• mamma0702

Vi som försökt ett tag utan plus

Solrosen 83 skrev 2012-04-14 11:45:37 följande:
    Ja jag har också förstått det som att man ska ta från mens till ÄL. Beror på att man inte ska ta det om man är gravid så därför bör man ju sluta vid ÄL om det skulle ha tagit sig.

För min del hoppas jag verkligen på att det ska rubba min menscykel för den har varit helt hopplös sedan jag slutade med p-pillerna för snart 8 månader sedan. Har därför egentligen ingen aning när jag borde få mens men är idag inne på dag 36 i min cykel. Men förra cykel gick det 53 dagar innan nästa mens kom från att den förra slutade. Fick dock en liten blödning på dag 29 denna månaden så jag trodde mensen hade börjat stabilisera sig. Men det blev dock aldrig mer än lite blod på pappret ett par gånger när jag torkade mig under 2 dagar.

Så jag går här och väntar och väntar för att se vad kroppen bestämmer sig för här näst vilket är oerhört frustrerande. Rynkar på näsan
    usch va jobbigt .. när man har bestämt sig för att försöka få bebis så vill man ju inget hellre än att det ska rulla på så man kan försöka varje månad. Håller tummarna att du får någon ordning på de snart
    Oliver 20070210
  • mamma0702

Kan sätta hur mycket som helst på att jag får mens imorgon Rynkar på näsan kommer punktligt i såfall om man nu ska se nånting positivt med att den kommer överhuvudtaget..

Nej! Ska beställa hem BDG jag med å testa Glad men det få bli till nästa mens för nu hinns det inte med. Funderar  på om jag ska sluta med ÄL-stickor. Blir sånt schå runt det hela tycker ja.. Vet ju ändå på ett ungefär när jag har ÄL..får inga direkta känningar så men den kommer nästan alltid på dag 13-14..Blev gravid med sonen  efter jag slutat med stickorna..bättre å köra på varannan-var tredje dag istället Glad

Usch hur man håller på..tänk om man inte kan få fler barn ? Tanken har slagit mig många grr.. Är så himla glad och stolt över lillen ( som håller på att bli stor ) så man blir alldeles tårögd Hjärta Nä,nu e mensen på väg det märks på humöret Flört
    Tjingeling

Oliver 20070210
  • mamma0702
    72dagar skrev 2012-04-15 07:44:05 följande:
    Jag dricker i princip aldrig så har inte funderat så mycket på det.

Mamma0702, tänker på det också. När ger man upp hoppet?
    Hoppet är det sista som överger en sägs det ju :) och så är det nog..

Har dålig koll på hur länge ni alla försökt..hur är det för er ?

En söndag med mensvärk är det här :( 
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Inelg skrev 2012-04-15 09:01:15 följande:
    Tja brudar,..
    min mens kom i fredags tyvärr så jag kör min nästa runda apiforce och Rosenrot. Vi tappar inte hoppet. Vi köööör igen!!

Jag hade mensvärk i 4 dagar innan mensen kom. Hoppades på att det skulle vara bebis men icke. Hur som så tappar jag inte hoppet utan laddar inför en ny omgång. Blir inte ett julaftonsbarn iaf vilket är lite skönt. Får man säga så ?!! Haha.
    Det får bli en januari bebis och komma till min födelsedag ist.
    Jag blev spådd att barn skulle ske i februari. Då trodde jag gravid i feb men det kanske i själva verket är att att jag ska föda en februari... ;) Vi får hoppas.
    Vi köööööööör nu finaste brudar. Försök nr 6, here i Come!
    Åh då får vi hoppas att spåeriet har rätt :)

Då ligger vi lite lika cykeln..fick mens idag tyvärr. Såå..försök nr. 8 får det bli för mig nästa gång!
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Josefinasfina skrev 2012-04-15 09:45:27 följande:
    Ge inte upp hoppet!!!!! 
    Nä inte då :) bara lite just en sån här dag men vet att jag kommer igen om några dagar :)
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Miiiis skrev 2012-04-15 13:11:15 följande:
    Sen får man ju inte glömma att det tar i genomsnitt 7 mån att bli gravid... vilket innebär att det är lika många som blir gravida första månaden som 14 månaden och att det är helt normalt. Men som sagt... oro kan göra en sjuk och det är det inte värt...
    Javisst e det så ..
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Adnil76 skrev 2012-04-15 12:22:24 följande:
    mamma0702 - vi har försökt sen juli 2011. Första barnet blev till på första försöket, så detta var vi verkligen inte beredda på...
    nej det måste ju helt klart kännas konstigt..för oss tog det 7 månader med första så jag var beredd på att det kanske tar 1 år men ändå så går ju tankarna ibland och ibland så har jag den där känslan att snart är det vår tur :) beror ju säkert på vilket humör man är på just för tillfället :)
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    Kravmärkt skrev 2012-04-15 19:46:17 följande:
    Tack för era ord förresten. Det är med blandade känslor jag ser att en del är kvar dock

Har ni någon bimlista? Någon som närmar sig bim?
    usch va trist ..men kanske tur ändå att dom såg det i tid.
    Själv har jag inte varit med i tråden från början utan hoppade in för ett tag sen. Tror inte det finns någon bim lista. Hade Bim idag men mensen kom punktligt denna månad så vi går mot försök 8 nästa gång..

Hoppas det går vägen någon gång för oss alla{#emotions_dlg.flower}
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    kanske 4a skrev 2012-04-16 16:03:09 följande:
    Och där blev det dag 1 Gråter
    ja fy va trist det är :( Men vi ger inte upp!
    Oliver 20070210
  • mamma0702
    JZ79 skrev 2012-04-16 21:41:28 följande:
     {#emotions_dlg.flower} BIMLISTA {#emotions_dlg.flower}

21/4, JZ79, försök 10, första barnet
    Hur gör man för att fylla på Bim listan ? Rätt oteknisk ibland ;) Har precis haft min Bim men så jag vet till nästa gång :)
    Oliver 20070210
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus