Hej alla fina!
Nu kommer ett långt inlägg...*varning* Haha! Har alldeles för mycket fritid...Idag hoppas jag mannen vill åka ut och göra nåt. Jag blir galen av att bara sitta hemma med benet i högläge :( Det längsta jag kommit på en vecka är balkongen! Som ni förstår måste jag verkligen komma ut, hoppas vi kan åka och äta eller fika nånstans..Orkar inte hoppa särskilt långt på mina kryckor, men vore skönt att se lite folk och byta miljö. Egentligen har jag BIM om 3 dagar..Vet inte om det är lönt att räkna försök längre, vad tror ni? Kan mannens få och svaga simmar hitta rätt? Eller ska vi sluta hoppas helt tillsvidare...?
pysselkiisen, ja det här med bebisverkstad tar verkligen mycket energi! Allt analyserande, väntan på äl, väntan på bim osv...Försök att inte "glömma" bort dinna vänner mitt i allt, de är bra att ha ;) Du behöver inte svara på eller kommentera allt. Ibland vill man bara läsa..Själv har jag alldeles för mycket fritid just nu när jag är tvingad till att sitta still efter en operation, så just nu tillbringar jag nog alldeles för mycket tid på FL. FB och däremellan massa film och tv :(
Jag kan prata med maken om min besatthet, men ältar inte så som jag kan göra här. FL är guld värt i sådana här situationer, för jag tror inte at våra karlar skulle fixa om vi pratar om äl-flytningar och alla symtom, känningar, oro osv. Han tycler det är bra jag ventilerar här. Nu när vi fick dåligt svar på spermaprovet frågade han vad mina fl-kompisar säger, haha!
BaPumba, jag har en plan att försöka få sambon att äta en jäkla massa zink + folsyra, finns en studie om att det eventuellt kan hjälpa simmarna. Nämnde det igår att jag "hört" att zink och nån annan vitamin kan öka kvalitén...så nu har jag sått ett frö, så får vi se vad han säger om några dagar :P Får ta det lite sakta så han inte känner jag är för på! Hans självkänsla har fått sig en smäll kan man säga :/ Sen måste ju ändå den där infektionen bort, men det lär ju inte skada med zink+folsyra sen. Ska bara hitta sidan där jag läst om det, för det var hög dosering de hade använt sig av vid den studien..mer än vad som finns i mannens dagliga vitaminpiller.
Bullen, Grattis i efterskott!! MMMmmmm, vilken smarrig frukost!! Va sött att han googlar och kollar själv efter saker som kan vara bra för bebisverkstaden =)
Maramina, jobbigt att inte mannen tycker ni försökt så länge. Som tur är så var min man med på idén att söka hjälp och nu är jag verkligen glad vi inte väntade längre än precis 1 år. Men du..du är ju över 35, så då får man söka hjälp när man har försökt ett halvår. Hoppas du kan få mannen på andra tankar, för dom är det ju inte samma panik med åldern...Har ni barn sen tidigare? minns inte nu hur det var..
mammave, jag har alltid tänkt minst 2 barn...nu känns det som att vi kommer vara överlyckliga om vi får ett iaf.
Solrosen, ja det är inte alltid lätt att få till det om man är trött eller kanske sjuk..När mannen jobbat nätter och det är äl så har han väckt mig på morgonen när han kommer hem för mys. Kan ju säga att jag inte alltid varit särskilt pigg när han väckt mig runt 4 på morgonen och vill ligga! Men vad gör man inte för bebis...Ingen kan säga att vi inte försökt eller "offrat" oss...känns som vi gjort allt vi kan för att få till det varje äl. Ha det så mysigt ikväll ;)
KRAM å ha en fin dag på er!!