stegen skrev 2012-10-23 13:23:06 följande:
Jag har också läst det, hoppas verkligen att det stämmer på oss också!!
Har någon testat ägglossningstestet som finns på apoteket med saliv? Nu ska vi visserligen köra igång med insemination men det kan ju bli att det inte klaffar med deras tider för UL och insemination någon månad så funderar på att köpa en sådan men har inte hört någon som testat den.
Jag antar att du menar de som heter Donnatest. Jag köpte ett sånt när jag skulle börja försöka ha koll på när jag hade äl. Har dock inte använt det på ett bra tag nu utan har gått över till äl-stickor. Tyckte det var väldigt svårt att få till ett bra prov på linsen. Blev lätt alldeles för mycket eller för lite så man inte såg något i mikroskopet. Tog ett tag att få till tekniken men efter ett tag lärde man sig. Däremot såg jag aldrig någon skillnad av själva bilden av provet oavsett när jag testade. Utseende på partiklarna ska ju ändra sig när man får äl så de blir ett speciellt mönster och då vet man att man har äl. Har ju fått veta efter jag slutade använda testet att jag har PCO så jag har troligtvis inte haft äl alls då när jag testade och då ska det ju inte visa något. Ska nog plocka fram det igen nu när jag kommit igång med pergotime och äl-stickorna visar positivt. Blir intressant och se om jag kan se någon skillnad då för det är ju ett billigt sätt att kolla efter äl (när man väl köpt hem testet så klart för jag har för mig att det kostade 395 kr eller något liknande).
Så i nuläget är det inte något jag känner att jag kan rekommendera då jag inte sett att det faktiskt fungerar. Ska försöka komma ihåg att kolla när jag får positivt på äl-stickorna och rapportera här hur det gick. Men det dröjer nog tyvärr ett tag tills det blir dags för äl här då jag har mens nu som precis håller på att avta. Väntar på att starta pergo men det blir inte denna cykeln så vi får väl se om jag får någon äl av mig själv.