Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Fått hem min bdg nu.
Tagit blodprov 3 av fem
Är på dag 30 i cykeln och har troligtvis inte fått äl . Måste vänta till dag 42 innan jag får börja med proveran. Blir dock dag 46 för ska resa bort i 3 dagar precis när äl borde bli.
Otur!
Var på VUL för att se om Pergotimen gett nån effekt idag men det var för tidigt för att se så jag ska dit nästa vecka igen.
Känner mig riktigt låg idag. Gyn var stressad o inte så psykologisk i sitt sätt att prata om vår situation. Lät mig förstå att dethär med att få ett barn till det kunde vi inte ta för givet och vill ha ett till barn får vi också betala för det... typ... Och visst förstår jag att landstingets resurser ska gå till de som är barnlösa, det var inte det jag tänkte på. Jag ville bara veta hur vi kan gå vidare om Pergotimen inte funkar. Han var bara så hård.... :( Fick kämpa för att inte börja gråta inne hos honom.
Fick läsa ifatt mig rejält här, tråkigt att det aldrig verkar hända för oss alla detta med bebis
Men som sagt vi kämpar på och är vi lyckligt lottade så kommer det.
Jag äter första kuren med BDG och HOPPAS!
Och så inser jag nu att jag ju skrivit in min egen BMI på helt fel månad i listan. Där finns två att välja mellan, och jag väljer fel. Intelligensen fullkomligt sprudlar här hemma i sjuksoffan! Jag gör ett nytt försök...
BIM-lista
April
20/4: 72dagar, försökt (13+)8 månader, andra barnet
21/4: JZ79, försök 10, första barnet
21/4: Stora My, försök 9, tredje barnet.
22/4: Hoppas2012, försök 8, första barnet
Maj
2/5: Nellin, försök 13, första barnet
1/5: yca6pe91, försök 8, första barnet
7/5: Adnil76, försök 11, andra barnet
10/5: AnnaJosefine, försök 8, andra barnet
11/5: Rebster, försök 8, första barnet
12/5 mamma0702,försök 8,andra barnet
15/5: cindy03 (första försöket efter missfall)
3:e barnet 16/5: kanske 4a, försök 10, fjärde barnet
Jag är också en av dem som inte har barn och aldrig har varit gravid. Man blir väldigt orolig över att det aldrig ska lyckas, men ofta när jag har äl känner jag att "den här gången tar det!". Och visst fasen kommer vi också få barn, men vi får kämpa först! Ge inte upp, nu kör vi en omgång till!
Tack Nellin... Han brukar vara bra. Rak och lite krass, vilket jag brukar gilla. Men idag var han bara grinig och stressad. Både denna gång, gången innan och nästa gång petar han in mitt besök på sin lunch, eftersom ju VULen måste vara på bestämda dagar och egentligen är han helt fullbokad. Så jag är ju glad att få komma dit. Men inte till vilket pris som helst... Känslomässigt alltså.