Vi som försökt ett tag utan plus
Nu när jag var på toa hade skitmensen kommit, så nu kan vi släppa gravidsymptomen för den här gången
Nu när jag var på toa hade skitmensen kommit, så nu kan vi släppa gravidsymptomen för den här gången
Grattis Cindy! Så roligt!
Mensens sista dag idag-imorgon vilket känns skönt, dags att börja på ny kula.
Suttit och googlat lite anledningar tillsammans idag till att man oftast inte blir med barn och kommit fram till att det inte är så mycket vi kan göra själva förutom kost & träning. Känns ändå på något sätt rätt så skönt att det inte är något som vi kan styra över mer, inga fel vi begår och liknande tankar som kan fara omkring ibland när man önskar som mest.
Jag har som mål nu att tappa 3 kilon denna månaden och sen ytterligare 2 och 2 för efter jul är det vi som ringer och frågar om utredning om inget hänt innan. Vet inte om vi kan få det i och med mitt MA i juni men frågan är ju fri som tur är
Min mens bara segar och verkar aldrig ta slut, på dag 7 idag och fortfarande småblöder jag. Blä! Brukar vara helt slut vid den här tiden.
Vill SÅ mycket ha en bebis i magen snart! Har känt mig lite låg ett par dagar över detta med att det aldrig verkar bli. Vet att i alla fall min mamma längtar mycket efter barnbarn och jag är dte men förhållande och äldst så först på tur alltså
Pratade med min kusin igår som har varit med om det här med utredningar m.m och hon rekommenderade mig att ta kontakt för UR så snart som möjligt för att fråga i alla fall då det tydligen kan ta upp till ett år innan man får hjälp Vad har ni för erfarenheter av detta? Tar det verkligen så lång tid?!
Tydligen vill de också att man ska ha tempat/ÄL-testat och allt möjligt annat först. Är mer motiverad en någonsin att ta tag i övervikten i alla fall. De ska inte kunna säga ett knyst om det på utredningen.
Vi har försökt i 14 månader men jag har ju ett MA på vägen så vet inte hur de ställer sig till det.
Tack för alla svar förresten vet ju inget alls om hur sådant här fungerar och det kändes allt lite hopplöst igår när det lät som att jag skulle få vänta ytterligare ett år bara för att få komma dit.
Känns bättre nu måste jag säga.
Jag har BMI 27 tror jag så jag är ju inte över gränsen i alla fall vilket är positivt.
Men ändå så är det ju bättre och lättare utan övervikt