..har ju blivit gravid en gång tidigare så borde ju kunna bli det en gång till tycker jag utan hjälpmedel :)
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    BIM-lista Hjärta

April

2/4: Nellin, försök 13, första barnet
    20/4: 72dagar, försökt (13+)8 månader, andra barnet 
    21/4: JZ79, försök 10, första barnet 
    21/4: Stora My, försök 9, tredje barnet. 
    22/4: Hoppas2012, försök 8, första barnet

Maj
    1/5: Rebster, försök 8, första barnet 
    10/5: AnnaJosefine, försök 8, andra barnet
    12/5 mamma0702,försök 8,andra barnet
    15/5: cindy03 (första försöket efter missfall) 3:e barnet 
    16/5: kanske 4a, försök 10, fjärde barnet

lägger till mig i listan..kanske behöver ändra datum senare eftersom jag inte haft ÄL ännu :)
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Kravmärkt skrev 2012-04-18 19:18:16 följande:
    Det ska vara slemlösande (används vid förkylning vanligtvis) och göra det mer "lättsimmat" för spermierna. Jag inbillar mig att mitt sekret är så trögt att det borde göra susen.
    spelar det roll om man tar flytande eller tabletter ?
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Hoppas 2012 skrev 2012-04-18 20:20:45 följande:
    Är så trött på denna skiten! Varför varför varenda jävla månad
    Ja det är så jäkla trist Rynkar på näsan kände precis samma sak häromdan ..vill inte,vill inte,vill inte!! Men nu e mensen slut om några dar så nu e jag på banan igen! Våran tur kommer!!
    Ge inte upp,vi kämpar på Glad Styrkekramar!
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    JZ79 skrev 2012-04-19 19:03:22 följande:
    Adnil, usch va jobbigt att mötas av sånt beteende! :( Hoppas du slipper träffa den läkaren fler gånger! Kram å pepp!!

Här är det nu 2 dagar till bim å det enda jag känner just nu är ett stort chokladsug!! Inget symtom på nått vis denna månad, återstår att se om det är ett gott tecken eller inte.

Kram på er alla fina tjejer som kämpar och längtar efter plusset {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas att det är ett gott tecken Skrattande
    Kram till dig!
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    72dagar skrev 2012-04-20 19:38:06 följande:
    Ellinor, välkommen!

Hade en hunch så tog ett äl-test. Var nästan lika starkt som teststrecket, vad tror ni? Ska ta ett imorrn igen. Är på dag 31.
    Då e det nog Äl vilken dag som helst :) fortsätt testa så kommer det vilken dag som helst :)
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    AnnaJosefine skrev 2012-04-20 21:14:12 följande:
    Min mens tog slut i början på veckan så nu har min fertila period börjat enl P tracker. Min ÄL är beräknad på onsdag men det ska ju mysas både före och efter. Hihi :) nu borde det väl ge sig snart tycker jag?! När man vill något brukar det ta evigheter men när man inte planerar det så säger det bara vips!! Tycker det är fruktansvärt irriterande, eller vad säger ni tjejer...
    samma här.. snart slut på den där skiten.
    Håller med.. ungefär som när man ska köpa kläder..när man inga pengar har så hittar man massor av fina saker att köpa sen när man planerar in och har pengar så hittar man inget :( så är det för mig iallafall..
    Men va fan! Snart, mycke snart måste det vara våran turSkrattande såg på bimlistan att ni oxå går mot 8:nde försöket..
    Hoppas det går vägen denna gång.
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    BaPumba skrev 2012-04-21 15:20:47 följande:
    Jag har bestämt för att åka till Afrika i september! För att jobba som volontär på ett barnhem. En resa som jag har funderat på att göra i jättemånga år, men det har liksom kommit annat i vägen som gjort att jag inte kommit iväg eller vågat ta steget. Men nu känner jag att det är nu eller aldrig, för när vi väl har blivit en familj lär det aldrig bli av..

Så nu känns det ganska lugnt om det inte blir bebis på ett tag, jag ska ju passa på att göra mitt livs resa! Skulle det bli graviditet innan dess blir jag ju inte ledsen heller, men det blir som det blir. Ett spännande år helt enkelt! :)
    oj va spännande :) det gör du rätt i, vem vet.. när du släpper tankarna på bebis så kanske det smäller till :) vad det än blir så har du ju ett år att se fram emot :) Lycka till!
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Adnil76 skrev 2012-04-21 14:33:51 följande:
    Nästan fullt utslag på ÄL-stickan idag. Ikväll kör vi!
    Do it!!!
    Oliver 20070210
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus