Vi som försökt ett tag utan plus
Stegen: så spännande!
Stegen: så spännande!
Em me: håller tummarna det är plus. Låter ju lovande i alla fall.
Här sniglar sig dagarna fram till äl. Mensen har varit utdragen denna månad med småblödningar (på pappret) flera dagar efter avslutad. Känner mig hoppfull att det nu på försök 16 är dax.
Nu har jag fått reda på mitt TSH värde. Låg på 2.0, bra utifrån fertilitetssynpunkt. Läkaren tror vi har chans att lyckas, att det inte behövs spolning men det som talar emot (varför det tar lång tid) är åldern och övervikt. Kämpar med viktminskning och får ju hoppas det finns kvar ägg. Att cykeln blivit förkortad (nu 27 dagar förr 30) kunde tyda på det, alltså åldern och nedgång med äggen. Kändes bra prata och skönt värdet såg bra ut. Hoppas på det bästa, fortsätter sexa på. Håller tummarna guldägget kommer till veckan.
Pastell: jag är 35.
Otålig: Håller tummarna mensen håller sig undan och det blir + på testet sen när du testar.
Jayt: tippar du känner att ägget fäst. Håller tummarna! Men ring och rådfråga när du är orolig.
Em me: grattis! Så roligt. Tyckte ju det såg ut som ett plus tidigare.
Kram Maramina! Ibland har man såna dagar då allt känns hopplöst och förjäkligt och så måste man få ha. Visst ska man vara glad för de barn man har men längtan efter en lite en, ett syskon är så stor (känner igen mig). Man får ta nya tag. En get away tillsammans är ju super, att hitta tillbaka till "oss" i all eländig bebisverkstad. Nu har ni ju chans till hjälp i och med utredningen snart. Vem vet om det kanske tar sig innan, eller så avvaktar ni tills ni är igång med den. Hur som helst, kram till dig.
Känner också det är tröstlöst men nu hoppas jag vi prickar in äl med start idag.
Bebisverkstan är ju inte bara eländig men jobbigt när inte lusten alltid är stor och motivationen tryter.