• Gweny

Vi som försökt ett tag utan plus

idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.

Har för mig någon i denna tråd gjort detta innan? tips, råd?

• Gweny

JZ79>> Tack för infon, alltid bra höra från era som gjort innan. Har faktiskt läst din bakgrund innan och kom ihåg hur impad jag var över hur du kämpat/kämpar på.

Jag bestämde mig för att vara med, har inget direkt att förlora på det. Vi ska dit nu på onsdag, för att se vilken grupp det blir. Jag är inställd på viktgruppen, tror bättre förbereda sig på det. Skulle vi hamna i IVF-gruppen, så kommer det köra igång med en gång, beroende på min cykel. Nu kom dock min mens i fredags, så får vänta på nästa antar jag. men iallafall något att vänta in isåfall.

• Gweny
    JZ79 skrev 2015-01-25 19:19:06 följande:

Spännande!! Som du säger, du har inget att förlora. Dessutom får du ett otroligt stöd av sköterska och dietist + Linda (barnmorskan som håller i studien). Dietisen hjälper dig ett helt år efter att dieten är avslutad. Önskar dig stort lycka till. Håll oss uppdaterade och fråga mig om du vill ha tips eller stöd om du hamnar i viktgruppen

Det låter ju bra med sånt stöd! Ska absolut uppdatera och lär ha fler funderingar längs vägen, tack.
  • Gweny

Pusheen & hallonbacken>> säger som övriga, håller tummarna för er nu!

JZ79>> spännande med er resa, hoppas dem kan hjälpa er! Inte såå långt till mars.

• Gweny
    Idag var vi på SU och efter massa prat och ifyllande av blanketter, blodprover osv,  kom domen, och vi hamnade i IVF-gruppen och får börja med en gång.   Börjar spraya i Februari och äggplock beräknas v. 12, om allt går som planerat. sååå spännande,
    vi blev glatt förvånade och var mycket info att ta in. Men dem var jättegoa och var bara att maila eller ringa om vi funderar på något.
  • Gweny
    JZ79 skrev 2015-01-28 21:26:47 följande:
    Wow, va roligt!! Skoj att höra att någon faktiskt hamnar i ivf-gruppen direkt Har bara hört om dom som kommer i viktgruppen. Roligt att ni får köra igång så snart
    Tack!!   Ja, jag var helt inställd på att få börja i viktgruppen, men kommer nu ändå kämpa vidare med vikten också, av många anledningar.  blev väldigt omtumlande att vi ska få börja redan nu och inte behöva vänta i flera månader till.
  • Gweny
    Madelaiine skrev 2015-01-30 11:22:23 följande:

Hej allihopa,

Det var länge sedan. Tyvärr har vi haft väldigt tuffa tider ett tag. Vi lyckades ju få ett positivt test efter 34 månaders försökanden och efter misslyckat ivf och var överlyckliga att det fubgerade spontant. Men tyvärr så hade vi maximal otur, i vecka 15 drabbades jag av en infektion i livmodern och kroppen orkade inte så vattnet gick alldeles för tidigt och våran son föddes samma dag som vi gick in i vecka 16, den 3 december. Det har snart gått två månader men saknaden och smärtan kommer alltid finnas kvar.

Men nu försöker vi med ett syskon som vi hoppas får stanna hos oss, har BIM 4/2. Och hör två ivf-försök kvar, så det känns tryggt. All lycka till er alla <3

Men fy, beklagar!! Så ofattbart. hoppas det nu kommer gå bra. Vart gör ni era ivf?
  • Gweny

Calabalic>> så fantastiskt att ni lyckats efter såå lång tid. Grattis till pojken i magen.

Själv så hämtade jag ut all medicin idag, verkligen tur man har frikort, hade kostat 7000kr annars. Nu blir det bara att vänta, börjar om 10 dagar.

• Gweny
    Dakine skrev 2015-02-03 11:15:24 följande:

Idag tog jag första tabletten i min pergotime kur! Jag är nervööööös! På måndag ska jag göra ultraljud för att se att det ger effekt. Vad har ni för erfarenheter av pergotime? Biverkningar?? 

Redan svarat mer i en annan tråd, men 4 kurer och tyvärr inget plus. Gav dock äl och normallång cykel.
  • Gweny
    hallonbacken skrev 2015-02-06 17:02:37 följande:

Äggplock idag och resultatet blev 15 ägg (!) så nu hoppas vi att de inte ringer imorgon för då blir det insättning på måndag och resterande odlas till blastocyster innan frysning.

så bra, hoppas dem växer på sig fint nu.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus