• JZ79

Vi som försökt ett tag utan plus

Wittra skrev 2014-12-08 20:46:36 följande:
    Och ingen mens? Så himla konstigt.... Rynkar på näsan
    Det tar några dagar innan mensen kommer. Stödmedicinerna gör att det oftast inte kommer en blödning trots att du inte är gravid..
  • JZ79
    Wittra skrev 2014-12-08 20:53:55 följande:
    syftade på dig nu, du har inte fått blödning pga stödmedicinerna nu menar du? 

jag har varken fått färgade flytningar eller spottings...hittills... 
    Precis! Åbo sa att den bör komma några dagar efter jag slutat med medicinerna. Håller tummarna för att allt går vägen för dig!
  • JZ79
    Wittra skrev 2014-12-08 21:43:46 följande:

Jz jag vet att ni vände er direkt till äggdonation men är det heeelt omöjligt med nya ivfer? Jag frågar för jag har läst om Falun ivf-center ( eller hur nu namnet var ) och de har hjälpt kvinnor som haft låg äggreserv? För det är väl det du hade? Var en kvinna som blivit uppmanad av landstinget att gå till Äd men hon ville inte köpa det utan provade då Falun...hon blev gravid! Hon tyckte kunskapen och kompetensen var långt bättre .....förstår om du inte orkar ta till dig detta efter alla bakslag och elände men jag vill bara tipsa som sagt. Vet att Falun jobbar med embryoglue också....vilket jag tycker är vääldigt intressant. Funderar själv på Falun om våra försök går åt fanders....

Har ju gjort 2 ivfer och det blir ju väldigt få ägg och de är av usel kvalité så det blir inga embryon. Kollade upp både det ena å det andra förut, b la Falun eftersom de ibland skriver ut Prasteron till kvinnor med lågt AMH + privata kliniker i Göteborg..men med så dåliga resultat så kände jag verkligen att det är inte värt det. T om läkaren på du nämnde att ÄD kanske inte funkar och att hon önskade embryodonation var tillåten i Sverige för då hade vi varit perfekta kandidater med mina dåliga ägg och makens få/svaga spermier. Där är vi inte än, men vanlig ivf är inte aktuellt..känner mig lugn i beslutet om ÄD. Trodde ju inte ens vi skulle få ivf nr 2 så jag känner vi har försökt men det funkar inte med mina ägg..

Är Falun särskilt duktiga på något som är bra i ert fall? Embryoglur tror jag fler kliniker kör med + assisted hatching å allt vad det heter. Du har flera försök kvar så tror inte du behöver fundera på att åka ända till Falun
  • JZ79
    hallonbacken skrev 2014-12-08 21:53:14 följande:

Vi har i dag haft telefontid med RMC om hur vi går vidare efter två misslyckande inseminationer. Kändes som ett bra samtal som mynnade ut i att vi kör på med IVF på januarimensen så om en månad är vi igång igen! Känns jättebra att det blir IVF och att vi går köra igång så snart. Dessutom så blir det korta protokollet så om i månadsskiftet jan/feb blir jag ruvare!

Wihoo va gött att ni får starta så snart Håller tummarna!!
  • JZ79

Wittra, njut av pausen och försök att göra nått mysigt med din man, vårda kärleken. Pausa inte för länge, vill veta hur det går

Söndermarken, säger som Jenso..betala för ett privat vul?

• JZ79
    Jennso skrev 2014-12-09 10:17:30 följande:

Jz hur är det med dig/er?

Det är lite sådär. Har en fruktansvärd ångest idag, längesen jag hade det Skrikandes Försöker förbereda mig inför läkarsamtalet imorgon, vill diskutera medicinering och göra upp ny plan, trots att vi inte har råd än att göra en ny behandling.. En vinst av nått slag hade inte skadat just nu. Får spela bingolotto på uppesittarkväll och hoppas på trisslott av tomten Har fortfarande inte gråtit...men känner ju hur hela jag håller på att sprängas..så det kommer nog.. Hur mår DU? Du har ju också väntat länge på att göra nytt försök..hur går det för er? Kram
  • JZ79
    calabalic, grattis vännen Hjärta Som ni kämpat, äntligen!! Nu får du försöka njuta och slappna av..Tänk..DU ska bli mamma!! Solig

Jenso, förstår hur du känner..När vi gifte oss valde jag brudklänning som skulle funka om jag blev gravid och fick mage. Å här sitter jag nu, gift i 2,5 år och så ogravid man kan bli..Kräks Skönt ändå att vänner är singlar eller inte vill ha barn just nu. De flesta av mina vänner är redan klara med barnafödandet och har både 1, 2 och 3 ungar :/ Känns lite orättvist ibland SkämsTyst

wonders, lotter till bingolottos uppesittarkväll är köpta och vi satsar på storvinster! Typ färg5an, en ny bil och miljonvinst i kontanter såklart Flört Vi brukar alltid spela med svärmor på uppesittarkvällen och i år SKA vi vinna!! Då åker vi till Europas bästa klinik och blir gravida, det får kosta va det vill.

Söndermarken, det kommer bli en fantastisk nyårspresent istället Lite mysigt att ni har en hemlis på julafton som ingen vet Oskyldig

Får väl skriva lite om mitt samtal med läkaren idag. Kände mig spyfärdig innan samtalet. Ångesten på topp. Är på ett vis tacksam att läkaren är rak och ärlig och inte verkar vilja mjölka oss på alla pengar vi har. Hon sa som det var, att vi har inte så stora chanser att lyckas. Tufft att höra däremot, även om det är nått vi vet så är det så jäkla jobbigt att höra det. Jag hade tänkt ta upp det, men hann inte..Hon frågade hur vi skulle ställa oss att ha spermiedonator som reserv om makens spermier inte riktigt håller måttet vid nästa försök, kanske använda några av makens spermier att försöka befrukta donatorägg och några donerade spermier får befrukta resten. Så att vi på så vis får fler embryon på en behandling. Det är ju ingen garanti, men även om vi fick 2 fina embryon nu så är det ju väldigt jobbigt och kostsamt (ekonomiskt och känslomässigt) att starta upp ett helt nytt försök istället för att göra ett frysförsök om färskförsök misslyckas. För att få köra donerat med både ägg och spermier måste vi till kliniken och diskutera embryodonation med deras psykolog. Jag sa att jag måste prata med min man och vi bestämde att vi isf ringer i januari och bokar tid till psykologen. Efter det samtalet kan vi ställa oss i kö och de letar donatorer. Vi ska fundera över det lite, men vi är inte främmande för embryodonation. Ända sen första ivf:en då SU sa att det kanske är vårt bästa alternativt har vi ju ändå haft det i bakhuvudet, fast vi trodde kanske inte vi skulle behöva tänka på det redan nu. Vi får se.. Kanske makens simmare är tiptop till våren och då kör vi på dom, men kan vara skönt med en plan B..Vet inte hur många behandlingar vi har råd med heller..och tiden går ju..
    Medicineringen kommer se lite annorlunda ut. För att få slemhinnan tjockare ska jag kombinera Progynon tabletter med plåster + Prednisolon(kortison). Sprutan Gonapeptyl som jag hade funderingar på används inte längre då den inte hade bevisad effekt. Åh sen blir det ju Lutinus såklart.

Mycket att tänka på.. Maken behöver smälta det lite, jag vill såklart helst ha ett barn som har min mans gener...men hur många behandlingar med bara nått embryo klarar vi av att gå igenom? Vi får ge det lite tid..inget behöver bestämmas nu.. Det blir ett försök till iaf, med eller utan donerade spermier.

Kanske min lilla novell blev lite rörig nu..trött..så ni får stå ut med det ;) Haft en jobbig dag.. Kram på er!
  • JZ79
    wonders, grattis till lyckat notch och myyys med en liten tjej !! Tack söta du för dina fina, peppande ord.. Kram Hjärta

Wittra, så ledsamt med negativ test Pratade du med SU idag? de ville väl du skulle ta ett nytt test innan du slutar med Progesteronet? Jag testade ju på RD 15 och då ville Åbo ha ett nytt test efter 3 dagar innan jag slutade med medicinerna. Förstår hur du känner..men ta ett test till om några dagar innan du lägger av med progesteron. Kram!!
  • JZ79
    Wittra, min mens kom igår, flera dagar efter jag slutat med Lutinus...så det är testdag som gäller om du är gravid eller inte..Om du inte får mens behöver det inte betyda graviditet.  Tråkigt ni inte gillar läkaren, jag tyckte hon va rätt bra, rak och ärlig. Men vissa klickar man med, andra inte.. Ni kan ju alltid fråga om de inte kan odla blastocyster nästa gång..som Jenso skrev är det först efter 3 dagar som spermiernas kvalité visar hur de påverkar äggen. Vi ska troligtvis odla blasto nästa gång..

Jenso, vi ska på bio imorgon och se den nya Hobbit filmen, det är det enda vi har planerat. Låter mysigt med svenskt julbord i London
  • JZ79
    Wittra skrev 2014-12-12 15:36:15 följande:

Kan man fråga så? Alltså "kan vi försöka odla blastocyster? "

klart ni kan. Jag föreslog flera saker vår andra ivf och några av den hade läkaren redan tänk på. Fråga vad de anser om blasto i ert fall. Skadar ju inte att fråga. Vet att de odlar blastocyster på SU ibland, men vet inte hur de avgör när det ska göras. Fråga!
    Söndermarken skrev 2014-12-12 15:41:23 följande:

Wonders: så underbart !!

JZ: skönt ändå när mensen ändå kommer så man klommer på noll igen, hoppas ni snart på ett eller annat sätt får ihop ekonomin till att prova igen <3

Jag har ännu inte börjat blöda och är va jag tror i vecka 6 idag, 1 vecka har gått sedan jag plussade om 18 dagar har vi VUL, tänkte köpa ett gravtest ikväll bara för att få se att hcg:et har ökat, känns så långt bort annars....funderar ännu på att göra ett privat innan jul men har inte varit på den kliniken innan och tar för givet att de inte har några tider nu innan jul för det finns bara en här...
    Skall på resa med två tjejkompisar i morgon, får se om jag klarar att hålla min hemlis och att jag itne börjar blöda medans jag är borta hemifrån, det är min största skräck för att jag haft så vansinnigt ont förut.

Försöker verkligen att intala mig att det finns ingen anledning att tro att nåt är fel, jag känner hela tiden av molvärken ibland ända bak i ryggen, brösten spänner och ibland är jag illamående... 

Jag hoppas av hela mitt hjärta att bebis stannar kvar och sitter rätt, det har på en vecka gjort underverk med min relation som började kännas lite luggsliten efter ett mycket tufft år med alla skit.  

Håller tummarna stenhårt för dig! Jag tror att det går vägen för er denna gång Ha nu en trevlig resa med tjejerna, försök att inte oroa dig. Om du ska testa med ny sorts test så måste du tänka på att det kan visa annorlunda än dina tidigare test..om du köper annan sort alltså...bara så du inte blir orolig i onödan. Det kommer gå bra det här Solig
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus