Två döttrar och en son skrev 2012-05-21 22:18:53 följande:
Jag hör inte hit alls eg....
Så bara kast ut mig om ni vill!
Men jag har varit ofrivilligt barnlös i 2,5 år tidigare, genomgått utredning och gjort ivf (icsi) så vet iaf hur det känns...
Lärde mig massa under de åren och även efter. Och nu är jag allmänt intresserad av allt som har med fertilitet/infertilitet att göra...
Ska inte prata om mig själv i övrigt här inne.
Bara kände lite behov av att kanske försöka hjälpa om jag kan... och sen så spännande att följa er!
Åh, jag förstår! Du är såklart lika välkommen här som alla andra. Ju fler desto bättre tycker jag!
Har ni fått någon av barnen på "egen hand" eller tagit hjälp vid alla tre försök? Jag undrar, hur känslomässigt påfrestande är IVF-resan egentligen? Jag går här ibland och tänker att det kommer bli det som krävs för oss, och tänk om inte ens det fungerar!
Jag är så himla tacksam över all hjälp som går att få här, det är fantastiskt. Men ändå önskar jag ju så innerligt att lyckas själv. Jag skräms av tanken att genomgå utredningar och behandlingar. Ja, det är nog rädsla som styr hur jag tänker kring detta. Kanske fånigt egentligen, men det är nog så.