• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

Em me skrev 2012-09-25 20:35:25 följande:

Jag var på 1:a inskrivning igår, då sa de att de va fullt normalt, men jag läser om massa missfall på nätet som vart precis så.. Visst blödde jag mer förra gången, men ändå, de kan ju va så tidigt att de inte blir så mycket blod tänker jag:/ jag ska inte tillbaka för än om två veckor och då bokar vi tid för ultraljud, så jag får inte ens ett tidigt ultraljud trotts min oro och allt.., tror att brösten känns mindre ömma med.. Det hade underlättat om man kände sig mer gravid...
    Förstår dig precis och jag har inga bra erfarenheter att lugna dig med. Har du testat någon mer gång? Kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Jahapp nu blir jag kocko på min kropp på riktigt, igår fick jag ett smetigt test där man kunde ana ett streck. Idag såg jag en skugga och sen skvätte katten vatten på testet och då blev det ett steck??? Tog ett Doc morris som var helt blankt. Jag fattar inget, BIM idag och jag har som sagt inga bra erfarenheter av att plussa så här "sent". Just nu har jag mensvärk så den kanske kommer snart. Svårt att fånga på bild men jag försökte iaf.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

• kanske 4a

Ökad kontrast

• kanske 4a
    Maramina skrev 2012-09-26 09:31:01 följande:
    Jag tycker mig ana något på understa med den ökade kontrasten f.ö.

Mm, men jag tror det är ett fuktstreck, som kom när katten skvältte vatten på. Har mensvärk nu iaf, så vi får se. Litar på Doc Morris, fick tydligt plus med det äl +10 nu sist när jag fick MF. Är ju på BIM idag äl +13.
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2012-09-26 09:44:43 följande:

Jag håller tummarna för att äl var senare än du trodde alternativt att du är låghormonare, även om chansen för det är liten. Men kan man vinna storvinst på lotto så kan det ju samtidigt vara så att du trots allt är gravid! Skulle du inte vara det så håller jag tummarna för att oktober blir din månad!

Tack för det! Jag har ju varit höghormonare alla mina fyra grav som suttit rätt och enda gångerna jag fått pos efter BIM är vid mina två X. Så oddsen är inte så stora.
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2012-09-26 09:49:24 följande:
    Oddsen att vinna flera miljoner på spel är också låga, men likväl fortsätter folk att spela

Haha sant! Jag lyste igenom DM och då syns ett svagt streck, men det känns ju bakvänt eftersom de ska vara känsligare än de andra. Åhh att man inte bara kan släppa och inse att det inte är något. Och om det nu är något blir jag ju orolig att det sitter fel igen. Nä skärp dig kvinna! :)
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2012-09-26 14:20:35 följande:
    Jag plockade isär den också. Då såg det ut så här:

Bilden är inte redigerad. Inte de föregående heller 
    jag ser något i vissa vinklar :) Men äl +5 är ju för tidigt så då måste du ha räknat fel. Håller tummarna!
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2012-09-26 15:25:03 följande:

Nope, jag borde inte räknat fel. Har både tempat och kört med ÄL-tester så om jag inte haft ÄL utan temperaturhöjning eller glad gubbe så har jag räknat rätt. Just därför kan det ju inte vara något känns det som utan snarare att det är så att DM inte är att lita på, de heller. Ja, ja. Jag får ta och avvakta och testa om någon dag igen så får vi se om det skett någon ändring

Det är visst de skumma testernas dag :)
  • kanske 4a
    Em me skrev 2012-09-26 20:43:25 följande:

Nu ringde de och ville skjuta upp min tid ända till november:s förstår de inte att jag går orolig hela dagarna och inte vet om jag är glad eller ledsen, lyckades tjöta till mig ett tidigare ultraljud iaf, men inte förän om en månad.... De ljög och sa att de inte kan se om hjärtat slår innan dess:/ men jag vet att hjärtat börjar slå v 6 och man plussar inte förän v 5... De står på 1177 sidan som de själva säger man ska gå efter... Så de borde se de redan nu och inte om en månad...

Nä fy vad dåligt. Tänk att man alltid ska känna sig bortprioriterad när det gäller vården och specielt gyn tycker jag. Jag har ju fått slåss med näbbar och klor för att få komma in vid mina X och fått höra de mest absurda saker. Funderat på att gå privat? kram!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus